van 2 naar 1 borst

Geloof dat mijn zoontje vannacht ineens heeft besloten dat hij aan 1 borst genoeg heeft.

Kan dit zomaar ineens?



Afgelopen week kwam hij steeds om de 2 uur en dronk dan beide borsten en nu 3 voedingen maar 1 borst. Wordt er wat onzeker van of hij wel genoeg krijgt enz.

Misschien heb je wel zoveel voeding dat ie na één borst helemaal vol zit?



Ik zou proberen er niet onzeker van te worden…

Ze zeggen dat kindjes die BV krijgen zelf heel goed weten hoeveel ze kunnen drinken voor ze hun buikje vol hebben. Soms zal dat wat meer zijn, soms wat minder misschien.



Dat vind ik dus juist het voordeel van BV :wink: Sommigen worden misschien onzeker omdat ze niet weten hoeveel voeding hun kind krijgt… ik zou juist onzeker worden van een flesje waar zoveel cc in “moet” zitten, en dat ie dat dan niet leeg drink of dat ie na de fles nog steeds honger heeft… :shifty:



Zolang je mannetje verder tevreden is en genoeg plasluiers heeft… lekker doen zoals hij het aangeeft!



Succes! :hug:

Dat kan zeker, ze regelen het helemaal zelf :thumbup:

Hier ook een tijdje geleden in een keer van 2 naar 1 borst. Vind het eigenlijk wel fijn. Ze regelen het zelf wel.

hier was het maar van tijdelijk aard, we zitten weer gewoon op 2 borsten per keer, het maakt mij niet uit!

ja hoor…dat kan prima…ene kind heeft echt 2 borsten nodig en het andere kind maar 1…en soms regelen ze het na een paar maanden zo dat er genoeg voeding in 1 borst zit, waardoor ze de 2e niet nodig hebben…ja of ze willen ff lekker sabbelen om in slaap te vallen :wink:



hier deel ik dus de mening van marieke-dm…niet onzeker worden…je doet het hartstikke goed :slight_smile:

maar als ze dan maar een borst nemen, bied je dan de volgende voeding de andere borst aan of weer dezelfde?



ze zeggen toch altijd dat je de borst meot aanbieden, waar ze als laatst uit gedronken hebben

Ik bied als ze 1 borst drinkt de voeding erna de andere aan dus niet dezelfde

Ik heb altijd per voeding 1 borst gevoed. Toen ze nog klein waren en erg vaak kwamen hield ik altijd de regel erop na dat als ze binnen 3 uur weer om voeding kwamen ze de oude borst nog kregen. Na 3 uur kregen ze weer de andere.



grts patricia

ik vroeg het me ook af idd onze kleine ventje drinkt sinds hij een maandje is ook maar 1 borst en daar is ie ook binnen no time mee klaar. nou kolfde ik laatst 1 borst leeg kwam er bijna 200 cc uit terwijl hij in een flesje maar 100 cc krijgt :shock: . ach hij groeit als kool en plast als een tierelier.



wat ik wel doe is kolven als er te lang tussen gaat zitten want meneertje slaapt zo 3/4 uur op 1 borst.



iemand nog suggesties of gewoon laten gaan zo?