Hey!
Ik heb een vraag, een vriendin van mij heeft een zwangerschaps test gedaan, ze is overtijd enzo, en aangezien ze al even bezig is (anderhafl jaar !!) natuurlijk hartstikke blij met overtijd zijn, maar wel zenuwachtig.
Ze is in de medische molen terecht gekomen, en daarna 1x positief getest, helaas op een bloeding en miskraam uitgelopen :**:
Nu heeft ze vanmorgen dus getest maar hij gaf geen streep, uur daarna ineens wel een 2e streep!
Ze weet nu niet of dit betekend dat ze zwanger is, of dat de test gewoon positief uit geslagen is omdat het een uur later is.
Wie heeft dit ook gehad… ? (dus getest, en uur later pas positief.)
En was zwanger (of juist niet?)!
Liefs1 :-*
Dat streepje is dan waarschijnlijk een indrooglijntje. Er staat waarschijnlijk ook bij de bijsluiter dat je de test binnen zoveel minuten moet af lezen en dat ie daarna niet meer betrouwbaar is.
Ik zou dus even een nieuwe test doen.
Ik had het, met Senna. Ik teste negatief, maar had niet 10 minuten gewacht. Dus toen de test na een minuut of 4 mog steeds geen 2e lijn gaf, heb ik hem weg gegooid. Na een uur de onbedwingbare behoefte hem toch uit de vuilnisbak te vissen en daar stond de 2e streep. Maar goed, het zou dus nog wel kunnen dat de 2e streep er binnen tien minuten wel stond.
Diezelfde avond een 2e test gedaan en die werd na een minuut of 8-9 positief…
‘Officieel’ mag je de test na paar minuten niet meer aflezen.
Maar ook hier 's-ochtends negatieve test en 's-avonds leek het onder een lamp wel een heel erg dun lijntje te geven. (als ik heeeel goed keek :mrgreen: ) Was een Sensitest die 6 dagen vantevoren kon. (test gedaan 1 dag voor NOD)
Die avond CB digitaal gedaan die Zwanger aangaf.
Dus uit eigen ervaring zeg ik, nog een test doen!!!
Hmmm…ik heb geen ervaring met een lijntje na 10 min. Wellicht gewoon ff zo’n dure test aanschaffen (wel/niet zwanger + datum erbij)? Dan heeft ze misschien wat meer duidelijkheid, dit lijkt me ook zuur!
Laat maar.
Hoe is het afgelopen??
Ik heb 3x een test gedaan die een indrooglijntje gaf en ik niet zwanger bleek.
Als ze blijft twijfelen kan ze eens een digitale test doen?
Na een uur is het vaker een indrooglijntje. Echt voorzichtig mee zijn.
Digitest doen?
ik zou over een 2/3 dagen weer testen,
het is niet altijd een indroog lijntje, hier ook 2x gehad dat ik wel zwanger was maar de test pas een paar uur later positief was
Hier ook, te vroeg getest eerst denk ik, bijna week voor nod, na een half uur streepje… 2 dagen later was de test wel gelijk positief!