Van BV naar FV... welke voeding (bijna 4 maand oud)

Ik heb vandaag besloten om te gaan stoppen met de borstvoeding.

Ik kolf full-time en vind het teveel tijd en energie kosten.

(Heb een tweeling van bijna 4 maand).

Nu heb ik een vraag.

Welke FV kan ik het beste gaan halen of is het gewoon een kwestie van een aantal uitproberen.

Ik had 2 pakjes nutrilon 1 standaard in huis en heb dat net aan de knullen gegeven…gewoon om te kijken of ze ook FV willen drinken… en ze vonden het heerlijk.

Allebei binnen 10 minuten hun flesjes schoon leeg.

(heb ze allebei 180cc gegeven…dezelfde hoeveelheid als ze nu ook met bv krijgen)

Ik moet wel vermelden dat allebei de knullen een flinke reflux hebben en ik johannesbroodpitmeel (nutriton) door de voedingen heen doe.

Ze zaten nu op 5 x 180 bv (afgekolfd) en dronken lang niet altijd hun flesjes helemaal leeg.

Mika heeft ook reflux.

Ik ben na de BV begonnen met Nutrilon, en zelf johannesbroodpitmeel erin ingedaan. Maakte niets uit qua spugen.

Nu sinds een week over op Friso. Ten eerste ruikt friso niet alsof je een vuilniszak opentrekt, wat ik van nutrilon wel vind. Hij spuugt er minder van. En, de nutriton lost een stuk beter op, geen klonters meer erin!

het is inderdaad een beetje uitproberen.

Seth is na de BV begonnen met de Nutrilon Standaard, maar daar kreeg hij enorme krampen van, daarna de Omneo, werd niet minder, uiteindelijk overgegaan op Friso comfort en dat ging super!

In het ziekenhuis paar weken geleden kreeg hij uiteindelijk de Soya maar nu zitten we weer op de friso. Voor mij geen nutrilon meer.

Maar dat is ieder zijn eigen mening.

Succes ermee!

De knullen krijgen nu Friso standaard gecombineerd met Friso comfort te drinken…en ik doe er dan nog een beetje nutriton doorheen.

Ze doen het er super op…wel de eerste 2 dagen wat meer krampjes gehad, maar inmiddels is dat weer een stuk minder (waarschijnlijk van het wennen aan de voeding).

Ik merk alleen wel dat de voeding heel erg schuimt…is dat normaal???

Hier ook friso en het schuimt inderdaad wel een beetje, volgens mij geen probleem? Elise heeft er toen nooit last van gehad en jesse drinkt het ook zo weg.

Alhoewel ze allebei geen last hebben van andere merken want bij KDV krijgt Jesse Nutrilon en dat gaat prima. Hier dus ook de proefzakjes die we hadden maar gegeven, als hij het toch drinkt… :oops:

Zit er wel aan te denken over te stappen op een ‘goedkoper’ merk, aangezien Friso in hoeveelheid naar beneden is gegaan, maar de prijs omhoog ( Friso is nu bijna net zo door als Nutrilon ) Ik maak hoe dan ook op wat we nog hebben, zijn we weer week of 3 verder ( had oude verpakkingen ingeslagen toen ze hier afgeprijsd lagen ) en dan zie ik wel.

@boba80 wrote:

Ik heb vandaag besloten om te gaan stoppen met de borstvoeding.

Ik kolf full-time en vind het teveel tijd en energie kosten.

(Heb een tweeling van bijna 4 maand).

Nu heb ik een vraag.

Welke FV kan ik het beste gaan halen of is het gewoon een kwestie van een aantal uitproberen.

Ik had 2 pakjes nutrilon 1 standaard in huis en heb dat net aan de knullen gegeven…gewoon om te kijken of ze ook FV willen drinken… en ze vonden het heerlijk.

Allebei binnen 10 minuten hun flesjes schoon leeg.

(heb ze allebei 180cc gegeven…dezelfde hoeveelheid als ze nu ook met bv krijgen)

Ik moet wel vermelden dat allebei de knullen een flinke reflux hebben en ik johannesbroodpitmeel (nutriton) door de voedingen heen doe.

Ze zaten nu op 5 x 180 bv (afgekolfd) en dronken lang niet altijd hun flesjes helemaal leeg.

Ik geef borstvoeding met als 1 van de hoofdredenen om kans op allergieen zo klein mogelijk te houden. Hier dus tot 6 maanden niks anders gegeven als BV en uit noodzaak Hypo Allergene flesvoeding. (Wel ook verborgen reflux, dus idd ook met JBPM). Als je BV geeft en dan standaard voeding gaat bijgeven of daar volledig op overgaat, komen ze toch in aanraking met de “gewone” eiwitten en hebben ze dus niet die extra bescherming meer. Als je eenmaal standaard voeding hebt gegeven, hoef je om die reden ook niet meer terug naar Hypo allergeen, dan “is het kwaad al geschiedt”. Dat is even het kort door de bocht verhaal :wink: .

Complimentje voor je bijna 4 maanden fulltime kolven voor je tweeling trouwens, knap hoor! :thumbup: Begrijp je overstap dan ook volledig, had alleen zelf hypo allergene voeding gekozen in combi met JBPM, en als het dan nog te erg zou zijn, de reflux, incl. voorgeschreven medicijnen van de HA, denk ik. En fijn dat de knullen de nieuwe voeding ook zo pakken, ideaal!

Hier ook een baby met reflux.

Na BV begonnen met Pepti (dachten eerst dat ze KMA had daar het in de familie voorkomt) met 6 schepjes nutriton op 150 CC. Wat net dikke brinta wat ze binnen kreeg.

Nadat we met medicatie gestart zijn, kreeg ik toch steeds meer het idee dat haar onrust van de reflux kwam en niet van KMA. In overleg met de KA overgestapt op Enfamil AR. Dit is voeding wat zich in de maag indikt. Nu hoef ik nog maar 2 schepjes nutriton toe te voegen, en ze drinkt het graag.