vakantie Ierland

wij willen deze zomer naar Ierland en zijn al lekker aan het rondkijken.

Ik twijfel alleen nog of we met de boot gaan of vliegen.



Iemand ervaring met reizen naar en in Ierland???

Ik ben, toen ik 14 was met mijn ouders en broertje naar Ierland geweest. Gevlogen naar Dublin, overgestapt op een kleiner vliegtuig naar Killarney, daar een huurauto voor 3 dagen en in jeugdherbergen overnacht (van tevoren gereserveerd). Toen een week een huifkar met paard ervoor gehuurd en door de Ring of Kerry gereden met de knol en daarna met een tweede huurauto via jeugdherbergen terug naar Dublin getuft. Daar het vliegtuig naar huis genomen. Het was wel een héle dure vakantie. Het was 2 weken en ik meen iets van 5000 gulden. Maar het vliegen was wel heel fijn, je bent er zo! En het was een prachtig land en een unieke ervaring!

Met de boot, moet je tegen kunnen. Ik word echt beroerd van wat langere zeereizen.



Ik ben in december 2010 naar Dublin gevlogen. We hebben toen alles zelf geboekt. Gewoon tickets van aerlingus en daar een best western hotel geboekt… ze hadden 4 persoons kamers zelfs en daar stonden dus gewoon 4 bedden op rij.



Zelf uitvogelen en alles apart regelen kan veel goedkoper zijn dan een compleet geregeld iets.



Manlief heeft in 2001 een rondreis gemaakt met zijn broer samen.

Ze hadden alleen de huurauto geregeld en de tickets. Verder gewoon van plaats naar plaats rijden en daar bed and breakfasts opzoeken. Ze waren met 10 dagen, per persoon zo’n 1500 euro kwijt, mede door de huurauto en de overige uitgaves… :mrgreen:



Dit jaar gaan wij weer naar Dublin, een nichtje van ons woont er, nouja, een soort voorstadje er vlakbij. Dan gaan we weer in hetzelfde Hotel en boeken weer zelf tickets. Voor ongeveer 120 euro ben je al heen en weer. Er zit daar zat aan restaurants waar je heerlijk kan eten en er is zat te zien. We gaan van donderdag tot zondag en dan op kraamvisite. Nichtje krijgt in juni weer een kindje :dance:

We zijn ook met de boot naar noorwegen geweest, dus boot hoeft geen probleem te zijn.



Kosten, we gaan om en om, afgelopen jaar was een goedkope vakantie in eigen land dus we hebben wat over voor komende zomer.