van 6 naar 5 flessen- Hoe en met welk schema???

Hallo,



Mijn dochter Merel is nu 5 weken en 4 kilo. Ze krijgt nu 6 x 130/135 cc kv.

Ik moet haar meestal wakker maken(zowel overdag als snachts) voor de voeding. Nu wil ik dus gaan proberen om de nachtvoeding weg te laten en naar 5 flessen per dag te gaan. Haar schema is nu als volgt.



07.30

11.00

15.00

19.00

22.00

02.30



Hoe kan ik nou het beste proberen de nachtvoeding weg te laten?

Hoeveel uur mogen ze max doorslapen met deze leeftijd en gewicht??

En wat is/was jullie schema met deze leeftijd en gewicht??



Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.



Veel groetjes

Yvonne

hoi,



misschien dat je de dagvoeding iets moet ophogen?

of hoe wij het gedaan hebben, gewoon niet wakker maken :stuck_out_tongue: (kreeg d’r hoeveelheid toen al wel binnen).

nu drinkt ze zelf overdag al meer, geeft ze zelf aan, in de zin van als ze d’r fles helemaal leeg drinkt maak ik de volgende wat meer, of als ze echt na d’r flesje loopt te schreeuwen krijgt ze dan ook al gelijk wat…

en nu heeft ze dus al 2 lange nachten gemaakt afgelopen nacht van 20.30 tot 6.30 en nacht ervoor van 20.00 tot 5.30 dus ik klaag niet.

mijn dochtertje is al wel wat ouder zaterdag 10 weken, maar weegt net 4 kilo.



ik moet zeggen dat ik toen ze net een week of 4/5 was niet echt een schema had, meestal kwam ze wel zelf om de 3 a 4 uur en dan kreeg ze ook gewoon d’r flesje, het is sinds een week dat ze nu dus echt pas om de 4 uur komt en dat ze doorslaapt.



er is een berekering dat je per pond een uur mag slapen, dus mijn dochter “mag” 8 uur slapen… maar zoals je ziet slaapt zij wat langer, nou daar hou ik dus niet echt rekening mee, ze zal het wel nodig hebben en als ze eten wil komt ze wel…

overdag maak ik d’r wel wakker, maar dat hoeft eigenlijk niet vaak…

Mijn dochters krijgen tot nu ook 6x 135 cc per dag. Wij maken ze nu niet meer wakker om 3 uur 's nachts en we wachten tot dat ze zich melden. De afgelopen twee nachten was dit om 4.30 uur. We geven dan gewoon iets minder voeding, zodat we om 7.00 uur het schema weer op kunnen oppakken.

Hier maak ik hem ook niet snachts wakker , wacht ook tot hij komt meestal tegen half 4 … overdag drinkt hij minder als 125+4 maar die krijgt hij vaak niet op en ik voed op aanvraag aangezien hij toch wel aankomt, meestal wel 6 voedingen nog