van 5 naar 4?

Femke is nu zes maanden en lijkt geen behoefte meer te hebben aan de laatste voeding. Ze krijgt nu een fruithapje, maar dat stelt niet veel voor.

Ze ligt nu ook heel diep te slapen. Ga haar vandaag nog wel aanleggen, maar zou het misschien al kunnen om deze voeding weg te laten??

Ja het ligt eraan, je kan het proberen om te kijken wanneer ze dan komt voor haar voeding. Er zijn kindjes die het gewoon met 4 voedingen kunnen per dag.

Indy drinkt nog steeds 5x per dag en krijgt nog 1 papfles 's avonds erbij en af en toe groente en fruit maar daar ben ik nog niet aktief mee bezig.

Het leek mij zelf wat vroeg, maar voorheen was ze van 19.00 - 22.00 altijd wakker. Dan gaf ik haar na de voeding van 19.30 uur om 22.00 uur weer. Ik ga haar zo aanleggen en dan zien we morgen wel even wat we doen. Dank voor je reactie.

Wel fijn om te lezen hoe het schema er bij anderen uitziet :thumbup:

succes!

Hier krijgt Indy meestal eind van de middag (meestal rond 17 uur bv, dan als ze rond 19:00 uur op bed gaat 250cc pap en dan om 22:00 uur weer bv. Bij de laatste voeding slaapt ze meestal gewoon door tijdens het drinken.

's avonds is ze echt een hongerlapje, overdag kan ze soms zo 5 uur zonder bv en is ze tevreden…

Mijn dochter ging rond die tijd ook van 5 naar 4 voedingen.

Nu zit ze sinds 2 weken op 3 voedingen :dance: heerlijk!

Ik zou zeggen probeer het gewoon uit, je ziet gauw genoeg of ze er tevreden mee is!

Mijn dochter slaap al sinds 3 maanden door van 7 tot 7. Dus ik ou gewoon prberen die laatste voeding te laten vervallen. Komt ze dan toch weer of in de nacht, dan weetje ghewoon dat ze die laatste voeding toch nog nodig heeft!

dubbel gepost

We hebben haar gister toch maar ‘wakker’ gemaakt voor de laatste voeding en ze heeft behoorlijk gedronken. Wat dat betreft zou ik dus denken dat ze die 5e nog wel nodig heeft.

Maandag moeten we naar het CB, misschien eerst even aanhoren wat die erover zeggen.

Maar lekker Marjolein… van 7 tot 7 :dance:

De meeste kindjes laten de avondvoeding eerder vallen dan de nachtvoeding.

Je kunt dus proberen om gewoon naar bed te gaan en zien wat er gebeurt.

Komt ze in de nacht en vind je dat vervelend dan pak je haar gewoon weer om 23.00 u voor een voeding.

Slaapt ze de late avondvoeding door en ook nog eens de nacht dan heeft jouw kindje het dus niet meer echt nodig.

Ik moet zeggen dat de meeste kindertjes hun 24-uurs “intake” zelf wel regelen. Komen ze “tekort” dan halen ze het op een ander moment wel weer in…

groet,

Oké, bedankt.

Gisteren ben ik echt een kwartier bezig geweest om haar wakker te krijgen. Ze was helemaal vertrokken.

Heeft uiteindelijk wel ‘gewoon’ gedronken…

Meiden super al die mijlpalen op naar de volgende :clap: :clap: :clap: :dance:

Van de CB-arts mochten we de laatste voeding inderdaad weglaten.

Ben benieuwd of ze hem niet mist. Kwestie van uitproberen, dus dat gaan we dan maar doen.

Gisteren laten slapen en ze kwam pas vanmorgen :dance:

Met de tweede voeding wel een half uurtje eerder dan normaal.

Maar even kijken hoe het vandaag verder overdag gaat…

Ik ben inderdaad benieuwd hoe het vandaag gegaan is.

Meestal halen ze het in op een ander moment dus sta er niet van te kijken als ze vanavond weer wel een laatste voeding wil.

Gewoon niet meer uit jezelf uit bedje halen en een voeding geven.

Succes!!

grtz

Nu weer even verder mar zit gewoon weer op 5 voedingen.

Maak mij niet uit verder, als ze weer zo diep slaapt laat ik haar wel liggen voortaan…

Gewoon blijven uitproberen!

Mijn dochter zit nu sinds een maand nog maar op 3 voedingen. Vondt het in eerste instantie eng…maar ze groeit en slaapt de nacht door van 7 tot 7 dus wat wil ik nog meer. Ik voed haar nu om 7 uur 13 uur en 7 uur…heerlijk!

Bv blijft toch dingen uitproberen…en ik vondt het zelf niet erg om er tijdens een uitprobeer fase s nachts een keer uit te moeten.

Als ze nu een keer snachts komt dan troost ik haar even lekker knuffelen en leg haar dan weer in bed. Ze gaat dan ook meteen weer slapen. Als ze andere nachten zonder nachtvoeding kan moet ze die ene keer dat ze komt ook zonder nachtvoeding kunnen.

Wat goed Marjolein!

Gisteren heb ik haar om 22.15 uur toch weer even bij me gepakt om te drinken. Vanmorgen weer om 07.00 uur en om 09.00 uur 3/4 banaan.

Nu lekker tukken. Kan mama even kok-en en zo douchen :wink:

Het komt vanzelf, en ze weten zelf heel goed wat ze willen, die kleintjes :smiley: