…want mijn schoonouders hebben gevraagd of we in maart mee willen. Finn is dan 5,5 maand oud. Volgens de ggd kan het wel. Alleen voor de Hep A zijn ze dan niet ingeent, maar als je dan eigen voeding mee neemt, dan kan het wel. Met mijn borstvoeding moet dat wel lukken…
Maar toch… :think: ik wil wel eens ervaringen horen.
Ik lees mee…
Ik weet niet hoe warm het dan is??? Of valt het rond die tijd van het jaar wel mee
Maart in Egypte is wel warm maar aangenaam, volgens mij 20 - 25 graden.
Verder geen ervaringen, ik blijf persoonlijk liever nog even in Europa :shifty:
wij zijn net afgelopen vrijdag uit Hurghada teruggekomen. Fréderique is nét 1. De vorige keer dat ik ging, had mijn schoonzusje haar kindje van 7 maanden mee.
Wat wil je precies weten???
Hurghada ligt in Egypte?
Ik wil graag weten of je het goed te doen vond. Is het veilig, hoe zijn de medische voorzieningen (mocht er toch wat gebeuren).
We zijn net vorige week naar de Canarische eilanden geweest. Finn was dus 4 a 5 weken oud. Het is me tegen gevallen dat hij het daar zo warm had (het zou ong 25 graden zijn, maar het waren gemiddeld 36 graden). Ik kon enkel met hem in het appartement gaan douchen of hem in een babybadje doen. Gezellig :think: als iedereen aan het zwembad ligt of onmogelijk op het strand. We waren met de familie, een groep van 17 personen. We hoefden ons niet perse aan de groep aan te passen (gezamenlijke tijden van eten bijv of uitstapjes), maar toch wilde ik er wel graag bij zijn. Dat zorgde best wel een voor wat ren en vliegwerk. Want Finn wilde vaak rond dinertijd gevoed worden of Tygo sliep nog als we wilden gaan ontbijten. En we hadden nog niet echt een goed ritme in de voedingen van Finn, dus er was weinig in te voorspellen. Finn leek ook last te hebben van de andere borstvoeding doordat ik anders at. Of hij was onrustig door teveel (verslikken) borstvoeding, of door de onrust, of de warmte of… :wall: . :doh: Allemaal dingen die ik niet ingeschat had. Aan het eind van de vakantie had ik de slag te pakken, maar toen gingen we alweer. Als ik van te voren had geweten dat het toch wel regelmatig rennen en vliegen was (ondanks alle hulp van de lieve familieden - wij blijven toch 's nachts de pineut en je wil geen huilend kind bij een ander neerleggen), dan had ik er misschien wel voor gekozen om niet mee te gaan.
Dus misschien heb jij net zo’n ervaring/ tip, die ik zelf van te voren niet bedenken kan?
Haha, ja Hurghada ligt aan de rode zee in Egypte!
Als eerste zou ik je aanraden om een accommodatie te zoeken die is aangesloten bij bijvoorbeeld Kidsworld. Dat hebben wij de afgelopen 5 jaar steeds gedaan en daarmee zijn al veel van je ‘problemen’ opgelost.
Een resort is in Egypte met een klein kind wel een must. Een all-inn vakantie dus. Dat zeg ik omdat het eten en water in Egypte niet goed is voor ons westerlingen. Ook al krijgt Finn de borst, via jouw eten en drinken krijgt hij toch bacterien binnen waar je enorm de diarree (of erger) van krijgt. Niets is vervelender dan dat bij 30 graden!
In de keukens van de op westerlingen gerichte all inclusive resorts wordt gekookt met schoon water, kan je rustig een ijsje eten, zijn flesjes water gratis. Voor kinderen zijn er speciale buffetten, stoelen, bedjes, zwembadjes en animatieteams.
Ga met Finn in geen enkel geval het resort af, ook niet even om te winkelen in het dorpje of de vele shopping malls. Laat oma maar even oppassen terwijl jij heel veel voor weinig aan het shoppen bent.
Al met al is Egypte een prima land om heen te gaan met een klein kind, mits je wel goed kijkt naar de plek waar je gaat verblijven!!!
Dit is mijn kleine meid, afgelopen woensdag!
8)
Oh wat een heerlijke happy de peppie foto :inlove: !
Waarom raad je het af om met Finn ff het resort af te gaan? Ik laat m toch niets eten of zo? en ik kan zelf drinken meenemen…?
En kidsworld…moet ik me daarbij voorstellen dat er bij het zwembad bijvoorbeeld warme/lauwe douches zijn zodat ik ev daar met Finn kan afkoelen? Welke voordelen kun je er nog meer van benoemen?
als ik die foto zie, dan krijg ik wel weer helemaal zin om te gaan!
even snel hoor, ik zou net uitloggen en 24 kijken met manlief!!
http://kidsworldclub.nl/AccoOverzicht.aspx?Thema=BabyWorld
Daar kan je meer vinden!!
en inderdaad, mijn meiske is altijd heppie de peppie!!! haha!
oh ja en niet van het resort af is omdat hij nog niet al zijn inentingen heeft gehad. Meerdere kinderziekten die hier voorkomen worden zijn in Egypte nog lang niet uitgebannen…
persoonlijk zou ik niet gaan, wij wilden eigenlijk vorig jaar gaan, maar onze vrienden haddn toen een kleintje van 10 mnd en het werd eigenlijk alom afgeraden om met zo’n kleintje naar egypte te gaan.
Je schrijft dat je BV geeft, met 5,5 mnd zou hij dan nog niets eten, maar stel dat jij ziek word? wellicht is je voeding dan wel goed, maar kun je dan geven, ik bedoel, wellicht heb jezelf dan even genoeg aan je eigen ziek zijn?
wij hebben als alternatief gekozen voor Lanzarote in februari, was heerlijk weer, niks te warm en toch lekker in het water gepoedeld.
Douwine, bedankt voor je links. Persoonlijk vraag ik me af of de kinderziektes waar jij je angsten voor uitspreekt wel reeel zijn. Waar ze voor waarschuwen is vooral Hep A en die komt binnen via de voeding. Van de ene kant kun je dan idd niet voorzichtig genoeg zijn, maar ik kan me voorstellen dat er momenten zullen zijn dat we allemaal naar bijv de piramides willen, maar dat een van ons dan thuis moet blijven ivm met de mogelijke kinderziekte die Finn kan oplopen (via de lucht :eh: ).
Annette: stel dat ik ziek wordt dan kan ik toch zelf meegebrachtte kunstvoeding meenemen en die aanmaken met gebotteld water? Is volgens mij heel veilig.
Ik klink wel erg koppig zo. Ik wil wel graag voorzichtig zijn, maar ook weer niet tè.
De canarische eilanden willen mijn schoonouders eigenlijk liever niet heen. Lazarote ben ik ook eens geweest en dat wilde ik graag daar bij houden. Vond het zo’n zwarte, trieste omgeving…
Joh, gewoon veel plezier gewenst!!! Egypte is een heerlijk land om een weekje te zijn.
Als je naar de piramiden wil moet je wel even kijken waar je gaat boeken in Egypte! Ik ben nl al 2 keer geweest maar nooit een piramide gezien omdat ik er niet 13 uur voor in de bus wilde zitten.
Hou me op de hoogte!!
Thanx