vakantie Egypte

Wie van jullie is weleens naar Egypte op vakantie geweest (dus niet in hoogseizoen het liefst, maar rond februari - april) en beviel dat ?

Waar ben je ongeveer geweest, was je veel kwijt ?

Wij overwegen dat te gaan doen, ivm mijn werk moet ik het van te voren doorgeven. Maar ik heb een beetje zitten te surfen en vind het erg moeilijk.

Dus daarom kom ik hier maar ff advies vragen :mrgreen:

Haai Fem!

Wij zijn afgelopen januari naar Soma Bay geweest (net onder Hurghada) We waren -last minute- met ons vieren net geen E 1.000,= kwijt voor 10 dagen (geboekt via i-net bij Arke). We zaten in Caribean World 5* Dus het was echt voor niks! En het weer: SUPER! Om half 10 kon het t-shirtje uit op het strand nadat we buiten ontbeten hadden! Need I say more?! :smiley:

Gewoon keer doen dus! :thumbup:

PS nog proficiat met Jelle :dance:

Wij zijn al twee keer in mei geweest dus voor jullie ws net te laat maar ik reageer toch maar :wink: . Het is ons prima bevallen, volgend jaar weer :thumbup:. Hele vriendelijke mensen, gek op kinderen :thumbup: .

Wij zijn al 5 keer geweest in El Gouna vlakbij Hurghada. Een Belgische keten (Three Corners Rhianna) die ons erg goed is bevallen. Wij zijn zowel in November als april geweest en met toen nog 1 kind. Tip; als je niet in de buurt van Amsterdam woont dan vliegen via Luik. Heeeel kleine luchthaven, ipv 3 uur 2 uur van te voren inchecken en vanaf het landen tot MET bagage ben je in 20 minuutjes in de auto op weg naar huis. Schiphol kost dit uren!!!~

Succes ermee, wij zijn dus erg enthousiast en hopen dit najaar weer eens te gaan en dit keer naar hun nieuwste hotel in Marsa Alam.

Als je vragen hebt mag je PB’en :mrgreen:

Toen koste het ongeveer 500 euro per volwassenen voor 8 dagen op basis van All inclusive.

Groetjes, Petri

Wij zijn een keer eind mei-begin juni in Egypte geweest (2001) en hebben toen een rondreis over de Nijl gemaakt en nog een paar dagen Hurghada. De cruise was geweldig, hoewel de temp in die tijd al heel hoog was. Rond de 40/45 graden met één uitschieter naar 50 graden. En de stranddagen waren heel leuk, maar ook erg warm en er was nogal een hele harde wind. Je werd haast gezandstraald. Hurghada zelf vond ik verschrikkelijk. Er werd aan je getrokken, in een winkel werd achter ons de deur dichtgedaan en die werd niet opengedaan voordat je wat had gekocht… Bah! Dus op een gegeven moment keek je gewoon nergens meer naar en ging je vooral nergens naar binnen. De hotels liggen allemaal best ver van de stad. Er is geen gezellig boulevard of zoiets. (tenminste wij hebben het niet gevonden!)

En wij zijn een keer eind oktober naar Dahab geweest. Echt een aanrader. Het is daar gezellig. Je hebt een boulevard met allemaal terasjes langs het water. Echt van die toeristenwinkeltjes. Ze trekken niet zo aan je. Leuk om te doen is een kamelentocht. En snorkelen.

De meeste hotels hebben een zwembad, enz… De temp was heel goed te doen in deze tijd. Veel hotels liggen in het centrum van Dahab. (ook wel veel daarbuiten hoor… )

Nu gaan wij in november naar Marsa Alaam… van 3 t/m 10 november… Ik weet dat het een hotelvakantie wordt. Beetje zelfde verhaal als Hurghada, maar als ik het goed heb begrepen is er een groot winkelcentrum in de buurt. We zien wel… Wij zitten in het Iberotel nogwat… Een goed groot hotel naar wat ik heb gelezen. Met een mega-zwembad.

Opmerking: waarom naar Marsa Alaam en niet naar Dahab als dat zo geweldig is? Nou, we gaan met een groep duikers en het duiken is mooier als je wat zuidelijker gaat. Bij Dahab is het ook mooi hoor, vooral om te snorkelen en te zwemmen (kan je wel een paar tips geven), maar voor de echte duikers is een duiken op weer een andere plek een uitdaging. En er liggen een aantal wrakken, is mooi voor wrakduiken.

Dus tips van mij:

• Dahab is ook heel gezellig als je niet alleen in het hotel wilt blijven.
  • De temp is overal wel goed in feb/mrt
  • Neem wel een 4* of 5* hotel ivm hygiene en eten!!!

Succes! :mrgreen: