Vakantiedorp Oranje (Voorheen Pipodorp)

Hoihoi,



Ik ben een beetje aan het rondkijken voor de vakantie en kom er gewoon niet uit. Misschien dat ik pas op het laatste moment iets ga boeken! Nu vind ik Vakantiedorp Oranje er wel leuk uit zien. Lijkt me voor de kids ook geweldig; overdekt speelparadijs, subtropisch zwembad en vlakbij het Blauwe Meer…dus dan vermaken ze zich wel.



Wie van jullie is er weleens geweest? En hoe is het bevallen? Is het een leuk park?



Groetjes,

Krista

Wij zijn pas geleden een dagje geweest dus alleen in de speeltuin binnen zelf niet in die huisjes dus ook geen zwembad gezien maar vond het wel erg leuk binnen.

alleen vond ik me zoontje net wat te jong je kan hem nog niet echt alleen laten lopen en dus is dat best vermoeiend als je overal in mee moet en er achter aan moet.

Neefje van ruim 4 jaar was ook mee en dat gaat dan wel beter dus zelf zou ik daar pas heen gaan als me zoontje 5 jaar is ongeveer dan lijkt het me leuker.

Dit is mijn ervaring haha.

Ik ken oranjestad zo ongeveer op mijn duimpje :oops: 8)

Er zijn op zich wel dingen te doen voor peuters, maar denk dat het pas echt leuk is vanaf een jaar of 4/5.

Er zijn inderdaad wel andere dingen in de omgeving te doen, dus als je niet alle dagen in oranjestad zelf wilt zitten, is dat prima te doen en is er vast ook genoeg vermaak voor je jongste te vinden. Er is bijv veel bos in de omgeving.



Zwembad en huisjes kan ik je ook niet mee helpen, die ken ik dan weer niet.

  • Oranjestad is prima! we komen er vaak harstikke leuk voor de kids :thumbup:
  • Zwembad de smelt (zit niet op het park zelf maar dichtbij in Assen) is ook erg mooi, daar kan je je ook erg goed vermaken
  • De huisjes weet ik niet want op het park zelf ben ik nog nooit geweest…

Ik vind het wel leuk, maar voor een peuter niet heel leuk. Voor een dagje gaat het nog wel, maar er zijn ook zat dingen in de omgeving te doen die wel heel leuk zijn voor peuters.



Wil je nog een dagje uit dan is voor peuters Sprookjeshof in Zuid-Laren en Kabouterland in Exloo heel erg leuk. En er is heel veel bos en er zijn ook speelbossen in de buurt.



En in Gieten zit een heel mooi buitenzwembad met een vrij groot bad voor peuters.



En dan heb je natuurlijk nog de dierentuin in Emmen.

Wij zijn er in de kerstvakantie geweest. Huisjes zijn niet groot maar wel gewoon netjes.

Zwembad is een kwartier met de auto en was erg druk. Het heet nu ‘De Bonte Wever’.

Speelstad Oranje is erg leuk voor Mika’s leeftijd, voor Elin was er nog niet veel (jammer dat ze geen babygedeelte hadden).



Maar al met al vond ik het voor het geld dat wij betaalden (99 euro voor 2 nachten / 3 dagen) zeker de moeite waard.

Wij zijn er in november een weekend geweest, en hebben ons prima vermaakt.

De ‘pipowagens’ zijn klein maar netjes en schoon, en Daniël heeft zich prima vermaakt in de grote speeltuin!

Op het terrein van de huisjes zijn ook veel speeltuintjes, en een pleintje met dieren. Wij waren er met slecht weer, dus daar verder niet geweest.

We hebben ook gezwommen in Assen, was op de maandag, dus heerlijk rustig :smiley:

Voor kleinere kinderen is het iets minder denk ik…

Leuk om te lezen want wij gaan in de meivakantie 3 dagen.

Fijn dat het voor 4/5 jarigen leuk is…onze meiden zullen zich vast prima vermaken!

( € 99,- is wel heel goedkoop zeg :shock: ) maar goed wij gaan in de vakantie…waarschijnlijk scheelt dat een hoop…

@alex wrote:

Leuk om te lezen want wij gaan in de meivakantie 3 dagen.

Fijn dat het voor 4/5 jarigen leuk is…onze meiden zullen zich vast prima vermaken!

( € 99,- is wel heel goedkoop zeg :shock: ) maar goed wij gaan in de vakantie…waarschijnlijk scheelt dat een hoop…




Wij gingen in de kerstvakantie :wink: , was een aanbieding via een of andere site. We hadden ook pas de week ervoor geboekt.

Oh, ok, dat is een mooie prijs dan!

(ik doe alsof ik het niet gelezen heb hoor…want dan baal ik :lol:)

@alex wrote:

Oh, ok, dat is een mooie prijs dan!

(ik doe alsof ik het niet gelezen heb hoor…want dan baal ik :lol:)




Nee joh dat moet je niet doen, je moet gewoon lekker genieten :inlove:

Bedankt voor jullie reacties :thumbup:



Ben bezig met reserveren, gaan er in de zomervakantie een weekje naar toe :dance:

Leuk. Veel plezier!

Dank je :thumbup:

Wij zijn er ook geweest! Vorig jaar zelfs, ook voor heel weinig geld :wink:



Huisje was wat aan de kleine kant, maar vond het niet storend!

De oudste vond het ook allemaal helemaal geweldig!!!

Heef zich daar flink kunnen uitleven, we zijn dan ook echt bijna van 's ochtends tot 's avonds in de indoorspeeltuin geweest hoor :thumbup: