vakantie vraagje

wij gaan over twee weken naar turkije voor 2 weken. Naar een all inclusief hotel in side samen met mijn zus, haar man en hun dochter van bijna 2.

Nu is dit onze eerste vakantie met sophie en ik vroeg me eigenlijk af wat ik mee moet nemen…

Neem je speelgoed mee of vermaken ze zich zonder wel?

willen zoiezo wat boeken en kleurspullen meenemen, maar voor de rest?

en een laptop om een filmpje te kijken, zullen ze dat nodig hebben of kunnen ze goed zonder?



qua kleren/reisapotheek/zonnebrand weet ik wel wat ik mee moet nemen, maar voor de rest… pffff

ik zou idd niet teveel aan speelgoed meenemen, dat hebben ze vaak niet nodig. een opblaasbal o.i.d is altijd goed en neemt weing plaats is.

een laptop voor een filmpje is wel erg lekker hoor! 9zeker voor op de momenten dat het te warm voor de kids is om buiten te zijn.

Niet teveel meenemen, wat je al opnoemde is prima. Laat haar anders haar eigen rugzakje met speelgoedjes vullen wat zij mee wil nemen. Vol is vol (en gelukkig zijn die kinderrugzakjes niet al te groot :wink: )



Wij hebben dat toendertijd bij Nathalie ook zo gedaan toen we naar Rhodos gingen. Zij was toen 2,5 jaar.

Emmertje/schepje hebben we toen daar gekocht en achtergelaten bij het appertementencomplex voor andere kindjes. Scheelt weer gesjouw en die dingen kosten je de kop niet.

bedankt voor jullie reacties :slight_smile:



emmertje/schepje wilde ik ook neit meenemen. weet niet of ze dat echt kan gebruiken daar namelijk, want begreep dat turkije kiezelstrand heeft, dus zal er weinig met een schepje gedaan kunnen worden vermoed ik…

voor sophie zal er alleen haar jongetjespop mee hoeven denk ik, dus als ik dat vraag zijn we zo klaar :smiley:



fietje: een opblaasbal heb ik al klaar liggen :slight_smile: toevallig gisteren gekregen bij de kruidvat bij 3 nivea producten. Dus geen mooie, maar ach, een bal is een bal :smiley:

Er zijn ook zandstranden, wij hadden in Alanya een mooi zandstrand.



Maar ze gebruiken het niet alleen in het zand he, ze scheppen er ook mee in zwembad/zee :wink:

in zwembad/zee scheppen met een schepje, dat doet onze dame niet.

maar blijken we het te missen, denk ik dat ik dat idd daar koop. vind een emmertje zo onhandig meenemen :slight_smile:

Ik zou iig van die waterschoentjes kopen. Die waren voor ons een uitkomst met keienstrand. Overigens was er boven zand… 8)



Hier ook een rugtasje wat ze mochten vullen met spulletjes. :thumbup:

waterschoentjes: staat genoteerd :mrgreen:

En ook voor jullie…



Wij hadden van die heule lelijke van de bristol:







Iets soortgelijks dus. Maar we hebben ze heel vaak aangehad.

En ook voor jullie…



Wij hadden van die heule lelijke van de bristol:







Iets soortgelijks dus. Maar we hebben ze heel vaak aangehad.

ik denk dat wij gewoon onze tevas meenemen. :think: of zou dat niet praktisch zijn?

al vermoed ik dat we meer aan het zwembad zullen liggen dan dat we naar de zee gaan

Sorry, krijg die andere link niet meer weg, omdat ik geen kruisje/quote/editknop vind. 8)

Wij zaten in de ochtend aan het strand en in de middag bij het zwembad, jullie weten het beste wat jullie het prettigste vinden natuurlijk…

geen probleem :mrgreen:

Die hebben wij ook liggen voor de vakanties, inderdaad lelijk maar ozo makkelijk.

Ik heb ze voor Naat ook, kunnen ook geen kleine steentjes oid inkomen in vergelijking met die open schoentjes (sandaalachtig)

zoiets heb ik voor sophie boven nog wel liggen volgens mij :think: dus die ga ik zoiezo maar ens opzoeken

Ik zou in ieder geval niet het boek All Inclusive van Suzanne vermeer meenemen!

Dichte waterschoentjes

filmpjes nemen wij ook altijd mee

opvouwbaar tentje (zo’n kinder pop up ding, spelen ze nog steeds mee bij ons en neemt geen ruimte in)

kleine emmertjes en gietertjes (action)

bij de hema: een verfblokje met de verf er al in (kwastje en water is genoeg, nat penseeltje erover en de kleur komt. eindeloos spelen ze daarmee bij ons)

tekenbordje met magneetpennetje (zeeman)



ehhhh even verder denken… :think:

In Side is een mooi zandstrand :thumbup: . Houd je er qua meeneemspullen rekening mee dat het erg heet zal zijn daar, je gaat in de heetste periode van t jaar. We hebben daar al 48 graden gehad, eind juli. Tussen de 30 en 40 zal het zeker wel zijn. Neem dus zeker een petje mee, en een plantenspuitje waarmee je water kunt vernevelen is ook heerlijk. En zeker uit de zon gaan tussen 12 en 15 uur. Nog een tip: laat het verschil tussen de buitentemperatuur in je airco-temperatuur niet groter zijn dan 12 graden. Jonge kinderen kunnen zich behoorlijk ziek voelen van te grote temperatuurschommelingen.

En verder: geniet ervan!!!

oww suus: bedankt voor je tips!! heb plantenspuitje toegevoegd aan mijn inpak lijstje :mrgreen: pet voor sophie had ik er zoiezo al op staan: rossig en bleke huid, dus daar zijn we altijd al wel oplettend mee.

en toch een zandstrand in side? yes :smiley:

mag ik vragen war je precies geweest bent? en nog leuke tips die we moeten zien/doen?



daarom twijfelde ik idd of we de laptop mee zouden nemen of niet, zodat ze ook tussen 12/15 iets te doen had uit de zon ipv continu in het zwembad hangen