vaccinatie voor Engeland?? BMR met 12 maanden

Vanmorgen was ik op het cb voor Lev zijn prikjes.

De wijkverpleegkundige vroeg me waar we heen gingen op vakantie (Engeland dus) en ze vroeg me of we met de bevolking in aanraking kwamen.

Eerst dacht ik trouwens dat ze me verkeerd had verstaan, ze reageerde net alsof we naar India gingen ofzo :smiley:

Maar goed, ze maakte zich wat zorgen omdat er in toenemende mate mazelen zijn in Engeland. Dus ze heeft met de entadministratie gebeld en daar werd gezegd dat het beter is om de bmr-prik te vervroegen.

Dus hij heeft de bmr-prik er meteen maar bij gehad.

Wisten jullie dit?

Want als ik naar een uitheems land ga met kinderen dan denk ik er wel aan om langs de GGD te gaan. Nu had ik daar totaal niet aan gedacht.

Nee, ik wist het niet :think:

Wij gaan naar Frankrijk op vakantie, zal volgende week ook even informeren of Annemieke haar entschema anders moet.

Je verwacht het inderdaad niet he?

Groetjes,

Heleen

Frankrijk niet, ze had het wel over Spanje, maar daar had ik ook niet eerder over gehoord.

Ik was benieuwd of dit vaker wordt genoemd op het cb.

Ik ga in augustus naar Italie, daar wordt het ook voor aangeraden.

Die ga ik dus nog braaf halen :angel:

Lev heeft er dus heel heftig op gereageerd… Echt zielig. Koorts, vervelend, vlekken (ter grootte van een grotemensenhand) en stippen.

Heeft een dag of vier geduurd en ik vond het heel zielig.

@lydia wrote:

Lev heeft er dus heel heftig op gereageerd… Echt zielig. Koorts, vervelend, vlekken (ter grootte van een grotemensenhand) en stippen.

Heeft een dag of vier geduurd en ik vond het heel zielig.

uh tja, als je dat had geweten, is een kansje op mazelen eigenlijk minder erg he… :think:

maar vertel nou eens hoe je vakantie was! En laat ook meteen de foto’s van india eens zien :smiley:

Lydia, hebben ze je ook meteen verteld dat ie, zodra ie 14 maanden is, de BMR doodleuk nóg een keer krijgt???

Mijn schoonzusje zei dit ook al tegen mij… ze wilden eigenlijk met t hele gezin hiernaartoe komen, maar op het CB was zij ook gewaarschuwd voor de mazelen (haar jongste is van eind oktober 2007).

Maar ik weet echt van helemaal niets! Ik ken niemand die het heeft, ik heb het nooit op de radio gehoord (nou ja dat kan je ook missen natuurlijk), maar ook het CB hier heeft me er nooit op gewezen en het lijkt me toch dat ze dat dan zouden doen?

Ik snap er niets van hoor. Ik ga eens op de site van de NHS kijken of daar wat erover staat.

Nou heb er wat over gevonden…

in '98 heeft een of andere arts beweerd dat de BMRprik autisme kan veroorzaken en sindsdien besloten veel ouders de inenting niet te laten geven. In 2006 en 2007 zijn er een uitbraken geweest in Londen en andere grotere steden zoals Manchester.

Vooral in de grotere steden is de inentinsgraad niet hoog genoeg, deze zou boven de 95% moeten liggen. Momenteel is dit 85% over het hele koninkrijk.

In Nederland is het percentage 95.4% van alle zuigelingen, maar er zijn gemeentes waar het onder de 80% zit (vooral op de bible-belt).

Ik zag overigens ook dat in Den Haag onlangs een uitbraak was.

Onderzoek in Denemarken heeft overigens geen enkel verband kunnen vinden tussen de bmr en autisme.

Ik weet wel dat er iets was met Engeland en de gekke koeien ziekte. Maar dat heb je geen vaccinaties voor denk ik :think: .

Laurens heeft hem ook met 11 maanden gekregen omdat wij naar Egypte gingen maar voor Engeland :shock: nee dat wist ik niet.

Laurens is er trouwens ook zo ziek van geweest en eerdaags valt er weer een oproep in de bus vrees ik :frowning: .

ik heb het gevraagd, maar voor Kreta hoeft het niet. :think:

Wij gaan naar Bulgarije en Thymen heeft hem ook eerder gekregen, bij de GGD. En er is indd wel bij verteld dat hij hem straks nog een x krijgt. Gelukkig heeft hij nergens last van gehad :smiley: