Ik heb al jaren vaginistische klachten.
Ben daarvoor een jaar of 7 geleden en zo’n 2 jaar geleden bij een bekkenbodemtherapeut geweest.
Zij heeft me wel oefeningen meegegeven en heb ook wel inwendige oefeningen gedaan, en dan keek ze mee op een soort van computerscherm wat mijn spierspanning inwendig dan was.
Maar er kloppen een paar dingen niet.
Een tampon gebruik ik niet, maar zou evt. wel kunnen.
Een vinger lukt ook wel.
Penetreren kan wel, maar wel met enige pijn.
Als ik de definitie van vagisme lees, dan zou niets van deze 3 kunnen.
Haast onmogelijk.
Nu loop ik sinds september bij een Mensendieck therapeut voor mijn migraine (wat nu spierspanningshoofdpijn blijkt te zijn), zij maakt mijn nek los en ook mijn onderrug waar ik al jaren last van heb.
Heb ook last van obstipatie (verstopping) en nu zei mijn therapeut dat daar waarschijnlijk die vaginistische klachten ook vandaan komen.
Ik heb rond mijn bekken de spieren zo verschrikkelijk aangespannen dat daardoor vele klachten komen.
Maar wat uiteindelijk mijn vraag is, wij hebben een kinderwens, en ik zou graag willen weten of iemand bekend is met deze klachten en of zwanger worden wel gelukt is. Ben zo bang dat het niet gaat lukken.
Dit is de 1e maand dat we gaan proberen hoor.
heb zelf (gelukkig) geen ervaring, maar even als leek… penetratie lukt… dus ik neem aan dat jullie ‘gewoon’ sex hebben?!
Het zwanger WORDEN zal dan net als bij ieder zijn. Maar kan me wel voorstellen dat je deze klachten mee moet nemen naar VK of gyn als je eenmaal zwanger BENT.
Want aan het eind van de rit… moet dat kindje er wel uit natuurlijk. En dan zal je waarschijnlijk 1 of meerder keren getoucheerd worden om de ontsluiting te meten en je kindje moet ook door je bekken. Als jij de hele regio aanspant zal dat een hele moeilijke klus worden.
Gelukkig leven we in een tijd dat je dan een ks kan krijgen, maar dan zit je weer met een hele operatie + buikwond etc etc.
Als jullie wel sex kunnen hebben dan zou je wel zwanger kunnen raken, maar zoals Mamamarije al aangaf het kindje moet er wel uit.
Bij mij kwamen ze tijdens de bevalling erachter dat ik een hele strakke bekkenbodemspier had, ze wilde niet knippen dus hebben ze die een uur lang uitgerekt. Daar heb ik meer dan 1 jaar lang nog last van gehad, na heel veel oefeningen is dat beter geworden.
Klopt! Er zijn meer mensen die dat zeggen hoor!
Als penetratie lukt, en de boel zit binnen ook ‘normaal’ in elkaar ( en er is geen reden waarom dat niet zo zou zijn) dan zou je zwanger kunnen worden.
Maar de reden dat ik graag een soort van bevestiging wil hebben is, penetratie is ontzettend pijnlijk.
Zin in sex is er bij mij nauwelijks… Ik kan er slecht van genieten juist omdat het zo’n pijn doet.
Dus ben ik bang omdat het allemaal een beetje lastig gaat, dat dan zwanger worden ook lastig zal gaan.
Maar mss zit het ook allemaal wel tussen de oren en gaat het allemaal wel lukken.
Maar iemand met ervaring had mss wat onzekerheid kunnen wegnemen.
@ Bigsby lijkt me ook niet echt prettig!! Maar ik denk dat ik dat ook heb.
Onbewust heb ik altijd mijn bil spieren aangespannen als ik zit/sta… Als ik zit merk nu ook dast ik vaak mijn bovenbenen heel erg gespannen heb.
Nu ik weet waar ik op moet letten kan ik die spieren dan ook los laten, maar ik heb ze nog heel vaak aangespannen.
@mammamarije Ja daar had ik ook al aangedacht idd… Maar dat is nog heel ver weg
ik heb een keer programma over gezien,
was dan ook een vrouw die het had, was zwanger geworden met moeite enz
maar de bevalling enzo ging dan weer omdat, dat weer anders was
volgensmij was het bij oprah ofzo
misschien is er ook wel een forum met mensen die vaginistische klachten enzo hebben …
x
Ik ken iemand die vaginistisch is en bij wie penetratie ook erg pijnlijk is. Zij hebben hun kindje verwekt met zelfinseminatie ( sperma in schoon bakje opvangen, inbrengen met 10ml spuitje en kussen onder de billen) 1x heeft ze helaas een miskraam gehad. Maar nu een gezonde zoon. Beide keren was ze met 2 a 3 rondes zwanger!
Met de bevalling heeft ze helemaal geen last van haar vaginisme gehad…er werken dan zo’n oerkrachten mee… Ze bleek zelfs al volledige ontsluiting te hebben, zodat ze niet eens meer naar het ziekenhuis kon!
Succes/sterkte ermee…niks forceren en optijd hulp inroepen!
Ik ben behoorlijke tijd vaginistisch geweest. Niets, maar dan ook niets kon er in. Geen tampon, geen vinger, zelfs geen wattenstaafje (uit wanhoop probeer je toch wat :oops:). Al was het nog 20 cm van ‘daar’ vandaan, verkrampte mijn spieren al zo hevig dat het geen zin meer had. Laat staan dat penetratie kon bijv.
Ik heb het toen 1,5 jaar met rust gelaten, en vraag me niet hoe, maar na 1,5 jaar kon er een tampon in. Daarna een vinger, en voorzichtig aan penetratie. Dat veroorzaakte wel wat bloedingen (doordat mijn spieren nog steeds vrij gespannen waren) en pijn, maar inmiddels is dat ook over en heb ik vrijwel nergens meer last van.
Af en toe wil het aan het eind van de dag niet meer lukken, maar ik moet dan ook zeggen dat we het af en toe 5 keer op een dag doen, het dan een beetje gevoelig/pijnlijk/beurs wordt en mijn lichaam daarop reageert door zich aan te spannen; vaak ben ik dan ook niet nat genoeg. Belangrijk is dat je echt goed nat bent, en je goed ontspannen bent. Voor dat laatste hielp het mij goed om te lachen tijdens de seks. Dan ontspant je lichaam zich en wilt het er beter in.