Valmat onder glijbaan

Ik heb een vraag aan jullie.

We hebben pas een glijbaan gekregen voor de kids. Nu staat deze op dit moment op ons grasveld, maar ik wil 'm verplaatsen naar het terras. Maar als ze dan glijden, kunnen ze zich bezeren aan de terrastegels. Ik wil er dus iets van een zachte valmat onder. Maar wel één die ik buiten kan laten liggen.

Nu zie ik op allerlei sites rubberen tegels. Maar deze zijn slechts 50x50 cm en dat is te klein als je flink van de glijbaan roetst. En om er meerdere naast elkaar te leggen vind ik geen optie, want dan schuiven ze voortdurend uit elkaar.

Dus wie o wie heeft een tip voor een goede valmat?

1 like

die rubbertegel kun je vaak wel koppelen hoor… die van ons hebben aan elke zijde 2 gaatjes waar je pennetjes in steekt die ook in de naastgelegen mat gaan, je moet het behoorlijk aandrukken, dus het zit wel stevig vast. Ze liggen hier per 2 gekoppeld onder de schommels en 1 onder de glijbaan omdat we daar een modderkuil kregen… de rest is gras. Maar koppelen kan dus wel. :thumbup:

of een stukje van je terrastegels eruit halen en vervangen voor rubber tegels?

@wisje wrote:

of een stukje van je terrastegels eruit halen en vervangen voor rubber tegels?

Dat is volgens mij idd over het algemeen het idee. Je ‘legt’ ze als normale tegels.

@Cell wrote:

die rubbertegel kun je vaak wel koppelen hoor… die van ons hebben aan elke zijde 2 gaatjes waar je pennetjes in steekt die ook in de naastgelegen mat gaan, je moet het behoorlijk aandrukken, dus het zit wel stevig vast. Ze liggen hier per 2 gekoppeld onder de schommels en 1 onder de glijbaan omdat we daar een modderkuil kregen… de rest is gras. Maar koppelen kan dus wel. :thumbup:

Okee, dank je wel. Dat wist ik niet! Dan is het wel een goede optie voor ons.

En over het “in” het terras leggen van de tegels. Dat is bij ons wat lastig. We hebben een diagonaal getegelgd terras, met van de fijne kleine klinkertjes. Dus wil je waar een tegel mooi in leggen, dan ben je wel even aan het herstraten. En daar zijn wij niet zo goed in…

Maar als hub ooit eens een goede bui heeft en een paar uur tijd over, dan stel ik het wel voor :mrgreen:

Dank je voor jullie antwoorden!

En gewoon zo’n rubber fitness matje waar je op gaat liggen?

onze glijbaan heeft een verlengstuk aan de onderkant waar ze op doorglijden en tot stilstand komen :think:

hier hebben we er niks onder… en de ene keer staat de glijbaan op het gras, de andere keer op het terras.

Niet doorglijden dat je met de kont niet op de stenen komt leren ze heel snel hoor :wink: (en dat zonder schadelijke gevolgen hoor, hier gaat die ook niet knoeterhard, tis zo’n hoge van little tikes).

Wij hebben een grasmat, eentje van 1 meter breed en 3 meter lang, een keer bij de Lidl gehaald, maar volgens mij ook bij een kampeerwinkel of tuinwinkel te verkrijgen.

Het beschermt niet tegen bulten, maar wel voor schuiven en schaafplekken.

mijn ouders hebben zo rubber mat eronder gelegd, die gebruiken sommige mensen ook wel als stampmat bij de voor of achterdeur, twee naast elkaar, ligt dan vast onder het glijgeleelte. Ze dempen meer dan voldoende

die dingen zijn 8 of negen euro per stuk

@sassie1980 wrote:

Wij hebben een grasmat, eentje van 1 meter breed en 3 meter lang, een keer bij de Lidl gehaald, maar volgens mij ook bij een kampeerwinkel of tuinwinkel te verkrijgen.

Het beschermt niet tegen bulten, maar wel voor schuiven en schaafplekken.

Denk dat een ‘verkeerde’ grasmat voor lelijkere schaafwonden kan zorgen als stenen.

Maar ik denk dat wij relatief rustige kinderen hebben, want echt ik denk dat het aantal schaafwonden hier over 3 kinderen verdeeld op 2 handen te tellen zijn… daar staan dan wel 3 gaten in hoofden tegenover, maar die zijn alledrie niet eens door druk onstaan, maar door onhandig dan wel domme pech.

Blauwe plekken hebben ze wel veel op de benen en dat is in de zomermaanden alleen maar erger.

Helaas hebben ze een mama EN een papa die ook heel snel een blauwe plek hebben en dat hebben ze geerfd. Vanaf dat de oudste ging kruipen kreeg hij daar al blauwe plekken van op zijn beentjes :frowning: .

Ik bedoel zoiets:

Gaat hier prima. Mijn jongens zijn nogal ruw/druk en belanden vaak verder dan het einde van de glijbaan, maar deze grasmat heeft nog geen schaafwonden opgelevert.