Van KDV naar BSO, moesten jullie inschrijven?

Afgelopen week heb ik op de BSO geïnformeerd of ik mijn jongste zoon aan moet melden voor de BSO of dat ze er automatisch van uit gaan dat hij naar de BSO gaat omdat zijn grote broer daar ook zit. Hier moet je je kind zelf inschrijven voor de BSO.



Dus ik heb hem maar meteen ingeschreven. Ik kreeg van de leidster te horen dat er lange wachtlijsten zijn en dat het niet zeker is dat hij een plek heeft per september 2011. Maar vanmiddag kreeg ik een mail dat mijn zoontje per september 2011 is geplaatst en zeker een plek heeft!!! Wat een opluchting.



Hoe gaat dat bij andere opvangorganisaties? Ook inschrijven?

We hebben ongeveer 2 maanden geleden een brief gehad dat Pete over 1,5 jaar naar de basisschool en dat de kdv niet automatisch overgaat naar bso.



Op zich wel logisch, want de dagen en tijden dat er opvang nodig is, is meestal anders. Ook kun je meerdere pakketten afnemen, zoals wel/niet vakantie-opvang.

Hier ook inschrijven, ze staan allebei al 2 jaar op de wachtlijst, kan enkel plek krijgen op de woe en vrijdag, dat schiet niet op dus!!!

Nu is het ook nog afwachten of ik straks plek heb voor de kinderopvang als de jongste is geboren en dat het dan dezelfde dagen zijn als de NSO voor de oudsten :roll: :roll:

Hier moet je ook inschrijven, kan vanaf twee jaar hier.

ik werk op een BSO



bij ons moeten de kinderen ook worden ingeschreven



zelfs als ze al 4 jaar het dagveblijf bezoeken, kunnen ze niet automatisch doorstromen

Ik snap het ook wel goed dat ze dat doen (dus dat je je moet inschrijven) alleen was dat nooit aan ons doorgegeven en staat het ook niet op hun site. Maar goed dus dat ik er achter aan ben gegaan.



Alex, wat een onzekerheid. Hopelijk kun je toch een plekje bemachtigen voor je kinderen en kindje op komst :pray: :pray: :pray:

Bso en kdv zijn 2 aparte dingen… Het is (lijkt mij) logisch dat je je kind moet inschrijven op de bso…



Ik werk zelf op een bso.

ook bij ons apart inschrijven, vind het ook logisch. ella zal straks ook niet naar de bso gaan. wij kunnen al tijdens de intake op het kdv inschrijven dus als de kleine 3 maanden oud is. bij ons is geen wachtlijst voor de bso.

hier ook hoor vanaf 3 jr inschrijven en hopen op een plekje…

Hier ook inschrijven voor de BSO. Als ze een broer of zus op de bso hebben, krijgen ze voorrang en je krijgt ook voorrang als hij eerst op een kdv van de organisatie staat. Inschrijven kan vanaf 2,5 jaar en dan is het nog afwachten geblazen of je een plekje krijgt.

Bij ons ook apart inschrijven, dat is denk ik overal wel zo. KDV en BSO zijn twee verschillende opvangvormen met ieder eigen protocollen, verschillende voorwaarden, regels, enzovoort. Voor een BSO krijg je een heel nieuw contract, dus ik vind het wel logisch dat je je dan ook weer opnieuw moet inschrijven.

Hier ook vanaf 3 jaar inschrijven. Het kdv attendeerde daar ook op.

wat fijn dat je nu al weet of je per sep. 2011 plek heb

bij ons hoor je 3 maanden voor de plaatsings datum of je plek heb of niet



enzelf in schrijven voor bso :wink: