Van hypoallergeen terug naar standaard

Met een week of 5 kreeg Emma uitslag/eczeem, ze had ook andere klachten die met de hypo voeding verdwenen. Inmiddels al een tijdje met bijvoeding bezig en dat gaat prima. Nu dus langzaam over aan t stappen op standaard voeding, alleen, nu zijn we op een verhouding dat hypo minder wordt als standaard en ze krijgt nu dus weer uitslag, ook slaapt ze weer slecht overdag en heeft ze buikpijn soms. Ik durf dus niet meer af te bouwen en ben terug naar een verhouding van 3 op 3…wat is wijsheid? Toch helemaal overstappen en kijken wat er na een week of 3 gebeurd of het risico niet nemen en op hypo blijven?

Als ze dus reageert op standaard voeding, wat wil dat dus zeggen ivm gevoelig zijn voor koemelkeiwit en bijvoeding?

Waarom wil je van de hypo-allergene voeding af?

Ik zie dat ze pas zes maanden is, ik zou nu absoluut nog niet gaan overstappen naar gewone voeding. Als zij daarop reageert kan het een kma zijn, maar dat mag je niet zomaar vaststellen natuurlijk. Feit blijft dat ze allergisch reageert op gewone voeding, hoe ouder ze is, hoe groter de kans dat ze daar overheen groeit.

Idd waarom zou je al overstappen?

Ik zou gewoon weer naar de hypoallergeen gaan… Als ze er zo op reageert is ze blijkbaar nog niet klaar om naar de gewone voeding te gaan. Jayden krijgt ook hypoallergeen, cb had gezegd nog een paar maand door te gaan daarmee…

Ik zou ook zelf de hypo aanhouden zeker nu ze zo toe is aan tussen doortjes zoals fruit en groente…

ben wel benieuwd wat de reden is waarom je over wil stappen? Behalve financieel dan he :wink:

groetjes loes

Ik wil overstappen omdat ze prima reageert op de bijvoeding tot nu toe, is ons ook altijd gezegd dat je dan kan proberen terug te gaan. Ze is begonnen met standaard en hypo verbeterde toen de situatie, maar ze had daarbij allerlei klachten die niet persé door de hypo voeding verholpen zijn. En…op t cb zeiden ze vorige keer ook dat ik naar gewone voeding kan omdat ze een half jaar was (en…omdat t goedkoper was zeiden ze :shock: alsof dat de reden moet zijn) dus tja wat doe je dan… advies opvolgen omdat ik zelf ook dacht dat het tot een half jaar telt zeg maar. Het is namelijk nooit bevestigd dat ze kma zou hebben, al hebben we wel lange tijd gedacht dat het zo was. Later dachten we slechts gevoelig voor. Ik kreeg eigenlijk nergens een ingang en toen ze uiteindelijk dan toch wel goed ging slapen en heel tevreden werd dachten we dat het dus toch geen kma of gevoeligheid was…tja hoe moet je dat anders weten…

Inmiddels dus weer compleet terug op hypo en mooi maar even geen standaard. Maar, dan vraag ik me wel af, hoe dan verder met bijvoeding? Hoe zit dat dan met bijv yoghurt enz?

Moet over 2 weken naar t cb, maar daar zal ik dan ook wel niet veel wijzer worden.

Ik mag Liënne geen producten geven waar koemelkeiwitten inzitten. Dus hier geen yoghurt ed. Ook geen soepstengels, het enige wat ze tussendoor krijgt is Liga (speciaal zonder koemelkeiwit en gluten) en rijstwafeltjes van Bambix.

Als er echt een kma is vast gesteld zijn producten met koemelk uitgesloten. Aangezien dit niet het geval is maar jullie zelf wel dachten aan een overgevoeligheid zou ik daar wel wat terughoudend mee zijn.

Mijn zoontje heeft een kma en met bijvoeden ging het zo: met 6 maanden werden een aantal dingen geintroduceerd, een paar hapjes en dat dan een paar dagen lang, als er geen reactie kwam was dit als veilig bevonden. Kwam er wel een reactie, mocht dit met 9 maanden weer geprobeerd worden, en anders met 12 maanden.

Yoghurt zou ik nog even mee wachten als ik jullie was. Kun je niet via het cb een dietiste in de arm nemen? Ik heb dat ook en ben daar zó blij mee, want ik zag met bijvoeden soms door de bomen het bos niet meer. Zij heeft me heel veel rust en duidelijkheid gegeven :slight_smile:

Op http://www.babyallergie.nl staat veel info over bijvoeden bij een allergie/overgevoeligheid :slight_smile:

Ik hanteer al een voedingschema waarin aangegeven wordt wat tot reacties kan leiden en wat wanneer liever nog niet. Tot nu toe is alles prima gegaan, alleen nu dus met de voeding reageert ze. Ze heeft dus ook nog niks gekregen met koemelkeiwitten, juist omdat ik dat pas wilde doen als ze goed zou reageren op de standaardvoeding. Ik ga dit op t cb maar eens overleggen, want nu kan ik dus niet gewoon doorgaan denk ik. Broord krijgt ze bijvoorbeeld ook al een tijdje en dat gaat prima, maar daar zit toch ook melkeiwit in volgens mij. Beetje vaag dus.

We wachten af.

Niet in al het brood zit koemelk.

Ik zou nog maar weer even terug gaan op hypo-allergene koemelk. Staan jullie onder behandeling van een dietist?

O en Hoop: de soepstengels die wij onze Emma geven, bevatten geen koemelkeiwitten hoor.

Op brood moet toch ook vermeld staan of dat er in zit? Ik heb net een brood gehaald en goed gekeken, maar t staat ook niet vermeld, dus ga er van uit dat ze dat mag hebben. Ze reageert tot nu toe ook prima op al t brood.

Bestaat er ook smeerkaas zonder koemelkeiwit? Nu krijgt ze appelstroop en smeerworst, maar wat kan ze dan nog meer op brood?

Nee, niet onder behandeling van een dietist omdat er niks aan d ehand zou zijn. Nu blijkt dat ze dus wel reageert, daarom op cb verder vragen dan maar weer.

Leuk nog een Emma!!! Mooie naam voor mooie meisjes haha! :inlove:

Smeerkaas (en smeerworst) zou ik een baby sowieso niet geven… maar dat is ik. Emma krijgt appelstroop op brood of gewoon niets. Maar er is vast wel meer dat kan. Fruit ofzo kan goed, misschien wat avocado? Of banaan?

Ik weet niet goed hoe het in NL werkt, maar misschien kan je beter bij je huisarts terecht met deze vragen? Het is sowieso vaak erg lastig hoor, om de allergie “erkend” te krijgen. Niet iedereen gelooft erin.

Wat koemelk betreft moet je altijd even goed opletten op bepaalde ingredienten, zoals wei en caseinaat. Er is een heel lijstje. Ook wordt aangeraden uit te kijken met soja, omdat veel kinderen met een allergie voor koemelk ook reageren op soja. Ik geloof dat dit geldt tot een maand of 9, maar ik kan me vergissen hierin.

Ik hoop dat jullie gauw bij een dietist terecht kunnen, want dat is toch wel erg handig denk ik.