Kevin lust geen papfles/bordje. Ik heb van alles geprobeerd maar hij eet het NIET.
Nu heb ik hem het volgende gegeven i.p.v zijn boterham ( 12.00 uur )
100cc Yoghurt + 100cc groentehapje + 2 scheppen bambix. Dit door elkaar geroerd en hij vond het heerlijk.
Kan ik hem dit ook in de ochtend geven i.p.v zijn normale fles? Of kom ik dan niet uit qua melkproducten wat hij per dag moet hebben.
Hij krijgt per dag qua melk:
ochtend 210+7=235 voeding
middag 90+3=100 voeding
avond 210+7=235 voeding
Totaal 570 voeding ( + zijn toetje na zijn avondeten )
Als ik hem dat papje geef valt als het ware de fles van de ochtend weg.
ochtend Yoghurt met fruithapje en bambix papje
middag 90+3=100 voeding
avond 210+7=235 voeding
Totaal 335 voeding ( + dan die yoghurt die in het papje zit en zijn toetje na zijn groentehapje)
(na zijn groentehapje nog een danoontje of schaaltje yoghurt.)
Krijgt hij zo wel voldoende melkproducten binnen?
Hij is net 8 maand geworden
Hij heeft nog minimaal 400cc aan opvolgmelk nodig volgens mijn CB. Ik denk ook niet dat je verplicht bent om pap te geven hoor, er zijn er hier ook een aantal die het nooit gegeven hebben en ik ken wat mensen in mijn omgeving. Die flessen heeft hij nu nog wel nodig, dus anders lekker die pap achterwege laten!
Pap is niet nodig hoor…Gewoon laten vallen …
Hoelang geef je 's morgens de fles, met hoeveel maand valt deze fles weg en ga je over op bv brood in de ochtend?
Of het papje van Yoghurt+fruit+paar schepjes bambix.
@Marlous wrote:
Pap is niet nodig hoor…Gewoon laten vallen …
Hier ben ik het mee eens… Ik heb het Quentin ook een paar keer voorgeschoteld, maar hij wordt gewoon driftig als hij dat ‘moet’ eten… Dus dan maar niet, hoor… :mrgreen:
@Jolanda77 wrote:
Hoelang geef je 's morgens de fles, met hoeveel maand valt deze fles weg en ga je over op bv brood in de ochtend?
Of het papje van Yoghurt+fruit+paar schepjes bambix.
Pfoehee… Ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is. Quentin krijgt bijvoorbeeld géén koemelk-producten maar soja-producten. Als ik hem 's ochtends (of in het weekend 's middags) een boterham geef, doe ik er nog steeds een beker sojamelk bij. Vindt hij heerlijk, dat is ook het eerste dat hij pakt als ik het voor z’n neus zet…
Overigens krijgt Mateo nog steeds een fles melk als hij wakker wordt…
Zolang hij het lekker vind, is het prima…
Ik hou mij volgens mij niet zo aan de standaarden… :mrgreen:
@Marlous wrote:
Ik hou mij volgens mij niet zo aan de standaarden… :mrgreen:
:mrgreen:
Kunnen we elkaar een hand geven… :lol:
yeline heeft nog nooit pap gehad ze krijg altijd gewoon een flesje melk met een broodje
Merel krijgt hier een ochtend en avond fles met 220 water + 7 scheppen opvolgmelk nr 2 wn 2 schepjes Nutrix.
In de middag yoghurt + fruithap+ bambix of een boterham…
In de middag 16u/16.30 een groentepotje
Gaat prima, soms krijgt ze smiddags nog een liga en bij de middag hapjes krijgt sapje erbij aangeboden.
Merel krijgt per dag nog 440 cc melk
Succes :-*