vakantie boeken maar waar en wat?

pfff… en dan moet je toch ook maar eens met vakantie, liefst oostenrijk of luxemburg, geen frankrijk of spanje.



maar… hoe vind ik nou iets… al alles bekeken, of het is te duur, of niks voor kids, of te oudbollig of of of… etc…



heeft hier iemand nog tips? beetje normaal budget… hotel? stacaravan? huisje? park? Ik kan door de bomen het bos niet meer zien en in mijn omgeving weinig mensen die met vakantie gaan.



(ik ga liever zelf ook niet ) haha… en daarom zoek ik wel iets, dat ik er niet ben dat het enorm tegenvalt… oid.



Alle boeken van alle parken zo onderhand in huis maar het is ZOOOVEEEEEL… HELPPPP…





overigens ben ik mij degelijk bewust van de luxe aan keus en dat we het wel kunnen… dat ik het haast niet durf te vragen hier :oops:

wanneer praten we over? zomer? meivakantie?



En tja, verder is het heel persoonlijk. Ik hoef niet perse vol in de luxe en hotels vind ik verschrikkelijk.



Een huisje op vakantiepark de Krim-Texel… dat vind ik wel echt vakantie, gewoon dat je al met de boot gaat, zo naar het strand kan, van alles te doen op texel en de Krim is een erg leuk park met van alles aan voorzieningen. Inclusief speelpark voor de kids.



En ik ben dol op kamperen. Een huurtent valt daar ook wel onder. Kampera verhuurt in NL hele ingerichte tenten en Hollandtent doet dat ook.



Wij gaan in de zomer kamperen in Drenthe… En in de mei vakantie ga ik samen met mijn man 4 dagen naar Florence.



Als het nog uit kan, ga ik in de zomer ook nog 2 weken met de kinderen alleen kamperen…

Het twee kinderen zou ik niet voor een hotel kiezen, maar voor een vakantiehuis (of evt appartement/stacaravan/huurtent, hoe belangrijk vind je privacy, eigen sanitair, etc?). Of het op een park moet liggen hangt af van je persoonlijke wensen, zoals animatie, zwembad etc. Wat denk je die vakantie te gaan doen: relaxen of er juist op uit? Waarschijnlijk een combi, dan is een vakantiehuis altijd een fijne basis.

Wat vind je écht belangrijk? Kijk alleen naar de mogelijkheden die aan die eisen voldoen.



Ik vind Marktplaats altijd een leuk vertrekpunt. Zoek bijvoorbeeld eens op Luxemburg of Oostenrijk en selecteer dan Vakantiehuizen. Sommige huizen liggen op een park, anderen hebben soms prima eigen faciliteiten.



Om te checken of bezoekers tevreden zijn kun je vervolgens kijken op Zoover (meestal gewoon de naam van het huisje/park en locatie googlen en dan staat hij vaak in de zoekresultaten).



Nou succes :wink:

zo. na vele uren googlen nog geen steek verder.



het mag een sta caravan zijn, liefst in de natuur, maar we hebben twee nog jong ekinderen. Nou staan bijna bij elke kindvriendelijk camping of park tafeltennistafel etc… nou daar hebben die van mij nog niks aan.



dus lastig zoeken.



We gaan nog ff verder.



De krim onthouden wij. Onze oudste wil graag naar de bergen, mn man ging jaren altijd naar oostenrijk op vakantie met zijn ouders, vroeger… Ik ging nooit met mijn ouders.



Ik ben zo bang dat het tegenvalt als we er zijn. Dus vandaar dat ik het hier vraag.



Bedankt voor de tips tot zover.

Het is ook maar net wat je wilt en hoe luxe je het wilt toch?

Je moet het er zelf ook gezellig van maken.



Wij gaan binnenkort naar een enorm basic vakantiehuisje. Maar wel een binnenhuisspeeltuin en een enorm groot bos er bij.



Via HappyHome, hebben wij een paar jaar geleden ook geboekt. Maar dat was in Italië. Geweldig, bij de aanbieder op het erg (enorm erf en mooi). Het waren 3 vakantiehuisjes/app. naast elkaar (2 pers., 4 pers. en 6 pers.).

Maar dat hangt wel weer af van de aanbieder. Maar wij hebben er wel goede ervaring mee.

Wat wij hebben gemerkt is dat al dat kindvriendelijke voor ons erg weinig toevoegt. Wij kamperen, en hebben dit jaar bewust gekeken of er een speeltuin(tje) bij zat, maar uiteindelijk zochten ze beiden kinderen om mee te spelen, en maakte die paar speeltoestellen helemaal niet uit.

Afgelopen weekend zaten we op Landal, met een enorme binnenspeeltuin, binnenzwembad (mijn oma neemt de hele familie elk jaar mee daar naar toe), en dat was best leuk, maar uiteindelijk hebben ze zich vooral als kinderen onderling vermaakt, in de huisjes.

Sowieso zijn wij al niet zulke ‘tenzitters’ dus gaan we vaak op stap, dan voegt dat kindvriendelijke weinig toe.

Maar als je het liefst de hele dag op het terrein blijft, dan is het misschien wel handig om iets te spelen te hebben.



Wij zitten zelf in de zomervakantie nooit in een huisje, maar vroeger met mijn ouders wel, en die gingen meestal in een particulier huisje, midden in een dorpje. Dat vonden wij leuker dan op een park.

Ik zou een stappenplan maken:

  • welk land wil je en waarom?
  • wil je 1 plek blijven of rondreizen?
  • wat voor soort accomodatie? hotel, kamperen, een huisje of iets er tussen in? (je hebt vanalles tegenwoordig. een luxe al ingerichte tent, pipowagen etc. )
  • wat voor soort faciliteiten wil je? kleinschalig of juist wel groter? kinderrijk? zwembad, winkel, animatie?
  • wat wil je echt hebben (‘eis’) en wat zou leuk zijn maar hoeft niet perse (‘wens’)?
  • hoe lang wil je gaan?
  • en niet te vergeten voor welk budget :wink:
  • als je je ‘eisen’ en ‘wensen’ helder hebt, kun je bij reisbureau’s ideeën vragen en/of hier op het forum nog eens.

    dan vind je echt wel leuke dingen. maar je moet eerst wel weten wat je wilt.



    en als tweede zou ik proberen er iets minder ‘gewicht’ aan te hangen. mijn indruk is dat je veel verwacht van deze vakantie, het móet helemaal leuk zijn (excuus als ik er naast zit hoor). een vakantie wordt gestress en valt vaak tegen als je het ziet als wondermiddel tegen tegen de stress van het hele jaar of zelfs meerdere jaren. uiteindelijk maak je samen een leuke tijd en niet de plek waar je zit (afgezien van echt dramatische locaties natuurlijk).



    succes en vooral plezier met zoeken!

Ik ging vroeger ook altijd met mijn ouders naar oostenrijk.



Mijn ouders kozen altijd voor een gasthof, wij als kind (3kinderen) konden altijd wel ergens spelen in/bij zo’n gasthof.

Volgens mij hadden wij meestal wel een andere kamer dan mijn ouders, vaak wel ernaast. Maar op de kamer zaten we maar weinig, als we 's avonds een spelletje speelden zaten we of op het terras van het gasthof of met z’n allen op de kamer van mijn ouders. Je kon zelf kiezen of je maaltijden wel of niet mee at.

Ik heb het altijd erg leuk gevonden in elk geval.

Ik denk dat het vooral voornaam is dat de omgeving je aanspreekt van waar je naar toe gaat.

Dus maak lijstje van wat je belangrijk vindt.

Ik denk dat “kindvriendelijk” overrated kan zijn. Vraag jezelf af wat dat nu echt inhoudt ?

Als je kinderen nog niet echt zelfstandig zich kunnen vermaken en jij niet iemand bent die vakantiegevoel pas krijgt als kinderloos boekje in een luie stoel kan lezen, dan maakt het m.i. niet erg uit of het als kindvriendelijk bestempeld is of niet.



Suggesties:

  • loonse drunense duinen, leuke natuur ook voor kinderen
  • kampeerboerderij
  • Schluga camping Hermagor in Oostenrijk, mooie camping en leuke natuur
  • duinrel vakantiepark
  • huisje in Gulpen Limburg, leuk als je van wandelen houdt