Vaccineren?

@Clair wrote:

Ik vraag me af waar het vandaan gehaald wordt dat de geadviseerde leeftijd van een baby oor zwemmen gebaseerd is op het al dan niet gevaccineerd zijn?

In alle info die ik er ooit op gelezen en gekregen heb is een advies “zwemmen vanaf ongeveer 2 maanden” gebaseerd op het feit dat je kindje dan wat meer gewend is aan leven buiten de baarmoeder, dan wat meer bestand is tegen infecties/bacterien, thuis l geintroduceerd is aan badderen, dat het de temperatuur zelf kan regelen en er wordt daarnaast geadviseerd niet te gaan zwemmen kort nadat een knd gevaccineerd is. Wat logisch is wat dan wodt er aanslag gepleegd op de weerstand en is het kwetsbaarder voor infecties/bacterien op een zwembad.

Menig zwembad brengt dit zelf zo…vandaar.

Ze zouden ook gewoon kunnen zeggen; vanaf 2 maanden. In schrift staat het vaak wel zo, maar zou je het mondeling vragen, dan komen ze niet verder dan “zodra ze gevaccineerd zijn”.

Dat heb ik echt nog nooit gehoord… :roll:

Anyway, wij doen het normale entingschema, omdat ik denk dat ze in elk geval bij deze reguliere prikken (dus niet de vaccinaties die er snel tussen gegooid worden ivm epidimieen) echt wel voldoende onderzoek hebben gedaan en het dus veilig en niet overbodig is…

Maargoed, misschien ben ik daarin naief… :think:

na vier maanden zwemmen is hier het advies van het cb.

Verder door omstandigheden en ziekte andere vaccinatieprogramma bedacht. Niet bewust. Beide kids erg ziek geweest altidj na een vaccinatie, het lang getwijfeld, maar hier wordt door principiele redenen heel weinig gevaccineerd, de kinderziekten icl bof, mazelen ed heersen hier vrijwel elk jaar. Mijn buurjongetje flink ziek gezien, dat weegt dan wel op.

We zijn al later gestart. M was altijd ziek, achteraf oorontsteking op oorontsteking, maar door de hoge koorts mocht het gewoon niet.

Net na zijn tweede jaar, of er net voor de laatste vaccinatie gehad. Juul er iets voor.

Ik heb er niet veel over gelezen. Maar achteraf vond ik het wel prettiger dat ze niet direct met vier maand werden geprikt.

Wel gaven ze op het cb aan als ik af ging wijken ik wel binnen bepaalde maanden moest prikken, zodra ik buiten die tijd kwam was het niet meer gratis oid…

@knipoogje1983 wrote:

@D. wrote:
@knipoogje1983 wrote:
D, hoop dat je het niet erg vind dat ik er een vraagje tegenaan gooi?

als jullie uitstellen met vaccineren, ga je dan ook niet eerder zwemmen aangezien ze pas mogen zwemmen na de eerste vaccinatie?

Goede vraag. Geen idee eigenlijk, maar dat komt op mijn lijst met dingen-om-uit-te-zoeken! :slight_smile:

ik kan het op internet nergens vinden. het enige wat ik overal vind is dat je baby mag pas gaan zwemmen na zijn eerste vaccinaties… :think:

Hier met 6 weken wezen zwemmen. En … smiddags zkh in ivm koorts. Meteen arts gevraagd of het mogelijk door zwemmen kon komen. Antwoorde meteen, NEE en bij eventueel volgend kind moet je gewoon weer gaan zwemmen.

Kortom, inentingen of niet maakt dus niet uit voor zwemmen!

Zelf ben ik blij dat kinderen wel tegen rode hond worden ingeent. De vaccinatie heeft bij mij persoonlijk nietgewerkt en loop dus risico tijdens de zwangerschap zeker door mijn werk.

Mijn jongste heeft wel een aangepast schema gehad. De meeste heeft hij apart gekregen en ook later. Dit was totaalgeen probleem en de wvk vroeg elke keer keurig hoe wij het wilde. Ze was zelfs verbaasd dat we een keer een dubbele enting deden.

@Spoon Obasan wrote:

Zelf ben ik blij dat kinderen wel tegen rode hond worden ingeent. De vaccinatie heeft bij mij persoonlijk nietgewerkt en loop dus risico tijdens de zwangerschap zeker door mijn werk.

Mijn jongste heeft wel een aangepast schema gehad. De meeste heeft hij apart gekregen en ook later. Dit was totaalgeen probleem en de wvk vroeg elke keer keurig hoe wij het wilde. Ze was zelfs verbaasd dat we een keer een dubbele enting deden.

Maar daar had je je toch nogmaals tegen in kunnen laten enten?

Tenminste… na de zw.schap dat je er achter bent gekomen.

hier trouwens wel prikken in de bil, en niet in arm/been. vinden ze niet altijd leuk bij cb, maar voor dochter stuk fijner in de bil

@mamaMarije wrote:

@Spoon Obasan wrote:

Maar daar had je je toch nogmaals tegen in kunnen laten enten?

Tenminste… na de zw.schap dat je er achter bent gekomen.

Bij sommige mensen werkt een vaccinatie niet.

hier helemaal lekker in het spekvet van de billetjes.

Het is niet zo dat een kind niet mag zwemmen met zes weken en ziek worden ze van de virussen, maar het is inmiddels wel bewezen dat ze in zwembaden sneller koud zijn, waardoor de slijmvliezen niet meer optimaal werken zodat ze vervolgens eerder een bacterie oppakken.

Maar… ehm… je wil niet weten hoe ranzig dat water is ondanks de toevoegingen en de filtering! bah… er hangt niet voor niks een chloorlucht! of een andere lucht, die ontstaat door vuil in het water!

Ik lees net bij 2 tot 5% slaat de bmr vaccinatie niet aan. Dus op zich zou ik het kunnen blijven proberen tot het wel lukt :slight_smile:

Maar dan nog beschermt de vaccinatie van kinderen tegen bmr zwangere vrouwen die er bij de eerste zwangerschap achter komen dat hun eventuele eigen bmr vaccinatie niet heeft gewerkt.

@mandy_d. wrote:

Hepatitus? Pff. Die cocktail gaat steeds voller worden zeg.

D. ben nu aan het werk, zal me eens beraden op een klein stukje over het hoe en waarom, anders komt dat per pb. Het blijft een gevoelsding, want voor elk tegenargument kan je een voor-argument vinden, maar ook ik wil er zelf niet omwille van de discussie voor gaan liggen. Man en ik zijn het eens over deze keuze, we doen het gewoon niet op basis van de huidige beschikbare informatie.

Mocht deze informatie drastisch gaan veranderen, dan zien we dat t.z.t. wel.

Ben ook wel erg benieuwd twijfel namelijk daarover

Hier moet Noah dinsdag voor de 11 maanden prik maar vanaf december constant ziek net hersteld van longontsteking. De prik krijgt hij dus wat later en als daarom de bmr ook later moet nou prima.

Kan ik zijn lijfje wat rust geven.

@Spoon Obasan wrote:

Ik lees net bij 2 tot 5% slaat de bmr vaccinatie niet aan. Dus op zich zou ik het kunnen blijven proberen tot het wel lukt :slight_smile:

Maar dan nog beschermt de vaccinatie van kinderen tegen bmr zwangere vrouwen die er bij de eerste zwangerschap achter komen dat hun eventuele eigen bmr vaccinatie niet heeft gewerkt.

Het is vermoedelijk zelfs 10%. Dat is ook de reden dat die prik met 9jr herhaald wordr, omdat hij regelmatig niet effectief is. Is hij dat eel, dan ben je ook de rest van je leven klaar.

@Lune wrote:

Vind je? Ik vind ze erg stemmingmakend en daarbij dus niet erg betrouwbaar overkomen. Sommige stukken epweer wel hoor… Maar dat is het jammere van die anti vaccinatie sites, die slaan vaak een beetje door.

Voor zwangeren prikken is omdat de prik maar in 90% van de gevallen echt bescherming geeft… Nog een reden voor ons om hem niet te geven.

Ik raakte ongepland zwanger en kreeg de prik direct na de bevalling uiteindelijk tijdens de zwangerschap mag idd niet.

Klopt dat ze erg anti zijn, dat merk je idd erg goed. Maar er staat m i behoorlijk wat info op die je aan het denken zet.

Ik was dan ook opzoek naar een goede onderbouwing voor het niet-enten. Want dat ik het niet zou gaan doen was mij duidelijk voor ik die site had gevonden :wink: