vaker voeden?

Billie krijgt nu 5 maanden bv. Ze is sinds gister erg verkouden en heeft nu na elke voeding wel een poepluier. Dit was tot gister eens in de week en nu dus meerdere keren per dag. Omdat ze altijd gele brij poept weet ik niet of dit nu “diaree” is of niet. Het is wel ietwat slijmeriger, maar niet echt waterig oid.



Moet ik haar nu vaker aanleggen ivm evt vochttekort? Of zal ze daardoor alleen maar voller raken en meer gaan poepen? Ze is verder niet hangerig, geen koorts etc.

hey!

Dat slijm komt volgens mij van de verkoudheid… Misschien dat daarom de poep nu wat sneller komt…

Of je ze nu vaker aan moet leggen of juist niet, geen idee…

Als ze blijft plassen dan droogt ze in ieder geval niet uit… Tranen huilen zegt ook veel over uitdroging volgens mij (geen tranen geen vocht)…



Beterschap voor je meisje…



Grts patricia



En jij al 5 maanden bv :clap: , echt goed joh…

@#puk# wrote:

Billie krijgt nu 5 maanden bv. Ze is sinds gister erg verkouden en heeft nu na elke voeding wel een poepluier. Dit was tot gister eens in de week en nu dus meerdere keren per dag. Omdat ze altijd gele brij poept weet ik niet of dit nu “diaree” is of niet. Het is wel ietwat slijmeriger, maar niet echt waterig oid.


Sneu is dat toch heh, als zo’n kleintje ziekig is :frowning:

De omschrijving die je van de ontlasting van je dochtertje geeft, doet me vermoeden dat het niet om diarree gaat. Diarree stinkt echt en ik denk dat je dat verschil vast zou herkennen. Dat de ontlasting wat slijmerig is, komt waarschijnlijk door de grotere hoeveelheden snot die ze doorslikt. Maakt ze verder goede plasluiers? En is ze verder alert?



@#puk# wrote:
Moet ik haar nu vaker aanleggen ivm evt vochttekort? Of zal ze daardoor alleen maar voller raken en meer gaan poepen? Ze is verder niet hangerig, geen koorts etc.


Als je kindje goed blijft drinken, flinke plasluiers blijft maken, de ontlasting verder normaal blijft, ze tevreden en vooral ook alert is (ze mag niet suf of apathisch worden, dat is een reden om zeker aan de bel te trekken), dan kun je er vanuit gaan dat ze voldoende binnen krijgt. Mocht je het idee hebben dat ze toch niet voldoende binnenkrijgt, leg haar dan gerust vaker aan. Moedermelk is altijd goed, het is mild voor de darmpjes en het bevat alles wat je kindje nodig heeft, ook als ze ziek is; moedermelk is een de meest natuurlijke en complete ORS voor je baby :wink:

Mocht je dochtertje veel last hebben van een verstopt neusje, dan kun je er eventueel wat verse moedermelk in druppelen om het neusje wat vrijer te krijgen. Moedermelk is een lichaamseigen stof, het irriteert en het werkt antibacterieel, je kunt het zo vaak toepassen als nodig is.



Als je het toch niet vertrouwt, dan kun je altijd een huisarts raadplegen.



Beterschap voor je meisje!

Bedankt voor de reacties!



Ze heeft al 4 voedingen geen poepbroek meer erachteraan gehad. Snot loopt wel uit haar neusje, maar verder vrolijk, allert, geen koorts. Ze komt wel wat vaker/eerder voor een voeding, waarschijnlijk omdat ze zich gewoon niet zo lekker voelt. Fijn hoor die bv en ik kan dan gewoon aanleggen he?

@#puk# wrote:

Ze komt wel wat vaker/eerder voor een voeding, waarschijnlijk omdat ze zich gewoon niet zo lekker voelt. Fijn hoor die bv en ik kan dan gewoon aanleggen he?


Jazeker, je kunt haar gerust vaker voeden als ze daarom vraagt :slight_smile: