vakantie in Ardeche GEBOEKT!! iiiieee spannend

Haai

Ik ben op zoek naar leuke tips voor campings bij de Ardeche, of in de Drôme. Gewoon met de auto, naar een camping met zwembad (niet te ingewikkeld ivm jonge kids) en een leuke speeltuin en riviertje.

Vorig jaar ben ik al alleen met de kids naar de Loire geweest, maar ivm het weer wil ik toch wat zuidelijker. De reis ging prima met de kids. Maar omdat ik in mijn eentje ben, moet het ook wel overzichtelijk zijn… lastig?

Ze zijn 4 en 7 tegen die tijd.

Vorig jaar was het zwembadwater te koud, weinig animatie, geen speeltuin (1 klimtoestel)… en in het meertje zat blauwalg.

Ik wil lekker weer in een mobile home met een lekker plaatsje.

Mijn moeder gaf aan dat Ruoms in de Ardece bijv. leuk was (ik wil ook niet veral 25 km voor hoeven rijden zoals bijv. de camping la pommiere van camping life)

hebben jullie nog ervaringen?

Even verderop in Vallon pont 'd arc heb je camping La Roubine en Ardeche.

Echt een aanrader! Wij zijn er nu drie keer geweest. Je zit aan een rustig stukje Ardecherivier, waar het heerlijk zwemmen en spelen is en er is een zwembad, met toezicht en een leuke waterspeeltuin.

Een animatieteam, altijd gratis, zelfs de ponyritjes op maandag.

In het restaurant kun je lekker en niet duur eten. Daarnaast is er regelmatig een optreden.

Mocht je meer willen weten dan pb je maar!

Oja, de eigenaresse is nederlandse, getrouwd met een fransman.

LEs Ranchisses in de Ardeche, hele leuke niet al te grote camping. Riviertje om (kikker)visjes in te vangen. leuk zwembad (ook een kinderbad) met glijbanen en een heerlijk welness gedeelte (alleen voor 16 jr en ouder

Vorige jaar geboekt via vacanselect in een ingerichte tent! Super gezellig en handig en niet te duur :wink:

Tevens staat camping Les Coudoulets bij ons op het verlang lijstje (ook Ardeche) maar die zit helaas al gauw vol op het moment dat wij nog geen vakantiedatum kunnen prikken…

Vallee verte in de Gard is een prachtige camping net zoals De Hirondelle en Soleil de Fruite in de Drome (ook een departement wat redelijk zonzeker is)

Succes!

Lekker weer is helaas niet te boeken, ook de Ardeche was afgelopen jaar nogal koud en nat :wink:

tenks voor de tips

le cordolets zag ik idd ook, maar 18 aug. zit al vol…

ga nog even verder neuzen leuk

Le Merle Roux in Baix :thumbup: zijn er 3 keer geweest en hebben alle keren echt super mooi weer gehad (ook afgelopen jaar tijdens de bouwvak 2 weken super weer)

@Marlous79 wrote:

Lekker weer is helaas niet te boeken, ook de Ardeche was afgelopen jaar nogal koud en nat :wink:

Niets van gemerkt hoor!

Tja ik weet niet wanneer jij er was, maar de laatste twee weken van juli waren bagger :shifty:

Maar aangezien de topic starter schrijft ‘ik wil mooi weer’ tja dat kun je niet boeken he :wink:

@Elka wrote:

Even verderop in Vallon pont 'd arc heb je camping La Roubine en Ardeche.

Echt een aanrader! Wij zijn er nu drie keer geweest. Je zit aan een rustig stukje Ardecherivier, waar het heerlijk zwemmen en spelen is en er is een zwembad, met toezicht en een leuke waterspeeltuin.

Een animatieteam, altijd gratis, zelfs de ponyritjes op maandag.

In het restaurant kun je lekker en niet duur eten. Daarnaast is er regelmatig een optreden.

Mocht je meer willen weten dan pb je maar!

Oja, de eigenaresse is nederlandse, getrouwd met een fransman.

:thumbup:

Wij zijn er vorig jaar een paar dagen geweest toen mijn ouders er een stacaravan gehuurd hadden. Leuke camping, genoeg te doen in de omgeving. De waterspeeltuin was KOUD. Maar ja, voorseizoen, misschien lag het daar aan… Ook animatie was er toen nog heel beperkt.

@Marlous79 wrote:

3 weken lang practig weer gehad met 28 graden…Geen spatje gezien :wink:

@Marlous79 wrote:

Tja ik weet niet wanneer jij er was, maar de laatste twee weken van juli waren bagger :shifty:

Maar aangezien de topic starter schrijft ‘ik wil mooi weer’ tja dat kun je niet boeken he :wink:

:shifty: Uhhm, ze ‘wil lekker weer in een mobil home’ schrijft ze…Mooi weer kun je inderdaad niet boeken, dat weet ts ook wel denk ik.

Haai,

klinkt echt super enthousiast allemaal. Wacht nog even volgende maand mijn belastingteruggave af…en als het meezit, ga ik zeker even boeken! Vorig jaar in de Loire was het aanzienlijk goedkoper in dezelfde periode en dit is natuurlijk een populaire streek… en je moet 2 dagen rijden + extra overnachting… dat is best een aanslag op het budget…

maar goed, ik heb de tips allemaal bij mijn favo’s staan hoor!! zien er idd leuk uit…

Idd… mooi weer is niet te boeken, maar als je onder Valence zit, heb je wel net even wat meer kans op beter weer dan waar ik nu zat…

Ook bizar hoor, voorspelden een dag voordat ik vertrok elke dag zowat 26 graden… nou, eerste dag daar was 34… en de rest 21 a max 23 graden zat ik met al mijn blote spul… :mrgreen:

Wij hebben een tijdje terug in Tournon sur rhone gezeten, was een mooie rustige camping, inderdaad met een riviertje erbij, kleine camping (geen animatie ook), maar wel prijstechnisch leuk, chalets zijn ook ruim (zelf met vouwwagen, dus alleen van horen zeggen) en in Tournon hoef je niet ver weg om dingen te doen of te zien.

zooo bedankt voor jullie tips!!!

Ik ben op deze camping uitgekomen http://nl.domainedechaussy.com/ Tussen Ruoms en Vallon du Pont d’Arc. Je zit lekker centraal tussen leuke plekjes, op 2km van de rivier, aantal overzichtelijke zwembaden, ‘animation’ en een fijne mobilhome met houten terras… jippie…

Mijn vriendinnetje werkt op een reisbureau en heb ik ook even laten zoeken. Helaas was er veel erg duur of vol. Maar hier was nog een plekje die ze gelijk in optie had genomen.

Nu is het geboekt…

Ik vind het echt reeeete spannend om met mijn twee kids 2 dagen te moeten rijden.

1e dag iets van 655 km (naar overnachtingshotel) Daar gingen we vroeger ook altijd slapen of op de camping in de buurt. Tegenwoordig hebben ze daar een pizzeria… je wilt niet weten wat je op je 4 franse kazen pizza krijgt (je zit dan ook midden in bourgondie, haha.

Maar goed, de kindjes zijn dan ook wat ouder en zal ik wellicht ook minder plasstops moeten houden haha. De route ken ik ook van voren en achter en heb nog een kaart met alle prettige tussenstops…

financieel voorbereid…

dus eh, laat maar komen!! joehoeee

Ziet er leuk uit zeg!! Ik ga deze onthouden voor volgend jaar. Dan heb ik ook je ervaringen gehoord :mrgreen:.

Veel plezier!!!

haha is goed, I’ll Be Back! :mrgreen:

oh, ga trouwens weer even campinglife mailen, die wilde vorig jaar, nav een aanmelding van mij wel verder… alleen zat net op de verkeerde plek en periode… maar ze vonden mijn verhaal zo leuk, hahaha… en wilde mijn gegevens toch nog even in t bestand houden!