vakantie in Duitsland hoe-wat -waar?

Ik weet eigenlijk niet of dit de juiste plek is voor dit topic maar ik heb een vraag.

Dit jaar zouden we graag een keer op vakantie willen gaan.We houden van de natuur en zijn niet echt mensen van ontzettend veel drukte.Toch willen we wel weer dat de kids het naar hun zin hebben.

We zijn niet in bezit van een caravan o.i.d en zouden graag in een huisje willen.

Omdat Duitsland zo groot is vraag ik mij af of er onder jullie zijn die goede ervaringen hebben met betaalbare accommodaties.Het hoeft echt geen luxe te zijn maar wel schoon en netjes.Ik wil gaan proberen om er voor te sparen hoewel ik eerlijk moet toegeven dat het best moeilijk is…nou wonen we mooi dus daar moet ik ook wel blij mee zijn maar we zouden graag een weekje weg willen in de zomervakantie.

Dus mocht je iets leuks weten of misschien een ander idee voor vakantie hebben dan hou ik me aanbevolen.Zouden er ook sites zijn van mensen die een huisje zelf verhuren??

Groetjes

Danielle

Wij zijn 1,5 jaar terug naar Duitsland geweest een weekje.

Een weekje naar de eiffel. Een heel mooi gebied en een heel fijn huisje.

Enige, het huisje staat in een dorpje waar echt niets te doen is. Wij vinden wandelen dan erg leuk (wij waren met mijn broer/vrouw/mijnmoeder) en elke avond hebben we wel een eind gewandeld. Dat kun je daar wel goed. Voor de rest is het erop uit trekken met de auto. Ook voor boodschappen.

Huis zelf heeft twee verdiepingen en is best groot.

Een tuin is er niet echt, ja een heuveltje en een plek om buiten te zitten.

Als je naar de site van avac (avac vakantiewoningen) gaat, en bij code/trefwoord (rechtsboven) walsdorf invult dan krijg je het huis meteen te zien.

ik ga nu al een jaar of 5-6 naar duitsland, de eiffel is een heel toegankelijk gebied waar je veel dingen kan vinden om te doen.

Wij kiezen normaal gesproken niet voor een park maar een particulier huisje lekker in een dorpje, ons vermaak zoeken we zelf wel op.

Meestentijds zoeken we een huisje met nederlandse eigenaren zodat de communicatie vooraf erg makkelijk maakt.

Dit jaar daan we voor de tweede keer naar oost duitsland. Ook erg mooi, maar iets minder toegankelijk kwa dingen te ondernemen.

Als je link van huisjes wilt waar wij al geweest zijn stuur maar even een pb.

Wij vinden Zuid Duitsland erg mooi. We zaten een paar jaar geleden in de buurt van Traunstein, Verienpark Vorauf.

Leuk, schoon en betaalbaar.

Een huisje in het hoogseisoen kost hier circa 400 euro per week.

Op en top Duits met verse duitse broodjes bijna aan het huisje gebracht, NL eigenaren en NL entertainment voor de kinderen vind je in de Felsenhof.

Dit park ligt in Gerolstein.

We hebben hier in krappere tijden al 2 keer een heerlijke vakantie gehad!

@Karin2 wrote:

Leuk, schoon en betaalbaar.

Een huisje in het hoogseisoen kost hier circa 400 euro per week.

Op en top Duits met verse duitse broodjes bijna aan het huisje gebracht, NL eigenaren en NL entertainment voor de kinderen vind je in de Felsenhof.

Dit park ligt in Gerolstein.

We hebben hier in krappere tijden al 2 keer een heerlijke vakantie gehad!

Gerolstein ligt dicht bij het plaatsje waar wij waren. Je hebt er een kermis in de zomer en een leuk stadje om even door heen te lopen en te winkelen. Vond het ook meevallen met de reistijd(vanaf gelderland dan).

Heb even op de site geneusd en in sommige huisjes kun je wel goedkoop terecht.

Wij zijn 3 jaar geleden naar een Landal park geweest, Warsberg. DIt ligt in de moezel streek en echt prachtig!! Was een super net huisje, erg leuk park en genoeg te zien in de omgeving (Trier Luxemburg dichtbij)

Echt een aanrader!

Wij zijn vorig jaar op Landal Warsberg geweest, via Vacan Soleil (een ingerichte bungalowtent). Dat scheelt een hoop geld, zeker als je evt ook in de meivakantie wilt gaan (wij waren geloof ik 200 euro kwijt voor tien dagen).

Landal Warsberg is idd erg leuk :thumbup:

Het Moezelgebied is ook leuk. Veel bedrijvigheid in de mooie steden en dorpjes langs de Moezel en veel leuke activiteiten voor kinderen in de omgeving. En het eten in Duitsland… Jummie!

Kan eigenlijk niet anders zeggen dan dat zo goed als alle huisjes en parken in Duitsland echt top zijn. Sanitair ed zijn super vaak beter in mijn beleving dan Nederlandse parken. Last minute boeken kan je ook veel geld schelen, maar dan wel met het risico dat er evt geen plek is natuurlijk. Reken op een euro of 3-400 voor een week en dan natuurlijk nog je zakgeld en brandstof/huishoudgeld. Je hebt niet de optie om buiten het seizoen te gaan anders zou je dat zeker de helft schelen.

De meeste ervaring hebben wij eigenlijk met campings omdat we vaak stoppen in Duitsland wanneer we op doorreis zijn naar Hongarije of Kroatie. Je zou even bij de ANWB langs kunnen gaan. Zij zijn echt ook expert op gebied van vakanties en huisjes. Idem natuurlijk voor reisbureau’s en echt waar je komt voor info voel je nooit verplicht ook te boeken via hen! Vaak kan het flink goedkoper wanneer je zelf je reisplannen maakt. Is meer werk maar het loont wel degelijk. Oh en wat echt super is aan Duitsland; op zondagmorgen is de bakker vaak open! Zit je in een klein dorp dan is er vaak een broodautomatiek. :mrgreen:

Houdt trouwens ook rekening met de extra kosten voor een reisverzekering. Dat geldt niet alleen voor je goederen maar vooral ook belangrijk voor zorg.

Dank jullie wel voor de tips die nu binnen komen.Ik maak er een mooi lijstje van en ben ze allemaal aan het bekijken…lang leve internet :dance:

Danielle