Vaatwasblokje lost niet op

Sinds een week of 2 merken we dat het vaatwasblokje niet meer geheel oplost.

Soms zit er nog een spoor in, en vaak gewoon nog in zijn geheel, ligt er een smurrie.

De vaat word er ook niet goed schoon van, thee aanslag op theeglazen, een doffe glans op glazen, etc.

De vaatwasser is van Siemens en net 2 jaar oud.

We hebben altijd dezelfde blokjes, namelijk van Dreft.

Sproeiarmen zijn goed, klepje kan gewoon open (staat niets voor), machine word ook gereinigd met van die reinigingsblokjes zonder vaat erin.

Herkent iemand dit?

Doe je een hele of halve er in?

hier doen we vaak een half blokje er maar in.

O je hebt dreft blokjes, die in dat plastic die kunnen niet door de helft toch ?

Of misschien het warme ellement wel stuk, koud water lost natuurlijk minder goed op dan heet/warm

wordt de machine wel warm?

dat zou ook mijn eerste gedachte zijn… dat het water niet goed warm wordt. Dan lost het misschien minder goed op. Ik denk dat het niet aan de blokjes ligt. Nou, sterkte, heb je nog garantie? Altijd vervelende kosten, een kapotte machine…

ik heb het ook gehad… ook met dreft…

overstapt op een ander merk en nu minder tot geen last meer van…

Dreft kan inderdaad niet doormidden.

We hebben eigenlijk al 2 jaar lang die Dreft, en nooit eerder problemen gehad.

Ik heb wat gezocht op i-net en daar zag ik inderdaad dat koud water de boosdoener kan zijn.

Je kon dat merken aan een natte vaat (dan word er ook geen warme lucht meer geblazen), en dat is niet zo.

Vanochtend hebben we hem ook opnieuw moeten draaien omdat dat blokje er nog in zijn geheel in zat, en ik heb hem daarna direct opengemaakt en er kwam echt zo’n hete walm uit, dus ik gok dat dat het probleem niet is…

Ik zal straks eerst eens proberen het blokje in het bestek rekje te leggen, kijken of dat helpt.

Wij hebben ook problemen met de vaatwasser gehad. Geen schone vaat, resten van het blokje inderdaad. Dat bleek wel aan de armen te liggen. Die draaiden niet goed genoeg en de gaatjes waren verstopt. (achteraf speelde dit al vanaf het allereerste gebruik. maar wij dachten dat het normaal was. Het ding is nu 9 jaar oud en wast beter dan ooit :smiley: )

Ik had dat ook… nu gooi ik het blokje gewoon los in de vaatwasser… Dan werkt het helemaal goed…

Soms wil Benthe hem perse in het vakje en dan kan ik er donder op zeggen dat het niet helemaal weg is…

Dus hier alleen nog maar los in de vaatwasser…