We zijn hier ruim 6 jaar geleden komen wonen en hebben toen via internet Miele keukenapparatuur gekocht en mijn zwager (meubelmaker) heeft een keuken op maat gemaakt. We hebben er toen voor gekozen om onze vaatwasser onderaan in een hoge kast / kolomkast te plaatsen.
Deze kolomkast is 60cm breed en de vaatwasser die erin staat is 56cm breed, omdat je aan beide kanten dus een zijwand hebt. Op zich was dat tot nu toe geen probleem.
Echter is onze vaatwasser nu kapot en het repareren gaat ongeveer 450 euro kosten (nieuwe circulatiepomp) en dan nog hebben we geen garantie dat hij het dan weer even blijft doen, omdat de bedrading waterschade heeft gekregen.
We komen nu echter het probleem tegen dat er weinig vaatwassers zijn die 55-56cm breed zijn :doh:
Wel 45cm, maar dat is volgens mij niet te doen met een gezin van 5 (bijna 6) personen?
Of 55cm breed en dan ook maar 50-60cm hoog, ik zie dan 8 couverts ipv 12 couverts staan, lijkt me ook te weinig voor ons gezin?
Ik heb er een van AEG en een van ATAG gevonden, maar die zijn 1150-1250 euro :shock:
Misschien hebben jullie nog ervaring met andere merken / types voor in een hoge kast / kolomkast zodat ik wat gerichter kan Googlen?
Bij de IKEA heb je ook vaatwassers. Heb net even voor je gekeken.
HJÄLPSAM
Inbouwvaatwasser A
€ 399.-
Alleen is die maar 44.6 cm breed.
Ow sorry zie nu dat die misschien te klein is voor jullie?
Wij hadden thuis een gewone simpele vaatwasser met 10 personen. En dat ging prima.
Volgens mij gaat dat idd best lastig dan wel duur worden…
Want een standaard keukenkastje is 60 cm breed en het smallere alternatief 45… vrij logisch dus dat 99,9% van de vaatwassers dan ook net iets minder breed zullen zijn als dat.
Kijk eens op kieskeurig of beslist. Je kan daar uitgebreid zoeken en als je de maat aangeeft zie je dat O.a. Aeg ook goedkopere uitvoeringen heeft. Succes
Heb je al de binnenmaat van je kastje gemeten?
Buitenmaat is erg geduldig en meestal zij die zijwanden niet veel dikker dan 1/1,5 cm dus hou je nog 57/58 cm over, dat is dan toch net voldoende…
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Kwakje, we willen geen 45 cm, dan zouden we hem elke dag aan moeten zetten, in het weekend (als er visite is geweest) misschien wel 2 keer op een dag.
Linda Laene-Maes, we hebben op Kieskeurig gekeken en 55-56 cm geselecteerd, maar wij komen geen goedkope uitvoeringen tegen. Alleen die dan ook minder hoog zijn, waardoor je alsnog op minder couverts uitkomt.
Clair, de kolomkast is 60 cm breed, aan beide kanten zit een zijwand van bijna 2 cm (zowel links als rechts zit er nog een kast naast) dus de tussenruimte is helaas echt maar 56,2 cm breed.
Ik heb ook even gezocht via een vergelijkingssite en kwam op een Bosch terecht die 50 breed is en 81,5 hoog: Bosch SPV 50E00EU en een Zanussi ZDT 11001 FA die volgens mij ook aan jullie maten voldoet (56 breed en 81,5 hoog).
Wij hebben met zn zessen een van 45cm. Idd een beetje krap, maar het gaat wel. Borden van alle maaltijden op een dag passen onderin met bestek, bovenin glazen en schaaltjes. Pannen en slaschalen e.d wassen we met de hand af, en met feestjes draait hij idd wel twee keer, maar dat vind ik niet zo’n punt. Hij verbruikt ook weer minder als een gewone breedte vaatwasser.
Als je geen andere kunt vinden zou ik het dus zeker wel overwegen.