Mijn dochter van tien dagen oud besloot sinds afgelopen nacht dat ze maar zes voedingen wilde. Dit deed ze door op eigen houtje vier uur tussen de voedingen te laten en dat terwijl ik haar nog geen eens meer voeding gaf.
Eerder gaf ik haar ruim 60 cc uit de fles en dan ging ze nog 5 minuten aan de borst. Dit kippie weegt ruim drie kilo. Momenteel bouw ik mijn borstvoeding af. Morgen krijgt ze 10 cc meer en gaat ze twee minuten korter aan de borst. En zodoende vervang ik op een gegeven moment de borstvoeding.
Mijn vraag aan jullie is of jullie ervaring hebben met hummels die ineens een uur langer doorsliepen zonder dat ze daarvoor meer voeding kregen. Ik heb inmiddels per direct het aantal cc verhoogt uiteraard.
En is ze overigens niet te jong om naar zes voedingen te gaan of verschilt dit per kind. Ik voed trouwens graag wanneer ze zich meldt, maar let wel dat het niet langer dan vier uur na de vorige voeding is.
Hoi,
Onze hummel heeft het ook allemaal zelf geregeld, op een gegeven moment ging ze inderdaad ook ineens langer slapen en liet zo meer tijd tussen de flessen. Ik bood per fles dan wat meer voeding aan en ze drinken gewoon wat ze nodig hebben.
Wij maakten dan 90+3 klaar en vaak dronk ze op die leeftijd tussen de 70-90 per fles.
Groetjes Renate
Hier hetzelfde verhaal, Jara begon met 7 flessen (na BV) en ging zelfs vrij snel over naar 5 flessen, ze liep gewoon zo lang tussendoor!
Nadat we overgingen van BV naar volledig flesvoeding, sliep Jara ineens hele nachten door, waardoor we niet uitkwamen met 7 flessen, dus over naar 6 flessen, binnen een week sliep ze nog langer :shock: :mrgreen: dus toen toch maar naar 5 voedingen.
Nu komt ze s nachts steeds weer dus we gaan het aantal cc’s verhogen, ik denk dat ze te weinig krijgt… :think: (hier is de regel 150 ml per kilo lichaamsgewicht, dat verdelen over het aantal voedingen, Jara woog een maand geleden 5 kilo, dus 5x150…ze zal inmiddels wel gegroeid zijn dus vanaf vandaag 2x180 en 3x150)