van 3 naar 2 flessen schema

hallo meiden ik zou graag willen weten hoe jullie schema is als de kindjes nog maar 2 flessen krijgen mijn dochtertje krijgt nog steeds 3 flessen maar ze drinkt ze niet meer op ze eet wel goed ze is gek op brood en fruit en avondeten is nie haar favoriet maar het gaat er toch in niet zo veel als fruit maar toch hihih dus nou zou ik eens een paar schematjes willen zien zodat ik eens kan zien of dit het misschien is waar mijn meid aan toe is ik moet zeggen dat ze erg vroeg met het eten altijd al is geweest ze was nog geen 4 weken oud dronk ze al 4 flesjes alvast bedankt :-*

Yeline krijgt sinds deze week 2,5 fles per dag.



09:30 uur 1e fles 210cc

12:30 uur 1/2 broodje

15:30 uur fruit 1 eetlepel

16:00 uur flesje 120cc

19:30 uur groente 1 eetlepel en toetje

21:30 uur flesje 210cc met 2 scheppen nutrix

bedankt chantal :-*



verder niemand meer :think:

ik zou graag willen weten wat voor schema een kindje met 2 flessen heeft ik neem aan dat er best baby’s hier zijn die 2 flesjes nog maar drinken aub laat me even weten hoe jullie het doen misschien zitten er handige tips tussen die ik zelf kan toepassen alvast bedankt

Anne krijgt al een tijd s ochtends (8 uur) bij haar boterham 1 beker melk (fles), dan fruit (10uur), dan s middags (12uur) een boterham met 1 beker melk (fles), rond 14:30uur een soepstengel/koekje/rozijntjes met roosvice, rond 17:30uur warme hap met yoghurt na. Ze krijgt wel extra vit D en heel de dag door zoveel water als ze wilt (ong 200cc)

Ik lees even mee, ik zat met dezelfde vraag.

Jesse eet en drinkt nog wel alles op, maar wil 's avonds steeds vroeger naar bed, vanavond om kwart voor 7 al.

Dus ik vroeg me af of het handiger is om de fles van 12 uur te laten vervallen en dan twee sneetjes brood te geven ipv één, of na de warme hap yoghurt toe en dan 's avonds geen fles meer?



En wanneer kun je dit gaan doen, Jesse laat namelijk niets staan en maakt alles op. Al moest hij vanavond een beetje spugen na de fles, ik denk dat het te dicht op het groentehapje was.

Bas is wel wat ouder, maar krijgt wel twee flessen per dag (hij drinkt namelijk geen koemelk en heeft het echt nodig. Hij word anders wakker snachts. Of het is gewenning, maakt niet uit haha)



07.00 fles 180cc

10.00 fruit

12.00 1,5 boterham met wat drinken

15.30 koekje/cracker/knabbel

17.30 avondeten met de pot mee en zuiveltoetje

20.00 fles 180cc



Tussendoor krijgt hij drinken wanneer hij wil. Roosvicee, ijsthee zonder suiker, vruchtensap, af en toe yokidrink oid

nou ik heb vandaag te horen gekregen dat alissa naar 1 of 2 flesjes mag als ze min 300 cc voeding krijgt was het goed nou die krijgt ze wel ik ga dus nou doen het schema van christine alleen de melk doe ik nog wat meer geven ik denk 220 of 250 cc dat drinkt ze makkelijk op

misty alissa heeft dat ook vandaag viel ze weer voor de laatste fles in slaap ik denk dat ik het ook wat eerder ga doen dat ze rond 7 uur half 8 de laatste fles krijgt en vlt z edan nog in slaap dan doe ik de 2de fles smiddags geven en na het avond eten geen fles meer



meiden bedankt en gewoon door gaan met schema’s en tips geven er lezen er meer mee die er ook van willen weten :-* :-* :-*

Lotte krijgt in principe nog 3 flessen wanneer ze er naar vraagt. 's ochtends wil ze altijd haar fles nog, deze heb ik wel afgebouwd van 210 cc naar 180 cc omdat ik merkte dat ze haar fruit slechter at. Na haar boterham vaak nog een fles, nooit meer dan 150 cc en 's avonds voor het slapen gaan een fles van 210 cc.



De cc zijn exclusief poeder. De afgelopen week is het een aantal keer voorgekomen dat ze haar avondfles niet wilde en vandaag heb ze haar lunch fles niet op. Ik vind het allemaal prima, bij Lotte heb ik nooit bewust stil gestaan bij de overgang naar minder flessen omdat ze het zelf altijd prima geregeld heeft. Wel probeer ik haar nu ook te laten wennen aan gewone koemelk. Daarnaast eet ze goed haar fruit en brood en 's avonds met de pot mee of een 12 mnd potje. Tussendoor zoveel drinken als ze wil en soms een koekje of rijstewafel.



Dus als ik naar Lotte kijk zou ik eerder de lunchfles laten vervallen, maar dat verschilt natuurlijk per kind!

Guus krijgt ook 3 flesjes maar drinkt ze maar voor 3/4, zit er ook over te denken om de laatste fles te laten vervallen, alleen drinkt hij verder weinnig anders tussendoor. Ik heb gewoon kids die (te) weinig drinken !!!

Vanmorgen is de fles eindelijk weer eens nagenoeg leeg. Mischien dat ik voor het naar bed gaan van die fles pap ga maken met een lepel, kijken of hij dat pikt als ik het warm eten vervroeg. Eens uitproberen.

In de bijvoedeing zit natuurlijk ook wel vocht.



Dwingen heeft weinig zin. Zolang je kindje plasluiers heeft is het goed. Bij mijn oudste zag je dat zodra haar ogen dieper kwamen te liggen ze aan het uitdrogen was.



Succes ermee.



Petri