Van clomid naar puregon, wie ook?

Hoi ik ben Hesta en ik zou het leuk vinden om over ervaringen te ‘kletsen’ als je vanuit de clomid fase door gaat naar het spuiten van puregon.





Dacht met het stoppen van de pil dat alles tzt vanzelf zou gaan. Right.

Eerst een heel jaar niet ongesteld geworden. Doorgestuurd via huisarts naar gynacoloog. Testen op ons los gelaten en alles was goed, alleen een lichte vorm van pcos. Begonnen met provera en clomid, sloeg eerst aan, blijk nu na een half jaar resistent te zijn. Voorstel: puregon (moet nog binnenkort op prikles)



Wie zit/zat in hetzelfde schuitje in wil ervaringen uit delen?! In mijn vrienden/kenissenkring gaat het allemaal stralend vanzelf, fijn voor hun, maar daar kan ik nu even niets mee!

We zijn nu niet meer bezig met zwanger worden, maar in het verleden heb ik twee jaar aan de Clomid gezeten. Net als jij werd ik er resistent voor.



Ik ben toen overgestapt op Menopur-injecties. Dit is vergelijkbaar met Puregon. Je moet even over een drempel om jezelf te injecteren, maar dit went zo. Het is helemaal niet pijnlijk. Achteraf wilde ik dat ik eerder overgestapt was, want ik had een stuk minder last van akelige bijwerkingen en injecties slaan altijd aan. Soms is het in het begin even zoeken welke dosis het beste bij je past. Als het eenmaal goed ingesteld is, heb je met de injecties altijd resultaat wat een eisprong betreft. Bij Clomid had ik dat niet.



Later tijdens de IVF-en ICSI-behandelingen spoot ik Puregon, dus ook daar heb ik ervaring mee. Is nog makkelijker te spuiten dan Menopur. Menopur moet je zelf uit een depot halen en met een injectiespuitje zetten. Puregon zit in ampullen en die gebruik je in combinatie met een prikpen. Een prikpen heeft een nog dunner naaldje dan een gewone spuit. Dus het gaat je zeker lukken, hoor!



Succes!

Hai hai hier bezig met puregon na de clomid ( zit nu in de IUI traject ) helaas is het mis gegaan de 2 iui door een missed abortion wacht nu tot morgen en dan zal ik pillen krijgen om alles op te wekken ( heb dan 3 weken gewacht )



wat wil je weten over de puregon ? prikken is niet zo eng als het lijkt ik voel er niks van :wink: dus dat scheelt bijwerkingen heb ik wel met clomid heel erg .



nu met de puregon haarverlies helaas … en hoofdpijn en soms wat buikpijn … hoofdpijn - meer drinken en de rest ja kan ik niks aan veranderen .





Groetjes

Hoi hoi



Het is al weer even geleden… maar ik vond Puregon veeeeeeeeel fijner (geestelijk en lichamelijk) dan die Clomid. Wat een rotspul vond ik dat, werd er echt duidelig en labiel van. Dat prikken is even een drempeltje, maar tegenwoordig inderdaad goed te doen! Succes!

ik vond de puregon ook veel fijner van de clomid kreeg ik erg last van stemmingswisselingen haaruitval en ben erg aangekomen



toen ik over mocht gaan naar puregon vond ik het wel even eng want ja je spuit in je eigen lichaam en dat vond ik eng later niet meer na 7 ronde’s was ik zwanger van ons meisje :inlove:



overigens ik heb ook pco

Ik zie dat hier al een tijdje niet gereageerd is, maar iemand moet de eerste zijn :wink:



Ik heb 1 ronde Clomid achter de rug en omdat dat geen eisprong opleverde, ben ik overgestapt op Puregon. Ik heb vanmorgen de eerste spuit gezet en moet nu 7 dagen spuiten. Dan krijg ik weer een echo om te zien of er een follikel is gegroeid. Vind het heel spannend allemaal en hoop echt dat het snel raak is. Maar heb geen idee hoe realistisch het is om dat al in die eerste ronde te verwachten…

Framboos Hou er rekening mee dat je moet spuiten tot je eisprong. En soms duurt het even voordat de juiste dosis is gevonden. Bij een eerste meting zit je vaak nog lang niet op eisprong-grootte. Het kan zijn dat je nu te weinig spuit, waardoor de dosis opgehoogd moet worden en het langer duurt voordat er iets groeit. Er wordt meestal voorzichtig begonnen. Dus het kan best zijn dat je drie weken moet spuiten. Het hoeft natuurlijk niet, maar dan weet je in ieder geval dat het kan voorkomen. Succes!

Hier na 6x clomid overgestapt op Gonal, dat moet hetzelfde doen als puregon. Tot dusver heb ik veel minder bijwerkingen, maar er is op CD 14 nog geen dominate follikel te zien. Mogelijk zal eerst de dosis nog wat moeten worden verhoogd.