Van de eerste bevallen met 42 weken en van de de tweede dan?

Marit is geboren bij 42.0

Bij Nienke ben ik met 41.6 ingeleid ivm hoge bloedruk en eiwitten in de urine.

Bo kwam op 42+1. Ik ben ingeleid omdat madam nog geen aanstalten maakte om te komen. Baarmoedermond was nog niet eens verweekt.



Nikkie kwam op 41+2. Gelukkig had ik toen al een beetje ontsluiting, de vk heeft me 's ochtends gestript et voila, 's nachts om half vier is ze geboren.

42,3, gestript

41 gestript

39,5 spontaan

41 spontaan



Alle 4 natuurlijk bevallen.

39+3 na inleiden

39+3 spontaan

41+3 spontaan

41+2 spontaan

Eerste met 41+4 (met inleiden)

Tweede met 39+4 (met inleiden)



Zelfs de 3 miskramen kwamen niet uit zichzelf op gang. Heb blijkbaar een luie baarmoeder :lol:



Nienke

Een zwangerschap duurt gemiddeld 37 tot 42 weken. Bij de ene was je nog niet eens 40 weken zwanger en bij de ander ook nog geen 42. Niks abnormaals dus en zeker geen luie baarmoeder hoor.

ik zeg niet dat het abnormaal is. het was een grapje omdat mijn bevallingen/ miskramen niet uit zichzelf op gang komen…

Nee, ik snap wat je bedoelt maar ik bedoel: waarom zou een zwnagerschap met amper 40 weken al op gang moeten komen dan? MIsschien was je ene zwangerschap gewoon met 41 weken begonnen en de ander met 42? Zo bedoelde ik het.

De eerste bevalling kwam niet op gang, en vanwege te weinig vruchtwater is de bevalling ingeleid.

Voor de tweede bevalling waren mijn vliezen gebroken, maar weeen ho maar. Vandaar wat hulp via een infuus.

Ik ben bang dat als inleiden niet bestond, mijn dochter van bijna 5 jaar, nog steeds binnen zat! :roll: :smiley:



Nienke

Mmmm…ik lees al wel dat het alle kanten op kan gaan! Ik hoop dat deze niet weer 42 weken blijft zitten, maar een weekje korter ofzo dat zou fijn zijn…

Eerste meid kwam bij 42+2, tweede kwam bij 41+4 (en dat vond ik nog laat zat). :mrgreen: