Vals negatief??

Hallo! Je leest hier en op andere forums ontzettend veel over de romed midstreamtesten die vals postitief testen maar zijn er ook ervaringen met vals negatief??

Vals negatief heb ik zo vaak meegemaakt, nu al 4x zwanger geweest maar iedere keer vals negatieve testen, en dan maakt het niet uit welk merk de test is. Mijn HCG hormoon is pas met zo’n 7 weken zwangerschap pas aantoonbaar.

Maar Romed heb ik nooit gebruikt.

Vals negatief bestaat eigenlijk niet. Als het hormoon dusdanig laag is zit je of te kort na de bevruchting, of er is om andere redenen (geen zwangerschap) nog niet genoeg hormoon aangemaakt. De aanmaak van het HCG wordt gedaan door de placenta dus wanneer die nog niet (voldoende) aangemaakt is kan er niet genoeg van aangemaakt worden. 1 voordeel daarvan is dat er dus ook nog geen bloedband is met je kindje en die dus ook nog geen risico’s loopt als je bv onverhoopt toch dat broodje met filet eet of een wijntje drinkt.

Wat je dus bedoelt Rhiannon is dat je wel degelijk zwanger kan zijn zonder dat een test positief geeft :wink: toch?

tja misschien had ik mn vraag anders moeten formuleren, wie had een negatieve (romed) test en bleek achteraf toch zwanger geweest te zijn op dat moment… :lol:

Ik tot 4x toe :wink: :mrgreen: maar niet met romed.

Hahaha ja Debbie zo ongeveer :mrgreen: je bent dan alleen een ‘beetje zwanger’ of nog niet zwanger genoeg of zo. Maar ik ben dan ook totaal maf met testen hoor. Ik geloof het pas als ik een Predictor positief kan krijgen. :oops:

Met Romed heel vroeger wel eens getest, steeds vaag positief en uiteindelijk een week ongeveer na de eerste vage Romed (die overigens steeds vaag bleven) een dikke positieve Predictor gehad. Blijkbaar reageren die testen niet zo toppie. Ben zelf grootste voorstander van de ‘merktesten’ zoals bv Kruidvat, Apotheker, Etos, Clearview, Predictor.

Wat jij zegt Rhiannon, ik gebruik zelf ook liever de Kruidvat en Aphotheker. Heb een aantal keer CB digitaal gebruikt, maar dat is helemaal een ramp. Ik moet gewoon een test hebben die vrij gevoelig is. Mijn HCG is pas aantoonbaar als ik ongeveer 7 weken zwanger ben, dus ik wil wel een test die gevoelig is. Aangezien digitaal en predictor juist veel hcg nodig hebben, vallen die 2 dus af voor mij. Tenzij ik 3 a 4 weken wacht met testen :lol:

Duh zo lang wachten! Onmogelijk, ik kan dat ook niet hoor. Ik begin altijd heel vroeg met testen ong een dag of 8/9 na de terugplaatsing. Dan weet ik dat de Pregnyl nog niet uit mijn lijf is. Meestal geven de testen (mega cheapies hoor) dan wel positief. Daarna zie ik 1 of 2 keer de testen lichter worden en pas daarna positiever. Totaal belachelijk, juist omdat ik ook weet dat dan nog niets zeker is en er nog van alles mis kan gaan, maar het voelt gewoon beter. Zelfs als het mis gaat alsnog weet ik dat ik zwanger ben geweest. Mijn ziekenhuis doet bv niet aan bloedtesten terwijl voor mij dat stukje ‘zekerheid’ juist belangrijk is. :wall:

Ach ooit komt er een dag dat we thuis bloedtesten kunnen doen :angel:

Ja heb ik ook nog gevraagd aan de dokter een bloedtest. Maar die weigerde hij toen, want zei hij, als de thuistesten negatief zijn, dan is de bloedtest dat ook :wall:

Wel Debbie, bij mijn toch niet hoor meis.

Toen ik zwanger was van mijn oudste dochter, bleef de urinetest negatief. Zelfs na verschillende weken (!) overtijd. (Ik wist niet dat ik zoveel geduld kon hebben :wink: )

De dokter prikte bloed en ja hoor: zwanger !!!

Dus een urinetest (thuistest of bij de ha) kan neg geven, terwijl je heus wel zwanger bent én het dan vaststelbaar is via bloedtest.

liefs

Gerda

Het was ook sarcastisch bedoeld Gerda :lol: