van diksap naar roosvisee

Hallo,



Ik heb een vraagje vanaf wanneer kan je over op roosvisee? Want wat een verschil kwa prijs viel me vandaag ineens op…

Of is het beter daar gewoon nog even mee te wachten



Ik hoor het graag



Groetjes loes

Volgens mij kan dat altijd… Dixsap is alleen suikervrij(arm),en daarom kiezen veel ouders daarvoor

Ja ok maar in hoeverre zijn deze suikers dan wel of niet zo goed…t zijn vruchtensuikers toch?

in diksap zitten veel meer calorieën in vergelijking met roosvicee. Volgens bestaat diksap alleen uit vers fruit en in Roosvicee zitten vaak toegevoegde vitamines.

mischa heeft eigenlijk nooit dixap gehad, hij vond het vies (en mama ook)

kreeg gelijk Karvan Cevitan.

Wij hebben ook altijd roosvicee in huis, nooit diksap gehad hier

Mijn dochtertje krijgt af en toe suikervrije ranja te drinken.

Slimpie heet het.



sneeuwitje

ik zie ook niet waarom je geen roosvicee mag geven hoor… gewoon goed dun aanlengen, stukken goedkoper en het gaat er toch maar om dat het water een smaakje heeft…

Wat is diksap? Nee hoor…dat weet ik wel…heb het alleen nog nooit gekocht…

Roosvicee hebben we wel altijd in huis…en Karvan,maar dat krijgt Eli eigenlijk niet…Jo wel…

(Eli is 14 maanden).



Jo dronk enkel BV, water of melk tot ongeveer 1,5 jaar…hij hield niet van sappen of roosvicee…

Pas daarne is hij RV en KC gaan drinken…of een lekker kopje thee…of Rooibosthee zoals Jo graag wil…hahaha…



Eli begint nu pas zo’n beetje aan de roosvicee,maar eigenlijk niet eens dagelijks…hij zit al snel vol met borstvoeding,koemelk of water…

Maar soms heeft hij de bidon van zn broer te pakken en doet zich tegoed aan karvan…ach…mag ook wel eens…

Ik zou persoonlijk gewoon overgaan op Roosvicee…al die aparte sappen voor kleine kids…ik zie het nut er vaak niet zo van in…

(maar dat zal zijn dat ze het bij mij tot 1 jaar gewoon helemaal niet nodig hadden…en ze hebben het niet gemist).

hij nog een kindje dat naast zijn (speciale) FV alleen water drinkt. meer vind ik ook eigenlijk niet nodig op deze leeftijd.

zelf zou ik kijken naar geen toegevoegde suikers en ook geen zoetstoffen.