Ons meisje is 5 weken te vroeg geboren en ligt nu nog in het zh. In het begin kreeg ze alleen voeding via de sonde en ondanks dat ik haar pas na 5 dagen voor het eerst kon aanleggen kwam de bv goed opgang met kolven.
Tot zaterdag was ik in het zh en kon ik haar bij elke voeding zelf aanleggen en dronk ze super. Nu drinkt ze nog maar 2 voedingen per dag bij mij en de rest via de fles…
En daar zit nu het probleem… Met de fles drinkt ze wel goed en als ik haar de borst wilt geven snapt ze het niet meer…
Lopen zo een uur te “klooien” en krijgt dan haar voeding via de sonde omdat ze bek af is.
Vandaag dus maar besloten om dan maar alleen flesjes te geven (wel met mamamelk) zodat ze van die sonde af komt en mee naar huis kan.
Thuis wil ik er dan ook alles aan doen om haar weer volledig aan de borst te krijgen, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken??
Als eerste gefelicteerd met de geboorte van je dochter!
Ik heb hier geen ervaring mee. Als enige advies wil ik meegeven een laktatiekundige in te schakelen. Iemand die kan helpen bij juist aanleggen.
Hopelijk mag je kleine meid snel mee naar huis
xx
Gefeliciteerd met je dochter! Ik sluit me aan bij Mell en schakel zo snel mogelijk een lactatiekundige in om je hierbij te helpen, denk dat je dan de meeste kans van slagen hebt. Heel veel succes en geniet lekker van je kleine meid.
Idem :thumbup:
Dit is een aparte situatie, hier kun je alle hulp bij gebruiken!
Idd; dit vergt denk ik ook een persoonlijke, specifieke aanpak! Lactatiekundige dus!
Mijn man is net terug uit het zh (doet de avond verzorging) en die heeft een goed gesprek gehad met de verpleging.
Er is bijna dagelijks een lactatiekundige aanwezig en daar gaan ze een afspraak mee regelen!
@dolfijntje12 wrote:
Mijn man is net terug uit het zh (doet de avond verzorging) en die heeft een goed gesprek gehad met de verpleging.
Er is bijna dagelijks een lactatiekundige aanwezig en daar gaan ze een afspraak mee regelen!