Ons meisje is 5 weken te vroeg geboren en ligt nu nog in het zh. In het begin kreeg ze alleen voeding via de sonde en ondanks dat ik haar pas na 5 dagen voor het eerst kon aanleggen kwam de bv goed opgang met kolven.
Tot zaterdag was ik in het zh en kon ik haar bij elke voeding zelf aanleggen en dronk ze super. Nu drinkt ze nog maar 2 voedingen per dag bij mij en de rest via de fles…
En daar zit nu het probleem… Met de fles drinkt ze wel goed en als ik haar de borst wilt geven snapt ze het niet meer…
Lopen zo een uur te “klooien” en krijgt dan haar voeding via de sonde omdat ze bek af is.
Vandaag dus maar besloten om dan maar alleen flesjes te geven (wel met mamamelk) zodat ze van die sonde af komt en mee naar huis kan.
Thuis wil ik er dan ook alles aan doen om haar weer volledig aan de borst te krijgen, maar hoe kan ik dat het beste aanpakken??
Als eerste gefelicteerd met de geboorte van je dochter!
Ik heb hier geen ervaring mee. Als enige advies wil ik meegeven een laktatiekundige in te schakelen. Iemand die kan helpen bij juist aanleggen.
Hopelijk mag je kleine meid snel mee naar huis
xx
Gefeliciteerd met je dochter! Ik sluit me aan bij Mell en schakel zo snel mogelijk een lactatiekundige in om je hierbij te helpen, denk dat je dan de meeste kans van slagen hebt. Heel veel succes en geniet lekker van je kleine meid.
Idem :thumbup:
Dit is een aparte situatie, hier kun je alle hulp bij gebruiken!
Idd; dit vergt denk ik ook een persoonlijke, specifieke aanpak! Lactatiekundige dus!
Mijn man is net terug uit het zh (doet de avond verzorging) en die heeft een goed gesprek gehad met de verpleging.
Er is bijna dagelijks een lactatiekundige aanwezig en daar gaan ze een afspraak mee regelen!
@dolfijntje12 wrote:
Mijn man is net terug uit het zh (doet de avond verzorging) en die heeft een goed gesprek gehad met de verpleging.
Er is bijna dagelijks een lactatiekundige aanwezig en daar gaan ze een afspraak mee regelen!
Super! Ik hoop echt dat ze jou en je meisje kunnen helpen…en je haar snel weer helemaal live kan voeden…hou je taai :hug:
Fijn!
Mijn zoontje was ook zo vroeg. Ik voedde hem drie a vier keer per dag in het ziekenhuis, twee keer lijkt me idd wel wat weinig. Is er geen mogelijkheid dat je een keer extra gaat?
Overigens had ik hem toen hij thuis was heel snel volledig aan de borst hoor Eenmaal thuis heb ik hem gewoon bij iedere voeding (hij kwam zo ong elk uur/anderhalf) aangelegd en alleen de eerste dagen nog een flesje bij gegeven als ik het idee had dat hij echt te moe werd of nog honger had.Dat was dus al snel niet meer nodig.
Succes en hopelijk mag ze snel mee naar huis.
@dolfijntje12 wrote:
ow super meid, nou ik hoop echt dat het je gaat lukken om haar volledig aan de borst te krijgen meid! zeker omdat je dit zelf graag wilt!
ik denk dat het feit dat je zelf graag wilt en met de juiste hulp het je wel gaat lukken meid! :hug: voor je hoor!
Hoe gaat het nu met voeden Marieke?
Blijft een beetje zoeken… Af en toe hapt ze wel goed maar soms is ze echt aan het kokhalsen als ze probeert te drinken.
Het gaat wel beter als ze goed wakker is (helaas is ze dat heel weinig) maar we blijven het dus wel telkens proberen.
De lactatiekundige wel even kort gesproken en die vond dat als ze aanhapt het wel goed doet, maar dat dit echt prematuren gedrag is.
Kost haar nog teveel moeite om goed te drinken.
Haar advies is dus ook om toch elke keer eerst de borst aan te bieden en daarna de fles en/of sonde.