Vaccinaties kort achter elkaar mogelijk??

Gisteren kregen we de oproepen binnen voor mezelf en de twins, voor de gewone griep en de mexicaanse.

Voor mij is het dit jaar voor het eerst en ik twijfel of ik hem echt moet gaan halen.



De mannen krijgen hem ivm de moeilijke start (Ryan) en luchtwegproblemen (Quin). De 1e enting is donderdag 15 oktober.

Het is een serie van 3 prikken.



Maar donderdag 8 oktober krijgen ze hun BMR. Is het niet vragen om moeilijkheden om die griepprik zo snel daarna te gaan halen?



Weet iemand of je de grieprrik ook een week kan uitstellen? Of dat de BMr nog een paar maanden kan wachten? (laatste griepprik is pas december dacht ik)





Daarnaast twijfel ik of ze sowieso moet gaan halen :shifty:

de griepprik kun je uitstellen als je overlegt met de dokter.

Ik was een keer erg ziek en was niet in de gelegenheid om hem op te halen. Ik heb gebeld en kon de prik halen als ik weer helemaal was opgeknapt. En bij astma patienten is dat niet binnen een paar dagen :wink: Ben soms weken zoet. Heb de prik toen 2,5 week later opgehaald.



Dus ik zou de assistente even bellen en overleggen wat je het beste kan doen.



Over de mexicaanse griep kan ik je niets in adviseren, ik zit zelf ook te twijfelen. (Ik denk dat ik ook alleen de griepprik ga halen)



Ik heb trouwens nog geen oproep gehad, bij ons staat het in het huis aan huis blaadje.

Dank je voor je antwoord! Met een BMR kunnen ze tot 2 weken nog ziek worden geloof ik. Dus ik wacht liever nog even eigenlijk. Het zijn maar kleine lijfjes…



Jammer dat ze er geen coctail van hebben kunnen maken, was je met 2 prikken klaar geweest…

@Becca wrote:

Dank je voor je antwoord! Met een BMR kunnen ze tot 2 weken nog ziek worden geloof ik. Dus ik wacht liever nog even eigenlijk. Het zijn maar kleine lijfjes…



Jammer dat ze er geen coctail van hebben kunnen maken, was je met 2 prikken klaar geweest…




Idd, ik zou dus ook zeker even met ha overleggen om het uit te stellen, want misschien is dit wel erg veel van het goede voor die kleintjes.

Succces ermee

Ik zou het gewoon even overleggen, want ik denk dat het geen kwaad kan.



Influenza A krijgen ze nl. ook samen met een andere inenting en dat is ook een soort griepprik. Ziek (hangerig etc. is wat anders) word je ook niet van een vaccinatie, het is nl. geen levend virus wat je krijgt.



Reden om een vaccinatie uit te stellen (welke dan ook) is als je echt een virusinfectie of bacteriele infectie onder de leden hebt en dat is met een vaccinatie dus niet het geval.



En een coctail is hetzelfde als twee of drie losse vaccinaties, het voordeel is alleen dat ze niet in een keer drie prikken krijgen (lees: één keer brullen ipv drie keer), maar in je lichaam gebeurt er niks anders :wink:

juulke; de cocktail ging me inderdaad om het brullen :mrgreen: Dan zouden we er sneller vanaf zijn!



Krijgen ze ook influenza A? Waar zit die in dan? :think:

Dit is echt nieuw allemaal voor me.

Ik dacht dat je weerstand toch altijd wat verzwakte van een griepprik en als die al zwak is van de BMR, hij extra zwak zou zijn en dus nog meer vatbaar voor virussen. Zoiets :wink:

O dat wordt in Nederland niet gedaan denk ik dan. Mijn oudste is in Duitsland ingeent en daar kregen ze ook een griepprik vanaf 6 maanden.

Ik ga hem in ieder geval niet halen de mexicaanse… Ze weten er nog veel te weinig over en zeker op langere termijn… De gewone griepprik zou eventueel wel kunnen… Al heb ik nu nog geen oproep gekregen…

Werkt de mex.griepprik niet gewoon hetzelfde als de “gewone” griepprik :think:

Ik heb vorig jaar voor het eerst de gewone griepprik gehaald en ben toch ziek geworden dat jaar. En dat terwijl ik normaal nooit griep heb. Had trouwens niets met die prik te maken, want dat ik ziek werd gebeurde een paar maanden later.

Ik twijfel nu dus ook of ik die prik(ken) wel moet gaan halen.



Maar als ik ga gaan we samen :thumbup: , kunnen we gezellig samen een half uur in de rij staan. :shock: En oh ja ik laat dit keer de kinderen thuis. Wat een ramp vorig jaar zeg! :roll:

Ik denk dat, als ik de huisarts om uitstel vraag, die van meteen dan ook maar laat uitstellen :shock: Ik had al het gevoel dat het een massa enting zou zijn. En om nu met 2 moeie, hongerige kinderen daar te gaan staan…

(de tijd is ook nog eens tussen 17 en 18 uur)



Maandag moet ik trouwens terugbellen, de assistente wist het niet, ze moest het overleggen.

Nou, we hebben antwoord :thumbup:



Tussen de BMR en een volgende vaccinatie moet 4 weken zitten.

Die van mij mag ook uitgesteld worden!



Bedankt voor het meedenken!

Fijn becca! dat het uitgesteld kan worden :thumbup:



al had ik ook niet anders verwacht :wink:

In onze informatie staat dat de gewone griepvaccinatie uiterlijk 6 november gegeven moet worden.

Tussen de gewone griepprik en de 1e MG griepprik moet minimaal 2 weken zitten.

Tussen de 1e MG griepprik en de 2e MG griepprik moet minimaal 3 weken zitten.

@Becca wrote:

Werkt de mex.griepprik niet gewoon hetzelfde als de “gewone” griepprik :think:




De prik tegen de max griep is een andere prik (prikken, je moet dan 2 spuiten halen). De gewone griepprik is een vaccin gebaseerd op de griep van de laatste periodes, dat veranderd keer op keer. De Mex griep is weer iets heel anders en moet dus een speciaal vaccin voor gemaakt worden.



Ik heb het er laatst met mn huisarts over gehad, aangezien ik die voor de mex griep ook niet wilde halen (gewone griepprik moet ik elk jaar). Maar tussen neus en lippen door adviseerde hij mij ze toch te nemen. In zweden is het al een epedemi en daaruit blijkt dat vooral kinderen vatbaar zijn. Als Anne het krijgt, is de kans erg rgoot dat ik het ook krijg en voor mij zijn de risicos te groot om complicaties te krijgen, dus ik ga ze maar halen. De gewone griepprik zit er nu bijna een week in.

Hmm…als ik het verhaal zo lees, moeder van Anne, dan is het inderdaad niet zo onverstandig om toch ook maar de MG=prik te gaan halen voor de mannen :think:



Sassie: de assistente vertelde me dat ze speciale “inhaaldagen” waren in de praktijk. We staan nu geplanned voor een inhaaldag op 16 november. Dat is dus de gewone prik. De MG-prikken schuiven dan automatisch ook weer verder. Ik denk zelf dat; hoe verder in het seizoen, hoe groter de kans is dat je het toch krijgt natuurlijk. :think:

Volgens mij was je het al van plan of wist je het antwoord al,maar de BMR mag je zo lang uitstellen als je zelf wilt…

Bij m’n oudste hebben we hem zelf bijna een jaar uitgesteld…

Wel een flinke reeks prikken zeg…jeetje…succes en sterkte voor je mannen!!!