Van 3 naar 4 kinderen.. groot verschil?

Lijkt mij heel heftig om voor kinderen te moeten zorgen die niet van jou zijn en waar je ook nog eens geen zeggenschap over hebt! Helemaal als die kinderen er ook nog eens hele andere gewoontes e.d. op na houden. Ik kan me heel goed voorstellen dat het dan zwaar is! Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat goed te vergelijken is met 4 ‘eigen’ kinderen. Als je gevoel over de kinderen anders is (wat natuurlijk logisch is), is het ook lastiger problemen te dragen en komen nadelen harder aan lijkt me.

Respect hoor!!

@Marda wrote:

Lijkt mij heel heftig om voor kinderen te moeten zorgen die niet van jou zijn en waar je ook nog eens geen zeggenschap over hebt! Helemaal als die kinderen er ook nog eens hele andere gewoontes e.d. op na houden. Ik kan me heel goed voorstellen dat het dan zwaar is! Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat goed te vergelijken is met 4 ‘eigen’ kinderen. Als je gevoel over de kinderen al anders is, is het ook lastiger problemen te dragen lijkt me.




Je hebt helemaal gelijk…en ik zou het heerlijk vinden om voor 4 eigen kids te zorgen…en alles met ze mee te maken! Vind het ook erg jammer dat ik van de 2 oudsten een groot deel ‘mis’. Hoor nu wel veel verhalen, maar kan er niet over meepraten, ook niet als oma het erover heeft over hoe het ‘toen’ was…aan de andere kant heeft het soms ook voordelen dat ik mijn handen er vanaf kan ‘trekken’ en de boel bij hun vader kan laten…



Ik beschrijf de meiden wel als mijn bonusdochters…zie ze echt niet als half of ‘stief’’ of welke andere namen ze ook hebben.

Hun kleine zusje is ook gewoon een zusje, en zo ervaren ze het alledrie gelukkig ook.



Jij kent jouw kinderen vanaf dag 1, weet wat ze hebben meegemaakt en ontwikkelt met ze mee…dus ik weet zeker dat als je voor 3 kan zorgen en je zorgen kan maken en dat kan handelen, je dat zeer zeker ook voor 4 kan…over het financiële deel kan ik niks zeggen, maar ik weet uit ervaring dat ook daar altijd een oplossing voor komt.

@Marda wrote:

Even een vraagje aan mama’s met 4 of meer kindjes…



Wij hebben zelf 3 kindjes en overwegen al sinds de geboorte van de jongste een 4e kindje.



Ik vraag me af hoe dat met een vierde gaat, doe je dat er gewoon even bij? Hoe is dat financieel? En met ruimte in huis/tuin enz? Wat voor auto heb je dan nodig, wat is aan te raden, en hoe bevalt dat? Welke dingen wordt je dan bewust van? Hoe gaat het met drukte, is het goed te combineren met zaken als werk, hobby’s enz. Dus kortom hoe ervaarden jullie het verschil van 3 naar 4, zowel practisch, financieel, drukte en op andere gebieden?




wij hebben vier kinderen en zijn bezig voor een vijfde wondertje.

wij hebben geen auto dus daar kan ik je geen raad over geven wij doen alles met het openbaar vervoer of de fiets of lopen gewoon.

ik werk ook niet dus dat is ook iets.

kwa geld tja het is maar net hoe veel luxe je gewend ben en hoe ruim jij wilt leven wil jij nog twee keer per jaar op vakantie of is 1 keer ook genoeg ??? luxe doet ons weinig we hebben het goed zo en ook als we minder zouden hebben de liefde van je kinderen doet meer dan wat voor vakantie of uitje ook.

ik zeg zelf alles na twee kinderen doe ik er gewoon bij toen kwam nummer vier en ik merk het amper dat hij er is.

ik ga om de twee maanden nog een avond weg met vriendinen en veder doe ik weinig mijn man die sport nog en doet nog van alles maar veder ja het is maar net hoe je het zelf indeeld en hoe graag je het zelf wilt.

wij hebben een huis met vier slaapkamers maar er liggen er hier drie bij elkaar om dat die niet buiten elkaar kunnen we hebben het geprobeerd maar nu ze weer samen slapen is het weer rust in de tent.

2 kinderen op 1 kamer word niemand minder van.

tegen mij beginen mensen altijd over de schoolkosten waneer ze 17 zijn en hoe duur het wel niet is nee dat is niet goedkoop maar dan werken ze maar of nemen maar een studie lening en wij helpen er bij om mee te betallen.

als je meer wilt weten of wat dan ook mag je me ook een pb sturen hoor .