Van 6 naar 5 voedingen

Ons zoontje is nu 8 weken en weegt ruim 5 kg. Hij krijgt nu 6 flessen van 160cc friso hongerige baby.

Nu krijgt hij dus vrij veel en volgens het cb moet hij nu ook eigenlijk naar 5 voedingen.

Hij komt 's nachts meestal rond 4 uur, de laatste tijd soms 5.30 uur.

cb gaf de tip om bij de laatste voeding fantomalt bij te doen, dit zou ook wat meer vullen. Heeft iemand hier ervaring mee? En kan dit ook in combinatie met nutriton?

En hebben jullie nog andere tips om op 5 voedingen te komen?

Alvast bedankt!

Wat wij gedaan hebben is de laatste voeding voor de nacht ophogen en die in de nacht verlagen. Door op te hogen voor de nacht heb je kans (en dat was bij ons zo) dat je zoon langer slaapt. Daardoor kan je de nachtvoeding later geven en zelfs laten vallen op een zeker moment. En door te spelen met die hoeveelheden hoef je niet meer te gaan geven per 24 uur, eerder minder.

Ik geloof niet dat ik iets toe zou voegen aan de voeding. Ik zou eerder de laatste fles wat groter maken, zodat hij langer verzadigd is. Dat lukte hier prima.

Onze zoon kwam trouwens toen hij 8 weken was ook rond 5 uur. Das eigenlijk niets raars. Wel kreeg hij toen maar 5 voedingen op een dag.

Fantomalt is krachtvoer, dat zou ik een baby van 8 weken die goed op gewicht zit niet echt geven…

Dat word hier verkocht (werk in een drogisterij), aan mensen die bijv langdurig ziek zijn geweest, en aan moeten sterken.

Ik vind het eigenlijk ook niet raar dat je zoontje van 8 weken om 05.00 nog komt 's nachts.

Het advies bij ons was toen gewoon een half flesje, dan kunnen ze er niet aan wennen, maar word het hongergevoel toch even weggenomen.

Of gewoon even de speen opnieuw erin.

als je de laatste fles nu tussen 23 en 24 u geeft en hem groter maakt heb je kans dat hij langer gaat slapen…

ik zou ook niet iets anders erbij gooien…

hier mijn lijstje

om 00.00u laatste fles 180cc + 6 schepjes

tussen 6.30 en 7.30u 1e fles 180cc + 6 schepjes

om 12.00u 2e flesje 150cc + 5 schepjes

om 16.00u 3e flesje 150cc + 5 schepjes

om 20.00u 4e flesje 150cc + 5 schepjes

dan het laatste flesje om 24.00u (00.00u) dus weer een 180cc + 6 schepjes

jade krijgt ook friso extra

zo red ze het net…maar niet lang meer want ze komt weer steeds vroeger…dus ws gaan we heel snel nog een 180cc fles ertussen zetten

Ik wacht ook nog even met de fantomalt. Wel raar dat het cb het dan wel voorschrijft.

Vind het zelf ook niet vreemd dat hij 's nachts nog komt, maar ik moet wel binnenkort een voeding laten vallen en dan laat ik natuurlijk het liefst de nachtvoeding vallen. :smiley:

Hij krijgt ook friso extra en doe er nu ook een beetje nutriton bij in.

Ga nu eerst maar eens proberen toch de laatste voeding inderdaad wat op te hogen.

wat is je schema nu???

De tijden waren meestal:

+/- 23.30 laatste fles 160cc

+/- 4.30 uur 140 cc

+/- 7.00 uur 160 cc

+/- 11.00 uur 160 cc

+/- 15.00 uur 160 cc

+/- 19.00 uur 160 cc

maar de laatste dagen komt hij 's nachts af en toe later, vanmorgen zelfs kunnen rekken tot 6.15 uur, dat vind ik wel doorslapen, en vandaag daardoor dus totaal geen schema :wink:

150 +5 dus… :think: wat nou als je zie rood…doet

@Summer wrote:

De tijden waren meestal:

+/- 23.30 laatste fles 160cc 180+6

+/- 4.30 uur 140 cc laten vervallen

+/- 7.00 uur 160 cc

+/- 11.00 uur 160 cc

+/- 15.00 uur 160 cc

+/- 19.00 uur 160 cc

maar de laatste dagen komt hij 's nachts af en toe later, vanmorgen zelfs kunnen rekken tot 6.15 uur, dat vind ik wel doorslapen, en vandaag daardoor dus totaal geen schema :wink:

als je vandaag gewoon je schema vanaf 7u had aangehoudendoor telkens een kwartiertje te rekken dan had je het gered met 5 flessen…

Zo wil ik het wel gaan proberen ja, maar vraag me af of hij die nacht redt…we zullen het zien! :pray:

Had het vandaag idd anders aan moeten pakken, maar omdat hij z’n prikjes kreeeg vandaag wou ik niet teveel gedoe of te lang rekken.

Ik maak trouwens de voeding van te voren klaar in een kan dus 160 cc is bij mij echt 160 cc voeding.

Thanks Colle voor al je tips! :thumbup:

nu maar hopen dat het grotere flesje zijn werk doet he :mrgreen:

voor hoeveel flesjes maak je van te voren klaar???

ik mocht dat niet meer doen van de kv…

dus maak gewoon per flesje…

Jade krijgt morgen haar 1e prikjes :?

Ik maak voor 3 voedingen klaar. Vertel het ook niet op het cb, denk ook dat ze het dan afraden.

Maar ja, “vroeger” deden ze het altijd zo hihi en luister dus nu maar naar m’n mamsie :wink:

Ik deed het vooral omdat ik van het cb steeds 10 cc per week mocht ophogen en dat gaat zo lastig per flesje. Nu zou ik het in principe ook wel per flesje kunnen doen maar vind het zo wel handig.

Jullie dus morgen? Sneu he? :frowning: Hij heeft er niet zoveel last van gehad, maar net wel wat koortsig dus maar ff half zetpilletje gedaan.

Succes morgen!!

ja in het begin deden wij het ook…maar ja dan zit er nog niet zoveel tijd tussen de flessen he…maar toen er meer tijd tussen ging zitten werd het afgeraden…

mijn moeder heeft altijd bv gegeven… dus die zegt er niets van :mrgreen: die geniet gewoon van het geven van de fles :lol: :lol: :lol:

En waarempel, meneer heeft doorgeslapen vannacht! :shock: Om 0.00 uur de laatste volle fles, toen werd hij om 5.45 uur wakker, speentje ingedaan en om 7.00 werd hij pas weer wakker! :dance:

Nu heeft hij gisteravond wel een half zetpilletje gehad ivm koorts na de prikjes, dus ik juich nog niet te hard, maar het begin is er!

Vandaag dus maar 5 voedingen.

:mrgreen: goed zo mannetje :thumbup: dat vinden papa en mama nou tof van je :lol:

ik mag van de CB mevrouw nu al 5x180cc+6 gaan geven…omdat ze zo hongerig is…

nou ik ga wel eerst over naar 3x 180cc+6 en 2x 150cc+5…

want dat is wel heel veel ineens…

en dan kan ik straks als ze nog hongeriger blijkt geen kant meer op want dat is de max.

dus als 3x niet helpt kan ik altijd nog naar 4x en later verder naar 5x…

prikjes echt zielig…nu een zielig mopje in de box liggen slapen…

heb maar een 60mg zetpilletje gegeven tegen de pijn en eventueel voor de koorts…

Haha wat een hongeraapjes hebben we dan he, :smiley:

ik mag ook 5 x 180cc maar probeer ik ook nog ff uit te stellen.

Aah wat sneu he, gelukkig dat ze nu ff lekker slaapt, scheelt al een hoop!

Badje vinden ze vaak ook fijn na de prikjes, kunnen ze even lekker spartelen!

Summer, waarom wil je dat uitstellen? Honger is honger denk ik dan.

Ik denk dat hij over een tijdje ineens een goed ritme te pakken heeft. Dat was hier tenminste zo. En nu moet dat ritme ineens om, omdat het bijvoeden eraan komt :doh:

sorry dat k zomaar kom binnenvallen,maar hier zit ik dus ook mee.Hoeveel geef ik mn schatje.

Morgen is hij alweer 1 maand!

We zijn al een tijdje aan t uitproberen.Hij heeft last van krampjes en spuugt veel.

tijden waar ik nu op zt:

ca 07.00 uur: 120ml 4 schepjes.

ca.10.00 uur 90ml 3 schepjes

ca13.00 uur idem

ca16.00 uur idem

ca 19.00 uur idem

ca 23.30 120 ml 4 schepjes.

ca 03.30 120ml 4 schepjes.

dit is t schema van gister en vandaag.

En hij heeft nog honger na de fles van 90 ml. aan de andee kant drinkt hij niet altijd alles op.

Wat te doen? Zo laten of veranderen?

Hier is hij eigenlijk vanzelf naar de 5 voedingen gegaan. Cb wilde hem al eerder op die 5 hebben, maar ik kreeg de tijd niet gerekt. Er zat max 3 uur tussen. Hij zit nu nog op 5x 150 ml, zou denk ik nu wel 180 mogen. Maar hij laat nog regelmatig wat achter in de fles. Af en toe wil hij tussendoor een extra flesje. J. Slaapt van 20.00 tot 7 uur. Rond 22.00 maken we hem wakker voor de laatste fles. Dus wij zijn gewoon op ons gevoel afgegaan en hebben het aan hem overgelaten.

Heb bv met fv gegeven, bv bleef hij hongerig en krijsen dus bij gaan voeden, en dat ging zo goed dat uiteindelijk de borst alleen nog wat troostslokjes gaf als hij alweer eerder kwam en twee keer per dag borst ipv fles