Van BV naar KV

Ik ben sinds een week of 2 langzaam aan het overstappen van BV naar KV.

Eerst 1 voeding per dag vervangen en zit nu op 's ochtends en 's avonds Bv en de overige 3 (soms 4) voedingen op KV. Nu merkte ik vandaag voor het eerst dat Lotte 's avond krampjes had (had ze op BV nog maar 1x gehad, verder echt nooit)



Kan het zijn dat zij toch erg moet wennen aan de KV?



Hoe hebben jullie kids gereageerd op de overstap?

Jasmijn kreeg ook last van krampjes toen ik ben overgestapt op KV. En niet zo’n beetje ook! :? Ze had niet de hele dag last maar er waren wel momenten dat ze last kreeg. Dan duurde dat 1 a 1,5 uur, echt krijsen :shock: . Zo heeft dat wel een paar weken geduurd en toen is het vanzelf beter steeds beter gegaan. Maar ik ben het niet vergeten :naughty: , want ze is nu inmiddels 1 jaar maar er zijn nog steeds dingen die ik haar niet goed durf te geven omdat ik bang ben dat ze dan weer buikpijn krijgt :oops: .

Ik gebruikte toen cinababy van vsm tegen de krampjes (had niet het idee dat ze hielpen).

ik moest heel snel al over op kv omdat ik niet genoeg melk meer gaf dus heb me niet echt aan de schema kunnen houden femke heeft ook last van krampen gehad vooral in de loop van de avond begon het zo zielig.

maar dat heeft 3 a 4 dagen geduurt ze heeft wel last van haar ontlasting gehad door de overgang ze kon zelf niet meer poepen en daar mee moest ze geholpen worden.

nu zit ze weer op een andere voeding pepti dus weer wennen maar dat ging heel snel.

haar ontlasting is ook weer helemaal goed.



probeer het echt beetje voor beetje te doen.mijn gevoel zeg me dat als ik dat bij femke had kunnen doen dat ik dan minder problemen zou hebben gehad.



liefs marije :vlinder:

Afgelopen week de laatste BV gegeven, heel rustig aan afgebouwd dus. Simpelweg omdat ik merkte dat ze toch echt moest wennen aan de KV.

Toen ik eenmaal merkte dat ze geen last meer had pas verder gegaan met afbouwen en dus vanaf deze week volledig op KV en dat gaat nu super goed! Gelukkig maar :slight_smile:



Nu maar eens langzaamaan gaan werken aan een soort van schema qua voeding en slapen :mrgreen:

Mn ‘oudste’ dochter had er geen last van, mn jongste heeft 2 weken! last gehad van de overstap. Ik ben met drie maanden met de bv gestopt.



Ben je al overgestapt en is t goed gegaan?