heb ik hier nog liggen.
Er staat op te gebruiken tot 24 juni :think: :think: :think:
Kan ik het nog eten??? Wat zouden jullie doen??
Gewoon proberen en dan zien waar het schip strand? Of de prullenbak er mee in???
ALs je het nu wilt eten zou ik dat gewoon doen…
@Madre wrote:
ALs je het nu wilt eten zou ik dat gewoon doen…
Ik ben net de kelder in geweest en zag da tik nog toast had liggen.
Dus ik wil het idd vanavond opeten.
Maar ik begon te twijfelen of dat wel zo`n goed idee zou zijn.
Kan het straks altijd proberen natuurlijk en dan merk ik het snel genoeg.
Maar ik heb ook niet echt zin in buikloop oid :thumbdown:
Zit van het weekend in de nachtdienst :lol: :lol:
ik heb anders gestemd Ik twijfel nog :lol:
Even ruiken, even likken en dan weet je het gelijk… 8)
- het is gerookt(een manier om voedsel langer houdbaar te maken)
- het is ook nog vacuumverpakt (nog een manier om voedsel langer houdbaar te maken)
Dus zolang de verpakking niet open is en je vrijwel zeker weet dat de ‘koelketen’ om het zo te noemen niet is doorbroken zou ik zeggen eet smakkelijk :drool: en morgen eventueel ook nog…
Houdbaarheidsdata zijn vaak zo ruim van te voren aan gezet dat er het vaak enkele dagen later nog prima te eten is. Al hangt het voor mij ervan af wat het is… Bij vlees of voorgesneden groenten(die ik eigenlijk bijna nooit koop…) zou ik moelijker doen dan bij gerookte zalm
Ik heb geroken,gelikt en gehapt :mrgreen: :mrgreen:
Het is lekker :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik neem er een paar toastjes van en de rest durf ik morgen nog wel op een harde bol te leggen en te verorberen :mrgreen: :mrgreen:
even ter illustratie… veel van de producten die wij bij de voedselhulp uitgeven zijn vlak aan, of net over de datum. Ik heb het dan over pakjes sap, koekjes, chips etc… Spullen die al zowiezo een ruime THT hebben. Die mogen we van de keuringsdienst van waren echter wel gewoon uitgeven, omdat het geen starre THT is. Zuivel moet wel binnen de THT vallen. Die data zijn indicaties(het is ook niet voor niks TENMINSTE houdbaar tot!)
Groot gelijk hoor. Vaak nemen de fabrikanten een behoorlijke marge wat de datum betreft om zeker te zijn dat het tot de aangegeven datum goed blijft.