van friso 1 naar friso 1 comfort

hoi hoi

Ik had een vraagje,ivm dat Thije een moeilijke poeper is en veel krampen heeft toch besloten om van voeding te veranderen.

Nu had ik via cb gehoord dat je hem eerst moest mengen.

Dus we doen nu 3 dagen 3 schep friso1 en 3 schep friso 1comfort.

Hoelang moeten we hier mee doorgaan,of kunnen we met aantal dagen al helemaal overstappen op de comfort???

Nog een vraagje: Hij poepte dus eens in de 2 a 3 dagen met moeite,maar sinds we die 3 schep comfort erbij doen poept hij zelfs wel 2 keer op een dag :shock: :shock: :shock: Herkent iemand dit en is dit wel normaal?

groetjes

ja ik herken dit…

Ze hebben mij ook aangeraden voor altijd comfort in combi te gebruiken …

Van alleen comfort kan hij ook spuitluiers krijgen …,

Ik gebruik nu dus al 8 maanden de combi waarvan nu nog steeds 3 scheppen comfort en 3 scheppen gewoon …

enne benthe die vind de voeding lekker…

maar kreeg van alleen comfort enorme spuitluiers…

Toen ik eenmaal was gaan mengen …

poepte benthe ineens ook 2x per dag soms wel 3x

wij zijn destijds in 1 keer overgestapt van omneo welliswaar, naar friso comfort.

hij bleek aan de race te gaan ervan (poepte nooit moeilijk daarvoor, maar we gingen op comfort over vanwege het spugen, niet het poepen)

friso gemaild erover

en die adviseerde om een balans te zoeken met gewone friso gemengd met comfort.

dat hebben we toen gevonden.

geloof op een volle fles 2 scheppen comfort en 3 scheppen gewone friso.

dat heeft ie al die tijd gedronken en het ging goed.

dat hij 2 keer per dag poept is op zich wel goed!

:wink:

tyg poepte soms wel 7 keer whahaha tis een poepert

Enuhh kregen ze van de overstap missschien ook eerst meer krampen??

Erik is nu al een uur bezig om hem in bedwang te houden. Krimpt erg ineen. En daar waren we net de laatste dagen een beetje af.

Zielig altijd die krampen!

je kan er ook wat vsmdruppels bijgeven of venkelthee …

@mukkemuk wrote:

je kan er ook wat vsmdruppels bijgeven of venkelthee …

je doelt denk ik op de cina druppels?? Ging eerst goed,maar het werkt de laatste dagen niet meer helaas :frowning: :frowning: :frowning:

Venkelthee??? Dat zou ik dan morgen even moeten halen! Bedankt voor tip! Kan ik gewoon door het flesje geven ??

heb hier nooit gemerkt dat ie krampjes kreeg door de overstap…

hij had wel krampjes, maar die had ie daarvoor ook.

misschien moet ie er even aan wennen?

als je eenmaal de goede balans hebt gevonden, dan zal het beter gaan.

als ie nu goed poept, dan zou ik het aantal scheppen gemengd ff zo aankijken

en desnoods over een paar dagen een schep comfort vervangen door gewoon.

Ik heb vanwege dezelfde problemen ook eens met een dame van Friso gebeld, en het is wat Ziet zegt: vindt de balans tussen Normaal en Comfort.

Wat de krampjes betreft zei ze dat tot 3 maanden elk babietje krampjes heeft. Het CB bevestigde dit.

Je kan proberen het iets te verminderen met allerhande middeltjes, maar het wordt pas echt beter na 3 maanden.

Carlijn had inderdaad na 3 maanden geen last meer van krampjes…

Succes in ieder geval!

venkelthee kan je idd gewoon door de voeding heen geven …

:oops: benthe die is er verzot op dus die krijgt het regelmatig nog zo :wink:

Ik had ergens gelezen dat venkelthee achterhaald is en helemaal niet zo goed blijkt te zijn. het zou de darmpjes stilleggen en dat is ook niet de bedoeling lijkt me?

ooh benthe heb nog nooir ergens last van gehad met venkelthee en ze poept nog steeds 2x per dag :think:

venkelthee kan de darmen lui maken dacht ik :think:

Hij poept nog veel maar de grootste krampen zijn verdwenen. We geven nu 2 schep comfort en 4 schep gewoon.

Denk dat 3 om 3 teveel van eht goede was.

Maar venkelthee zijn de meningen over verdeeld. :think: :think:

nu 1 schep comfort aangevuld met gewone en dat bevalt geloof ik het beste tot nu toe,maar we blijven uitvogelen wa thet beste past.

Ja, had Kira ook! 2-3 dagen niets en dan met moeite 1.

Sinds ik Friso Comfort gebruik, zijn het er iedere dag 3 :mrgreen:

En geen krampjes meer!

@Joepie! wrote:

Ja, had Kira ook! 2-3 dagen niets en dan met moeite 1.

Sinds ik Friso Comfort gebruik, zijn het er iedere dag 3 :mrgreen:

En geen krampjes meer!

Maar jij mengt het ook friso 1 met comfort??? Hoeveel om hoeveel krijgt Kira??

Paula heeft ook comfort gekregen en dat heb ik ook gemengd met normaal. anders was het wat te dik en kreeg ze het laatste deel niet meer weg. Eerst een tijdje 3/ 3 gedaan, dit ging toen goed. Toen ze daarna toch weer meer begon te spugen 4/ 2 gedaan. enz enz. En wat maakt het uit dat je het mengt? Oke, je hebt er 2 pakken staan maar normaal is wel goedkoper dan comfort! Ben zelf wel na een tijdje overgestapt op de comfort van de kruidvat. Deze is goedkoper en vind de structuur ook beter. Die van Friso vond ik maar snel klonteren. Die van de kruidvat kreeg ze toen wel ongemengd. Dat was zelfs nog de beste vooruitgang, het overstappen op die van de kruidvat.

Nu krijgt ze alweer 2 maanden alleen nog opvolgmelk normaal. Het was een keertje op in het weekend en dan heb je niet zoveel keus he? Dus dan denk je van nou ja, moeten we het weekend maar ff mee door en dan haal ik maandag wel comfort erbij. Het ging eigenlijk prima, eerste paar dagen spuugde ze wel een klein beetje maar niet dat de halve fles er weer uit kwam. Het was wel ff wennen dat beetje spuug want met comfort spuugde ze heelmaal niet. Nu spuugt ze met normaal ook niet meer.