Van een heel tevreden baby, naar een huilend hoopje ellende

Hallo!

Ik ben trotse moeder van 2 zonen, waarvan de jongste nu ruim 4 maanden.

Jesse is vanaf de geboorte een hele lieve tevreden baby die (erg)weinig huilt.

Nu sinds een (ruime) week is dat heel anders… :frowning:

Hij heeft weer meer last van krampjes (lijkt) en ook spuugd hij ophet moment veel (ook zuur :sick: ). Altijd wel wat gedaan, maar nu erger en hij lijkt er nu last van te hebben.

Hij huilt en krijst nu soms van het ene op 't andere moment… hartverscheurend!

Zo kennen wij onze kleine mop niet!

Hij is erg onrustig en kreunt veel…

Kan het zijn dat hij koemelk allergie heeft, wat nu pas naar voren komt??? (heeft geen huidproblemen)

Of kan het zijn dat hij bijv reflux heeft wat nu pas naar voren komt?

Het begint tijdens en na het drinken. Hij wil graag drinken, maar dan begint het… onrustig, kreunen, boeren, spugen, krijsen… :cry:

'k Maak me zorgen om ons mannetje…



Ik geef volledig BV!



Iemand die dit herkent???



Wie moet ik morgen bellen, het CB of huisarts???



Alvast bedankt voor de reacties! :-*

:hug:

wat vervelend meid! En ook zo zielig voor je ventje :hug:



Ik herken het deels wel je verhaal. T.ygo huilde ook bijna nooit.

Tis nog steeds een tevreden baby maar ging steeds meer huilen, winden en krampen.

Verder ging hij 2 weken geleden aan de diarree wat maar aanhield. Hij heeft daarbij reflux en een pukkelig gezicht.



Nu in overleg met de HA, die idd constateerde na het beluisteren van zijn darmen dat deze idd erg vanslag waren en veels te veel geluiden maakte dan normaal. Vervolgens een week over op de pepti en waarempel het helpt! Heb echt weer die lieve tevreden baby terug :inlove:



Dus ik zou sowieso even langs de HA gaan. Een kma bouwt zich op dus kan zeker ineens erg openbaren.

Je kindje gedraagt zich ineens compleet anders…

je vind zelf geen aanleiding, dus zou ik in dit geval naar je ha gaan!

Och Memmie, het gaat niet makkelijk voor je ventje. Hoe is het gegaan? Ben je naar de ha geweest? :hug:

Meis, vertrouw op je moederinstinct. Even naar de HA dus.



:-*



Vlopje nog niet op de post gedaan… gaat vanmiddag wel weg en zal dus waarschijnlijk morgen bij jou zijn :wink:

Nee, na een week opbouwende onrust e.d lijkt het vandaag weer een stuk beter! Heeft een goede nacht doorgeslapen en is/lijkt weer en stuk beter in zijn velletje te zitten! Hopelijk gaat het weer de goede kant op :pray: !

Iemand op BV (had ik 't ook geplaatst) had het over tandjes…

Jesse heeft 2 bobbels op de plaatsten van de hoektanden! Hij kauwt en kwijlt veel, dus denk dat het daar idd ook wel eens van kan komen…?

(hihi, krijgen/hebben we straks een vampiertje :mrgreen: )

Ik kijk het nog effe aan en anders meteen naar de ha als het weer omslaat!



:-*

Heb je chamodent in huis?? Helpt :thumbup: als het door komende tandjes zijn. (Martijn heeft inmiddels zijn middelste 2 ondertanden :roll: )

fijn dat het beter gaat :thumbup:



Enne, nu al tanden wow :shock: :inlove:

zou inderdaad van tandjes kunnen komen… ik hoop dat ie gauw weer helemaal je lieve vrolijke kleine ventje is! :pray:



Als ik even zo vrij mag zijn om het op onze eigen meid te mogen betrekken: Jill heeft ook al maanden (ja echt :shock: ) bobbels zitten op de plekken waar haar hoektanden moeten komen. En warempel… haar eerste tand is eergister doorgekomen: een ondertand :mrgreen: dus 't zegt nog niks, helaas! Ik hoop wel dat hij er verder weinig last van ondervind!

@Paco wrote:



Als ik even zo vrij mag zijn om het op onze eigen meid te mogen betrekken: Jill heeft ook al maanden (ja echt :shock: ) bobbels zitten op de plekken waar haar hoektanden moeten komen. En warempel… haar eerste tand is eergister doorgekomen: een ondertand :mrgreen: dus 't zegt nog niks, helaas! Ik hoop wel dat hij er verder weinig last van ondervind!




de ondertanden zijn volgens mij meestal ook de eerste tandjes die doorkomen. Bij Ma.rt.ijn zitten er ook al erg lang bobbels op de plek waar de hoektanden moeten komen :wink:

Hij heeft toch ook behoorlijk het zuur hoor :sick:

Gisteren echt heel duidelijk dat hij daar (ook) last van heeft! Steeds na een oprisping/spugen begon hij te brullen…



Ik voel verder geen bobbels in zijn mondje, echt alleen (behoorlijke) bij zijn hoektanden.

Zou kunnen natuurlijk dat er eerst andere tandjes komen.

(heb een kindje gehad op het kdv waar ik werkte die wel eerst haar hoektandjes kreeg, grappig!)



ICL, ff kijken of D. werkt, ook voor Jesse en anders ff naar de ha voor maagzuur remmers oid.



Meiden, thnx voor de reacties! :-*