vaatwasser vraagje

onze vaatwasser doet het niet meer, en ik vrees dat ie het ook echt heeft begeven…



Maar zonder vaatwasser, dat lokt me niet zo met die berg afwas hier elke dag, dus ik ben aan het onderzoeken wat we het beste kunnen doen:



een (dure) monteur laten komen, met misschien een slecht resultaat (ik lees echt de meest slechte ervaringen daarover). Of een andere vaatwasser kopen, maar welke dan (gezien het lage budget).



Wat zouden jullie doen, en waarom?



We hebben nu trouwens een Bosch, maakt veel lawaai (ik hoor dat ding boven als ie snachts draait) en hij wast niet erg goed schoon. Dit vind ik al vreemd want met Bosch heb ik wel erg goede ervaringen, behalve bij deze machine nu dus. Een nieuwe Bosch past niet binnen het budget overigens :slight_smile:

ik heb er een van media markt.

het eigen merk koenic.

niet te duur en ben er zeer tevreden over

Hoe oud is de vaatwasser

Wat is er precies stuk



)getverdemme ineens geen leestekens meer op mijn toetsenbord===== dit moesten dus vraagtekens zijn :eh: afijn off topic :smiley: <



dat bepaalt wel of je er nog een monteur bij kan halen.

Nieuw betekend wel weer garantie. Aan de andere kant kun je ook voor een duurder merk gaan maar dan tweedehands. Zijn vast genoeg mensen die bv inbouw krijgen in de keuken en van hun oude af willen. En soms kun je zelfs een showroommodel voor minder kopen. Als je nu al niet tevreden bent over deze zou ik iig niet gaan repareren. Juist Bosch staat bekend om de stille apparaten en als deze al niet stil was vanaf dag 1 is het mss wel een maandagochtend of vrijdagmiddagmodel. :shifty:

Hier in het dorp zit een electrozaak met eigen monteurs, zit er al jaren. Als er iets kapot is kijken ze wat er stuk is en kun je het evt, laten repareren. Indien je repareert betaal je uiteraard wat voorrijdkosten en kosten van reparatie. Maar als je beslist niet te repareren en daar iets nieuws te kopen, dan hoef je niks te betalen voor het nakijken van de machine en de voorrijdkosten.

Misschien zit er ook zo´n zaak bij jullie in de buurt? Dan kan je eerst laten bepalen wat er mis is en hoe duur dat is, en als je dan toch een nieuwe koopt ben je verder geen extra kosten kwijt.

hoe oud is de vaatwasser?

Bosch:



Een serviceafspraak maken

  • Bel: 088 - 424 40 10

    Het Contact Center is telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 20:00 uur. Zaterdags van 09.00 tot 14.00 uur.



    Houd het E- en FD-nummer van het apparaat bij de hand. Dit nummer staat vermeld op het typeplaatje van uw apparaat.

    Waar vindt u het typeplaatje?



    Verlaagd onderzoekstarief € 1,-

    Voor € 1,- + € 58,- voorrijkosten totaal weet u of, en tegen welke kosten, uw apparaat gerepareerd kan worden of dat u beter kan vervangen.

    Standaardtatief: Voorrijkosten € 58,-. Arbeidsloon € 74,- per uur.

Heel bijzonder, wij hebben precies hetzelfde met onze Bosch.

Die van ons is 5 jaar oud en tja, wat moet je dan.



Op de site van Bosch gekeken, we wilden ook geen kapitaal uitgeven aan een monteur en nu hebben ze een actie, zie hierboven.



Volgende week komt er een monteur langs om te kijken wat het probleem is.

Voor 59 euri totaal kun je erachter komen wat het probleem is en of het de moeite waard is het ding te laten repareren.



Als jullie machine ook niet zo oud is, zou ik zeker een monteur laten komen.

Bij mij maakte vaatwasser ook enorm veel lawaai (hoog gierend geluid) , ben redelijk technisch en weet dus dat dit de lagers zijn van de omlooppomp die het water rond pompt tijdens het wassen. Vervangingskosten voor de pomp zijn richting E 150 tot E 300,- plus uur monteur, totaal best wel prijzig, Je kan dan overwegen voor wellicht een andere machine. Is je machine ouder dan zes jaar dan loont het vaak om een nieuwe te kopen. want volgende probleem wordt je afvoerpomp en verwarmingselement. Heb zelf via marktplaats een tweede machine gekocht en daarvan de omlooppomp verwisseld, voor E 75,- weer als nieuw…en een berg reserve onderdelen,