hallo hallo
ik heb een vraagje.
mijn dochter is 1 maand oud.
nou krijgt ze de laatste voeding om 2300 uur ze drinkt dan wel lang ongeveer 1 uur aan twee borsten (heb het gevoel dat ze weet dat we gaan slapen en daarom zoveel wil drinken) toen kwam ze gisteren om 7.00 uur waardoor ik die dag uit kwam op 5 voedingen.
nou heeft ze gisteren goed de plast en gepoept.
maar nou was vanmorgen haar luier bijna droog terwijl dat hij normaal heel nat is.
nu maak ik me een beetje zorgen of ze aan 5 wel voldoende heeft, maar het punt is dus
maar ik kan wel 6 geven dus om de drie uur maar dan moet ik haar bij 1 voeding wakker maken en dan drinkt ze maar heel kort.
ik moet haar anders ook wel vaak wakker maken voor een voeding
dus moet ik dit nu ook maar doen om te zorgen dat ze in ieder geval 6 voedingen heeft of
hebben jullie tips voor mij???
bedankt alvast
hoi
ze is nog erg klein dus denk dat ik haar dan toch zou proberen elke 3 uur te laten drinken!
dat ze 's nachts doorslaapt is natuurlijk heerlijk!
zou haar dus ook niet 's nachts wakker maken!
en met die luiers soms lijken ze droog maar zit er toch een behoorlijke plas in!
ze “moeten” 6 a 7 plasluiers hebben op een dag!
mocht je twijfelen bij het plassen kan je de luier ook wegen!
succes!!
liefs helen
5-6 voedingen zou voldoende kunnen zijn. Misschien komt ze niet iedere dag aan 5 voedingen. Ik zou het even op zijn beloop laten. Wie weet is ze niet helemaal lekker of erg moe geweest en heeft ze daardoor minder gedronken.
Sara drinkt de ene dag 5 keer en de volgende dag 6, dan weer 5 enz… Volgens het CB (een maand geleden) is dat voldoende. Als ze tevreden is, groeit en voldoende plast dan is het goed. 5 is het minumum op die leeftijd. Je kunt er ook op letten of de urine niet donkerder wordt, want dan krijgt ze te weinig vocht binnen.
Als je twijfelt dan even een keer extra laten wegen op het CB.
Shalom
Ella drinkt meestal maar vijf keer per dag… ze drinkt dan om de 3,5-4 uur en slaapt 's nachts door. als ik haar om de drie uur laat drinken dan rommelt ze maar wat aan, drinkt dan minder en is ontevreden.
ga anders een keer wegen om er zeker van te zijn dat ze aankomt.
in het begin toen Ella om de vier uur dronk kwam ze evengoed nog 200 gram in 1 week tijd aan.
Hier ook een dame die sinds een week aan 5 voedingen genoeg heeft. Tussendoor aanleggen helpt niet, uit beleefdheid doet ze dan 3 slokjes :lol:.
Ze geven het zelf aan hè :thumbup:.