van 5 naar 4 flessen?

Boaz is nu 5 maanden en krijgt nog 5 flessen a 200ml. Zijn schema is nu:



7.00-7.30 fles 200 ml

9.30 1/2 potje fruit

11.00 fles 200 ml

15.00 fles 200 ml

17.00-17.15 2/3 potje groente

18.30 fles 200 ml

23.00 fles 200 ml met 3 schepjes rijstebloem



Voor de fles van 23.00 moeten we hem altijd wakker maken maar hij drinkt hem altijd wel leeg. Deze week drinkt hij s’morgens erg slecht, laat zeker 80 ml staan en soms wel 100 ml. Zou ik die laatste fles van 23.00 kunnen laten vervallen en dat ik hem dan om 18.30 200 ml geef met die 3 schepjes rijstebloem om de nacht door te komen? Ik hoef pas 14 juni naar het CB dus dat duurt nog ff.



p.s. de fles van 18.30 zou ik niet later kunnen geven omdat hij om 18.30 echt doodop is en dat echt moet slapen. Hoe hebben jullie dat gedaan?



kuzzz

ik zit met hetzelfde probleem, alleen ik geef ook nog geen rijstebloem… Moet Daan ook telkens wakker maken voor die late fles, hij krijgt overigens nog geen groente… wil ik volgende week mee beginnen…



dus ik lees aandachtig ff mee

Bas had hetzelfde schema rond de 5 maanden. Bas dronk ook altijd de fles van 22.30 uur leeg als je hem wakker maakte, maar was de laatste dagen voordat ik die liet vallen, wat minder gehumeurd als we hem wakker maakten. We hebben met 5 1/2 maand die fles laten vervallen en het ging in een keer goed. Gewoon proberen en anders merk je dat na een paar nachten wel en dan kun je altijd weer terug naar 22.30 uur de fles geven.

Misschien kun je alle tijden wat later maken. Wij hebben ook wel het probleem gehad dat ze tussendoor echt nog redelijk wat wilde slapen. Wij hebben nu het volgende schema:



07.00 fles

08.45 slapen

10.30 fruit

12.15 fles

13.00 slapen

15.45 groente

17.15 fles

18.00 slapen (soms een uur, soms twee uur)

20.45 (pap)fles

Dat tijdstip voor de groente is een beetje vreemd maar het is de bedoeling dat dat straks ook ongeveer uitkomt op 17.00/17.30 uur.

Freja dronk met 5 flessen de laatste fles wel aardig leeg maar liet van iedere fles wel veel staan. Op advies van het CB heb ik gewoon de laatste fles weggelaten . Gaat prima. En nu ze drinkt alle 4 flesjes tot de laatste druppel leeg. Is ook wat rustiger voor haar.

ik ben inmiddels ook aan het puzzelen met de voedingen.



een week voordat ilona weer naar het cb moets wilde ze de laatste fles niet meer, ze sliep dan ook door tot ongeveer 7 uur.



van het cb moch ik beginnen met fruit en daarna groente.

inmiddels is het een gaos in haar schema.



ze wil nu meer drinken, vaker wakker, ook vroeger wakker, een keer om 03.00 al, meestal rond 05.00. en dan geef ik haar nu ook weer de laatste voeding. hier is geen pijl meer aan te trekken.



zelf zit ik te denken om het vaste voedsel nog even achter wege te laten, zodat er misschien weer een schema in te krijgen is.



oja ook geef ik de laatste fles met nutrix.

nu heb ik ergens gelezen dat je in de laaste fles ook voeding voor hongerige kindjes kan doen.



ik blijf even hier mee lezen.



groetjes henny

Hoi,



Ik heb het zelf niet gedaan maar laten gebeuren zeg maar!

Ik gaf gewoon de laatste voeding om 19 uur ( in jou geval 18.30)

en dan zag ik wel wanneer hij weer kwam!

Heeft even geduurd maar op den duur wilde jurre snachts dus ook geen flesje meer (de eerste tijd wel)

Ik heb mijn kinderen eigenlijk nooit wakker gemaakt voor een voeding mijn mening is ze melden zich wel als ze honger hebben hoor!



Succes!



groetjes gwen

we gaan het vanavond/vannacht maar proberen. De laatste paar dagen eet hij een heel potje fruit en een potje groente(4maanden)leeg dus we zien het wel. Om 19.00 heeft hubbie hem een fles van 200 ml gegeven en Rijstebloem daarin. Ik :pray: dat hij doorslaapt.



kuzzz

:roll: niet gelukt dus. Boaz kwam vannacht om 3.50 :zzz: dus hem toen maar een fles gegeven. Dus we wachten weer een maandje en proberen en dan nog eens.





kuzzz

Hmmmm :think: Daar ben ik dus ook bang voor bij Yana… daarom rek ik het nog even (die laatste fles eraf halen bedoel ik)… Kan je die fles van 19:00 echt niet later geven? MIsschien het hele schema vanaf 's ochtends wat rekken? Over de gehele dag rek ik bij Yana ook hoor, zodat ik toch iedere keer op hetzelfde schema kom. Vanochtend kwam ze om 06:30 met speentje kunnen rekken tot 06:50 en uiteindelijk de fles om 07:25 gegeven.



suc6 :pray:

Jammer dat het niet is gelukt maar dat gaat meestal niet ineens hoor!



Je kan een maandje wachten…

je kan ook even die nachtvoeding voor lief nemen… gaat er makkelijker af als de laatste voeding tenminste… dat is mijn ervaring hoor :oops: (mag wel he ervaring zeggen bij de vierde :oops: )



Succes in ieder geval meid!



Groetjes gwen

Boaz slaapt al door sinds week 8 en mijn nachtrust is me wel heilig hoor :oops: Ik probeer gewoon die laatste fles wat te vervroegen en probeer het over een tijdje weer. Bedankt voor jullie tips :-*

:lol: snap ik ook wel weer haha



Hier was het snachts altijd bal vandaar dat we op een gegeven moment hem maar weer zijn gaan voeden hihi



Succes meid!

Denise, waarom probeer je de rijstebloem niet nog een lepeltje extra.

Ik heb Moreno ook een poos wakker gemaakt voor de laatste fles om 22.30 hij kwam op een gegeven moment dan weer om 05.00 voor de volgende voeding daar uit bleek dat ik hem uit de diepe slaap haalde en hij dus niet weer goed door sliep.

Nu heb ik in de fles van 18.30 een extra schep rijstebloem gedaan en hij slaapt door tot 08.00 soms zelfs 09.00.

Misschien is dat een idee.



x

hij krijgt al 4 volle eetlepels Rijstebloem dus nog meer is iets teveel denk ik. maar bedankt voor jullie tips :thumbup:





kuzzz

ilona kreeg ook rijstebloem, bij haar hielp het ook niet.

sind twee dagen gaat het goed.



ze krijg om 17.30 klein potje groenten en rond 19.00 een fles van 210 water en 7 schep poeder. ze word nu pas rond 19.00 wakker.



hoop dat het goed blijft gaan. het groente eet ze ook steeds makkelijker, en ze geeft nu ook aan dat ze rond 17.30 wat wilt eten.



vandaag had ik haar ook een half potje fruit gegeven. dit ging er ook goed in.



er komt vanzelf een schema in.

groetjes henny

hier gaat fruit goed… heel potje gaat er met gemak in… groente is grote ramp… na een hapje of drie gaat meneer kokhalzen en braakt ie alles wat er naar binnen is gekomen net zo rap weer uit… daar wacht ik dus maar ff mee.



De 5e fles is er nu af hier… Hij krijgt tussen 19 en 20 zijn laatste fles, gewoon 200cc, met een half schepje rijstebloem(die doe ik in elke fles, hij spuugt zo net ff iets minder, en ik kan een speen nummer 3 gebruiken, nummer 2 duurde meer als een half uur, en nummer drie zonder rijstebloem is binnen 5 minuten en veel verslikken weg). Hij slaapt dan evengoed tot 8 uur of soms zelfs 9 uur :shock: Ik heb me er maar bij neergelegd dat hij gewoon geen vroege vogel is…

Mv2kids waarom probeer je niet eens nutriton?

Verdikt de voedin en zit niks extra in zeg maar!

Dan verslikt hij zich niet zoveel en drinkt een stuk rustiger