van 5 naar 4 voedingen ? 7 weken oud

mijn kleine meisje van 7 weekjes oud laat nu haar 5de voeding al vallen. :shock: deze krijgt ze normaal gesproken rond 22.00 en de ena laatste rond 19.00 .nu valt ze tegen 20.00 in een diepe slaap en word gewoon niet meer wakker. :shock: dit is nu al 3 avonden het geval.

wat ik ook probeer ze is gewoon niet meer wakker te krijgen.

kan het nu kwaad om de laatste voeding al te laten vallen?

ze drinkt 150 water + 5 schepjes per keer.

Bij mij zei het cb dat het geen kwaad kon, zolang ze maar genoeg binnen kreeg. En er mag niet meer dan 12 uur tussen 2 voedingen zitten. Dus niet 2 flessen op de hele dag zeg maar.

Maar goed, dat is het advies dat ik gekregen heb. Weet niet hoe zwaar ze is maar als je hebt uitgerekend dat ze 5 flessen van 150+5 krijgt zou ik wel kijken of ik de andere dan meer zou geven. Dus dat je op hetzelfde uit zou komen.

Owja, als tip van cb kreeg ik mee om haar 's middags wat meer te laten slapen. Dus inbakeren, licht uit en haar echt goed uit te laten rusten zodat ze 's avonds wakkerder zou zijn. Maar ja, het is volgens mij echt een beetje goed op je gevoel vertrouwen.

Bij ons is het niet goed bevallen omdat ze dan te veel moest in 1 fles en ze dat niet in één keer opdronk. Maar goed, misschien zijn er mensen die meer ervaring er mee hebben.

meer dan die 150 cc krijgt ze echt niet op…150 is al veel voor haar om op te drinken dus dat gaat niet lukken. ze zal nu rond de 4,5 kilo wegen schat ik.

ik denk dat ik me er maar niet druk om moet maken.ik neem aan als ze honger heeft ze zich dan echt wel gaat melden…voor nu slaapt ze heerlijk van 20.00 tm 07.30 de volgende ochtend.tussendoor komt er geen kik van haar.en ze is supervrolijk als ze wakker is

jade zat ook al zo vroeg op 4 voedingen… tja wat wil je eraan doen? het erin stampen…als ze het minimale maar drinkt is het goed, denk ik maar zo.

tussen de 100 en 150cc voeding per kilo lichaamsgewicht

je meisje is nu rond de 4,5 kilo als ze het goed blijft doen op 100cc zou dat genoeg zijn om 4 flesjes te drinken.

hoeveel kan ze op per flesje ?

miss een beetje ophogen naar 110 -120cc omdat de tijd tussen de flesjes ook langer is zal ze wss iets meer willen/kunnen drinken.

zolang ze goede natte luiers heeft , poept , vrolijk en goed slaapt zal ik me niet te druk maken en geven wat je dametje nodig heeft en zelf aangeeft.

:-*

ik lees dat ze niet meer als 150cc op krijgt , dan zou ik voorlopig lekker 140-150cc blijven geven met 4 flesjes , ze drinkt dan ruim voldoende met haar gewicht.

je gaat vanzelf merken dat je moet gaan op hogen met 10-20cc als ze vaker voor een voeding komt :wink:

jullie doen het goed hoor , don’t worry :thumbup:

@nathaliehvdominique wrote:

tussen de 100 en 150cc voeding per kilo lichaamsgewicht

je meisje is nu rond de 4,5 kilo als ze het goed blijft doen op 100cc zou dat genoeg zijn om 4 flesjes te drinken.

hoeveel kan ze op per flesje ?

miss een beetje ophogen naar 110 -120cc omdat de tijd tussen de flesjes ook langer is zal ze wss iets meer willen/kunnen drinken.

zolang ze goede natte luiers heeft , poept , vrolijk en goed slaapt zal ik me niet te druk maken en geven wat je dametje nodig heeft en zelf aangeeft.

:-*

ze drinkt 4 flesjes van 165 cc per keer.

150 water+ 5 schepjes

wat me wel erg opvalt aan deze dame is dat ze s’morgens eigelijk niets aan urine in haar pamper heeft terwijl bij floris de pamper bijna overstroomde s’morgens. maar overdag plast ze wel gelukkig veel dus.

colle je hebt ook wel gelijk…mama’s kunnen soms een beetje over bezorgt zijn he :wink:

soraya was in de ochtend ook niet heel erg nat van de nacht , het slaapje daarna wat ze deed ontplofte haar luier zowat :wink:

maar ze drinkt genoeg hoor , en die laatste fles van 22.00 uur zou ik lekker laten schieten en lekker je avond / naar bed gaan ritme aannemen.

als ze dan eens snachts wakker word kan je altijd dat flesje nog geven en zo niet dan toch gewoon lekker niet :wink:

ze drinkt voldoende :hug:

waar het dus op neer komt is dat ik wederom weer een supergemakkelijke baby heb :inlove: :thumbup: :dance:

mazzelpik :mrgreen:

hahaha Jade is ook zo makkelijk… mag ook wel na Dave he :wink:

fijn dat het zo goed gaat :-*

ik hoop snel langs te kunnen komen… maar als er telkens zoveel sneeuw ligt durf ik dat hele end niet te rijden hoor…

ben wel benieuwd naar al dat moois wat rond rent in jullie huisje :inlove:

schoonheid het komt er inderdaad op neer dat je gezegend bent met een heerlijk tevreden en makkelijk kind :inlove:

wacht maar tot onze dametjes groot zijn , denk dat het “makkelijke” er dan wel af is hahaha en krijgen we te maken met een meisje met een gigaaaaaantische eigen wil :mrgreen: :wink:

kan toch niet anders , zo lekker rustig blijven ze niet :lol:

en wat colle zegt , ben ik ook wel beneuwd naar 8)

hahaha Nat. dat wil ik nog lang niet weten hoor…

en al helemaal niet dat er straks jongens voor haar aan de deur staan… :hand:

bij Dave zou ik dat minder erg vinden als er een meisje voor hem aan de deur staat…

:lol:

ik wil het ook nog niet weten :wink:

maar denk er soms wel aan , zo goedlachs lekker slapende en tevreden kunnen ze nooooooit blijven whahaha , ik denk dat wij een boel te stellen krijgen met onze muppies.

oww en vriendjes ?? saar die blijft aan de ketting tot ze 18 is :angel:

eentje die net zo lang is tot de voordeur zodat ze post kan pakken en de deur open kan doen en verder komt ze niet 8) :lol:

met dominique ben ik er ook niet zo bang voor , ik merk wel aan mezelf nu dat ik hem al wel een beetje aan het uitleggen ben dat meisjes best speciaal zijn en dat je ze niet mag slaan etc hahaha.

ojeee ik ga helemaal off nouja , sorrie alvast.

zo verkreukeld als ze in het begin was zo knap is ze nu…

deze foto is van eergisteren :inlove:

en deze :inlove:

wat een haartjes joh !! die kale neet van mij begint eindelijk blonde sprietjes te krijgen van 2 cm :?

ligt ze helemaal in het roze , krijg je de reaktie ooooooooh wat een lekker ventje :wall: :wall: OMG denk je nou echt dat ik een kerel in knalroze kleed ?? :roll:

maar toen ze zo verkreukeld was was ze ook al een plaatje hoor !!

snel ontplooien ze he , het lijkt net op een mensje hahaha , je het een echt prinsesje :inlove:

owww en floris is ook al zo een hunk , het is dat ik niet meer zo oud ben als hem anders had ik echt wel verkering met hem willen hebben hoor !! :inlove: :inlove:

heb nog een leuke schoondochter voor je :wink:

sorry naat hij is al besproken :inlove:

maaruh hier ook nog niet veel haar op der koppie hoor :frowning:

ze lijkt sprekend op jou Diaan :inlove:

tsssss :hand: die van mij is veul leuker hoor :wink:

nou dan ga ik maar een andere schoonzoon zoeken ghehehe

jammer is dat he colle , heb je een meid waar zijn die mooie lange meiden haren dan pffffrttt.

dominique had veeeeel meer haar als soraya .

soms ben ikwel eens jaloers hoor op die kleine meiden die al een hele bos hebben.

wil ik oooooook :cry:

vind het meer zielig voor haar… ze heeft dus mijn haar…nou daar hoef je niet blij mee te zijn hoor…’

maaruh lekker offtopic he :mrgreen: