van engel naar bengel

hai meiden…

hier is de beroemde 6 maanden sprong aangebroken en mama en papa beginnen een beetje moedeloos te worden.

floris was altijd een schatje eerste klas.huilde nooit,was altijd vrolijk en lief enz enz.

maar nu is hij verandert in een klein bengeltje eerste klas :? ik herken mijn eigen kind niet eens meer terug.

ik kon hem s’avonds gewoon bed leggen en meneer viel gewoon in slaap.dat is nu wel afgelopen…

als ik hem nu om 19.00 in bed leg dan slaapt hij pas tegen 22.00 en om 02.00 is hij weer wakker om vervolgens de hele nacht kei wakker te blijven :thumbdown: hij huild niet of zo maar houd ons wel de hele nacht wakker en begint zeurderig te worden omdat hij zooooooo moe is…

afgelopen nacht bv hebben we zelf maar 2 uurtjes slaap gehad.ik heb er zelfs aan gedacht om de babyfoon uit te zetten,maar dan ben ik bang dat als er iets is ik het niet kan horen…

overdag is hij ook vaak heel erg kwaad en dit was hij nooit…hij kan zich ineens niet meer alleen vermaken en laat dit dan ook heel duidelijk merken…

oftewel hellepppppppppppppppp

wat moet ik doen of wat moet ik niet doen.hoe komen we het beste deze fase door?

Heel moeilijk:

Gewoon een nacht zn gang laten gaan en niet heen gaan.

Hij verkent zn wereld en zn mogelijkheden en als jullie hem dan gaan vermaken, dan denkt ie dat dit normaal is.

En als je je kind hier aan went, dan is het veel moeilijker om dat patroon te doorbreken.

Ik denk dat je binnen een paar nachten een ander kind hebt.

Nu moet jij tijdelijk zn ritme bepalen. Ook overdag zou ik m proberen in een bepaald ritme te dwingen.

Veel succes hoor!

Als er echt iets is, dan ben ik er zeker vandat je dit in je eigen lijf voelt. Dus vertrouw op jezelf en zet die babyfoon uit. :wink:

Toen mijn dochter ong 6 maanden oud was, heeft ze dit ook een week gehad, snachts een aantal x wakker.

Niet huilen ofzo maar ze zat dan gewoon lekker te brabbelen en ff daarna viel ze weer in slaap.

Ik ging er dan ook niet naar toe alleen als ze huilde, en dat is maar 1 x voorgekomen.

En toen heb ik der getroost met der speentje.

Hoop dus voor je dat dit maar een Fase is :slight_smile:

Ik kan je niet echt advies geven Diaan.

Wel erg vervelend idd.

Gelukkig huild Floris niet dat scheelt wel weer.

Hier hebben wij geen baby foon aan s’nachts dit ivm. ik hem altijd hoor heb onze slaapkamer deur en die van Joey toch altijd al open dus.

Kamers zitten tegenover elkaar dus dat scheelt ook.

Denk zelf dat het idd. even doorbijten is en heb geen aandacht geven.

Succes.

Diaan, dit is gewoon een rotperiode en heel herkenbaar omdat we dit bij Aron ook hebben gehad. Wat Mandy schrijft, is echt het beste. Hoe moeilijk ook, want het vraagt even wat doorzetten van papa en mama. Maar daarna is hij er wel het snelst aan gewend.

Meid, heel veel succes als je 's nachts radeloos bent. Het komt ècht goed! Je krijgt je lieve tevreden Floris weer terug hoor.

Liefs :-*

Diaan, ik kan je niet echt helpen helaas. Als ik de oplossing had… Hij is oververmoeid waarschijnlijk maar ja hoe krijg je een baby in slaap die niet wil slapen. :?

Gelukkig huilt Floris niet dat scheelt toch wel denk ik, daarom zou ik idd. de babyfoon uitlaten 's nachts, als hij het op een brullen zet hoor je dat toch wel? (niet lullig bedoelt hoor gewoon een vraag)

ik denk idd dat we de babyfoon maar even moeten uitzetten…jullie hebben gelijk hoor.

je zou denken dat het kind ook kapot zou zijn vandaag ,maar niets is minder waar.hij is gewoon goed wakker terwijl papa en mama met dikke wallen onder de ogen rond lopen. :roll:

ik weet niet of ik wakker zou worden van zijn gehuil s’nachts hoor,maar mijn man zeker wel :thumbup: ik slaap echt kei vast nml.ik slaap zelfs dwars door de wekker heen… :lol: ik zal onze deur en zijn deur wel wat loslaten dan zouden we het echt wel moeten kunnen horen als hij echt gaat huilen…

het probleem is ook dat floris niet meer op zijn rug wil slapen,maar nu juist op zijn zij…dat is geen punt,maar terug lukt dus nog niet,daarom vond ik het wel zo fijn als ik dat dan kan horen…dan hoor je altijd standaart uuh uuh uuh !!!

de beroemde 6 maanden sprong…we wisten dat het ging komen,we moeten er maar gewoon doorheen zoals ieder ander

ik ben slechthoren was ook altijd bang dat ik Joey nooit zou horen maar ik ben nu degene die altijd wakker word van Joey.

Ze zeggen wel eens moeders horen hun kinderen altijd (is een speciale uitspraak van dacht ik) ik geloofde dat nooit was echt zo bang moest ook meteen een babyfoon hebben zei ik toen anders gaat joey niet naar zijn eigen slaapkamer en heb dat ding 1 nacht gebruik hahah.

Zou het gewoon vanacht proberen, en een geruststelling voor jou is dat je man het wel hoord dus dat scheelt enorm.

Maar denk dat jij hem ook wel zou horen.

kevin zit ook in dit sprongetje. Vandaag weinig geslapen, hij lag om 18.30 uur in bed en hij is nu nog wakker :S

's Nachts wordt hij ook nog altijd wakker, zo tussen 5 en 7 uur. Ik ging altijd naar hem toe en legde hem in zijn wieg en gaf hem de speen (zo slaapt hij overdag ook het beste), maar vannacht dacht ik, ik hou er mee op! maar helaas… hij huilde steeds harder en eenmaal de speen in zijn mond was hij ook zo in slaap. Vanaf vandaag baker ik hem overdag ook niet meer in, misschien moet kevin daar nu ook aan wennen… want dan sliep hij altijd heel veel en vandaag heeft hij steeds heel kort geslapen. Hopelijk slaapt hij vannacht weer door!

floris heeft vanacht weer doorgeslapen.ik heb de babyfoon wel aangehad :oops: maar op de zachtste stand. om 06,30 melde hij zich pas :thumbup: :dance:

wat ik nu heb verandert is het volgende : ik heb hem niet meer vast gelegt met de dekens.hij heeft nu alleen de slaapzak aangehad zonder deken dit keer…ik moet eerlijk zeggen dat hij niet echt warm aanvoelde,maar hij scheen nergens last van te hebben.

wat me wel opviel dat nu hij meer gewegingruimte heeft door alleen de slaapzak dat ik hem vanmorgen over dwars in bed vond. :? dat was erg krap zeg maar :lol:

@merel33 wrote:

wat me wel opviel dat nu hij meer gewegingruimte heeft door alleen de slaapzak dat ik hem vanmorgen over dwars in bed vond. :? dat was erg krap zeg maar :lol:

Zo vind ik Sam nog steeds 's morgens. Terwijl je zou denken dat dat niet past, ligt het kennelijk het lekkerst. Op een propje tegen het ledikant aan. Beetje baarmoeder gevoel denk ik.

Nou Diaan fijn dat Floris en jullie ook lekker geslapen hebben :clap: :dance: .

En tja dat draaien als hij lekker ligt haha.

Ik heb Joey ook alleen in een slaapzak zonder dekens vind ik zelf veel veiliger.

Hier slaap Joey nu in een zomer slaapzak eerst had ik zo’n winterslaapzak maar vind het nu helemaal niet koud s’nachts.

toevallig was Kevin vanmorgen ook pas rond 6.45 uur wakker! scheelde wel met 4.30 uur… hopelijk blijft het zo goed gaan!

Hoe herkenbaar :roll:

Mats heeft dit ook gehad en het heeft 2 weken geduurd. Soms met een goede nacht ertussen maar met het naar bed gaan was het altijd even drama. We moesten hem zichzelf echt in slaap laten krijsen. Geen aandacht aan schenken bleek hier toch de oplossing, hoe vervelelend het ook is.

Het gaat echt weer over, maar voor nu een dikke :hug: