Vakantie-tips

Ik weet dat ik er wel errug vroeg bij ben ::slight_smile: maar vroeg me toch al een paar dingetjes af :-[

Eind feb ben ik uitgerekend. Alles gaat gelukkig goed en we kunnen dan ook niet meer wachten om ons meisje in de armen te houden. Nu hebben we voor september dit jaar een 15-daagse vakantie naar Turkije (Side) geboekt. De kleine zal dan dus rond de 6-7 maanden oud zijn. Voor ons is dit ons eerste kindje en ondanks dat we veel lezen en doen blijft alles mega spannend. Zo vroeg ik me dus af hoe het precies zat met de entingen. Heeft een beeb van die leeftijd de benodigde entingen al gehad of moeten er extra gegeven worden. Hoe zit dat met de voedingen? Ik heb op dit moment echt even geen idee wat een beeb van die leeftijd eet en hoe kan ik dat inhet buitenland het beste oplossen? Kan je in een vliegtuig bv ook een fles maken? Is het slecht om een kindje van die leeftijd in een (goedkopere) buggy te leggen en hoe kunnen wij de warme turkse temperaturen het beste voor haar opvangen? Kortom, alle tips zijn welkom :smiley:

Ik kan alleen maar zeggen dat ik je heel dapper vind…
Nu al een reis boeken…

Ik zou dat niet gedurfd hebben! Ons zoontje is nu 2,5 maand en ik weet zelf nog niet eens of ik wel zou willen vliegen. En al helemaal niet of ik naar Turkije zou willen. We zijn er afgelopen jaar geweest toen ik 5 maand zwanger was. Maar verder?
Ik hoop voor je dat alles gaat zoals je hoopt dat het zal gaan. Want inmiddels weet ik wel dat datgene wat in al die boeken/tijdschriften staat, behoorlijk geromantiseerd is.
Ik vind het een behoorlijk risico wat je genomen hebt.

Succes ermee!

Quote:
Ik kan alleen maar zeggen dat ik je heel dapper vind...
Nu al een reis boeken...

Ik zou dat niet gedurfd hebben! Ons zoontje is nu 2,5 maand en ik weet zelf nog niet eens of ik wel zou willen vliegen. En al helemaal niet of ik naar Turkije zou willen. We zijn er afgelopen jaar geweest toen ik 5 maand zwanger was. Maar verder?
Ik hoop voor je dat alles gaat zoals je hoopt dat het zal gaan. Want inmiddels weet ik wel dat datgene wat in al die boeken/tijdschriften staat, behoorlijk geromantiseerd is.
Ik vind het een behoorlijk risico wat je genomen hebt.

Succes ermee!


Wij hebben gelukkig al ervaring met de plaats en bungalow waar we heen gaan. Dat scheelt denk ik wel een stuk.

Hoi,
Heerlijk, met je kleintje op vakantie.
Wij zijn met Sam naar Belek, Turkije geweest toen hij 10 maanden oud was. het was fantastisch. De vlucht was wel lang met zo´n baby op je schoot voor 4 uur. Als je een fles wilt geven in het vliegtuig kunnen ze het water voor je warmen en dan doe jij er zelf de voeding bij. Er zijn speciale bakjes te koop waar je de voeding in kan bewaren en makkelijk in een flesje kan doen.  Als je kind 6 a 7 maanden is eet hij fruit, groentehapjes, koekjes en soms al brood of een broodkorst.
Dat zijn allemaal dingen die je wilt en kunt meenemen. Wij hebben eten meegenomen voor in het vliegtuig en ook het verblijf. Uiteindelijk heeft hij alleen in het vliegtuig wat gebruikt, want wij waren in zo´n all inclusive resort waar ze alles hadden. Toch maar voor de zekerheid meenemen: Babykoekjes, fruithapjes in een potje, groentehapjes (je weet maar nooit of hij van die nieuwe smaken houdt) en genoeg flesvoeding als je geen borstvoeding geeft. Wat ook handig kan zijn is een waterkoker voor in je kamer.
Wij hebben ons zoontje toen laten inenten tegen hepatitis A. Dat raden ze aan, omdat het water vervuild is. Maar als je alleen potjes geeft hoeft dat niet. Over de hitte: blijf gewoon zo veel mogelijk uit de zon, maar ga lekker onder de parasol liggen, trek luchtige kleding aan bij hem/haar en geef wat extra (gekookt) water. Ik denk dat de goedkope buggy niet veel kwaad kan en ik zou ook niet je dure buggy meenemen, want in de vliegtuigen doen ze er niet voorzichtig mee. Ik hoop dat je wat aan de info heb.
Doei!

Thanx, dat is info waar ik wat aan heb! Wij gaan met de opa’s en oma’s en een tante dus dr is in het vliegtuig genoge schoot om van te verwisselen, hihi. We stappen hier bijna naast de deur op het vliegtuig en vanag het vliegveld in Turkije is het een klein uurtje nog met de bus. Allemaal wel te doen denk ik dus. Toch schrik je wel als iemand het je zo afraad of je zelfs (niet hier) voor gek verklaard. Daarom beter te vroeg erover nadenken als te laat.

We willen idd niet onze buggy meenemen. Zou doodzonde zijn als die beschadigd en ik weet hoe ze ermee om kunnen gaan. Verder hebben we een miniwaterkoker en deze zal ook zeker meegaan. Kunnen we als we bv een hele kan water hebben uitgekookt deze gebruiken om flesjes te maken of is het beter om iedere fles apart te koken. En hoe kunnen we de flesjes en speentjes daar het beste uitkoken? Overgeiten met gekookt water is dat voldoende? Verder zullen we idd gebruik gaan maken van potjes eten. gewoon hier thuis willen we zoveel mogelijk gebruik gaan amken van verse groente en fruit maar ik neem daar liever geen risico. Over den tingen zal ik me vroeglaten informeren bij het cb!

Onwijs bedankt!

Nou Ginger, alvast een hele fijne vakantie toegewenst dan maar he. :wink:

Ik ben er zelf ook wel een voorstander van om de baby gewoon mee te nemen naar waar je naar toe ga. Alleen zul je merken dat veel mensen uit je omgeving er best wel huiverig om kunnen zijn. Als de baby niet voldoet aan het standaard patroon dan kan het CB je vakantie willen afraden. Ook al er is geen reden voor paniek en is je kind nog zo kerngezond. Dus heb het er met hun maar liever niet te veel over.

Wij zijn voor het eerst met Madelief op vakantie geweest toen ze zes weken was. Negen uur rijden en het ging allemaal prima. Al zou ik er als ik jouw was wel goed op letten hoe de situatie in dat land is. Vergewis je bijvoorbeeld ervan of het stekkertje van je waterkoker wel in het Turkse stopcontact past. Ander heb je er nog niks aan.

Maak je in ieder geval maar niet zorgen om de baby zelf. Babies kunnen zich opmerkelijk makkelijk aanpassen. Nou ja, als ze huilt merk je wel dat er wat loos is. Ik weet nog wel dat wij eens 40 graden hebben meegemaakt en zij sliep gewoon door. En wij maar puffen van de hitte.

In ieder geval nog veel plezier!

Thanx !!! We hebben zo’n reisstekker dus dat zal wel goed komen denk ik. Nog even een ander vraagje die me zo te binnen schiet :wink:

Ik kan me voorstellen dat zo’n kleintje met die warmte sneller last heeft van luieruitslag. Of misschien zit ik er wel helemaal naast, hihi. Is er buiten dat je de luier natuurlijk vaak genoeg verschoon nog meer aan te doen om het te voorkomen?

Madelief heeft nog nooit last gehad van luieruitslag. Dat komt omdat we regelmatig haar billetjes hebben laten luchten. Dat kan niet overal. Maar als je in Turkije op het strand ben dan zou ik je zeker aanraden om die luier af te doen.