van cb geen speen meer en naar de logopodist

hallo,



ilse moest vorige week naar het cb, en daar hoorde de arts gelijk dat ze nog niet goed praat, ilse haar tong komt te veel naar voren als ze praat, dat komt door de speen, ze heeft hem alleen in als ze slaapt en kan ook niet zonder.

nu mag ze dus geen speen meer. het cb gaf als tip mee als ze 3 word dan geen speen meer geven en dat elke dag zegen. ilse weet het nu dat ze geen speen meer krijg en zegt ook dat we hem aan een andere kindje geven. we gaan hemm in een doosje doen en dan inpakken en “opsturen”.

ben benieuwd of dit gaat lukken.

maar nu moet ze dus ook spraakles krijgen, staat nu op de wachtlijst.

wie heeft hier ervaring mee en kan er iets meer over vertellen.



groetjes henny

logopedie gaat heel speels

bij jan ging het met de R letter

ze zeggen versjes op, zingen liedjes, oefeningentjes met gekke woorden

het word aangepast op de leeftijd en gaat echt heel speels

waarschijnlijk krijg je wel opdrachtjes mee die je thuis met haar kan/moet doen

Henny,



Op de Difrax website kun je nu een boekje downloaden met een stappenplan om van de speen af te komen (zie ook bij ‘handig om te weten’). Misschien heb je daar nog wat aan?



succes!

Wij hebben Joost cold turkey af moeten laten kicken omdat het niet anders kon. Hij beet ze nl doormidden… :shock:

Ik zag er enorm tegenop en vond het erg zielig, maar het viel reuze mee. We hebben hem verteld dat zijn speen stuk was en dat het eigenlijk voor baby’s was en niet voor grote jongens. Hij zou een kado uit mogen zoeken als ie zonder kon de hele nacht. De 1e nacht heeft ie 1 x gehuild en er om gevraagd. Toen ik hem herinnerde aan zijn kado ging ie snel weer slapen en vanaf die dag…nooit meer om gevraagd ( en een gave keyboard gekregen :mrgreen: )

hoi,

ik wilde even laten weten dat het goed gaat zonder speen.

de eerste avond duurde het wel even voordat ze sliep, maar toen natuurlijk ook haar verjaardag gevierd en dat moet even verwerkt worden.

de dagen erna gingen ook prima. wel duurt het iets langer voor dat ze slaapt dan gat ze even in haar boekejs kijken of nog even spelen op har kamer. als ik dan na een half uurtje kom kijken lig ze te slapen.

dus het is erg meegevallen. ik dacht echt dat het slappenloze nachten werd.

groetejs henny