Vaak ineens ziek

Hallo,



M is nu in 6 weken tijd voor de 3e x ziek.

Vorige maand had hij ineens 40 graden koorts en pijn in zijn mond na 2 dagen was die weer opgeknapt.

Vorige week weer 40 graden en keelpijn.

En gisteravond begon die te spugen en vanochtens heeft die ook al wel 10x gespuugt.beetje verhoging 38,3 maar echt niet lekker.



Zijn jullie kids vaak ziek?

En kan iets doen om het te voorkomen?



Esmie

uhhhhh 3x per jaar?

tygo is echt heel weinig ziek geweest het afgelopen jaar

en dan nog niet zo ziek dat hij in bed bleef ofzo



vorige week ergens buikgriepje gehad

had hij gespuugd en 2 dgn vlinke diaree maar daarna was het weer over

hij was ook gewoon vrolijk



het kan zijn dat M gewoon door zijn ziek zijn, zijn imuun systeem nog niet helemaal optimaal was toen hij volgende oppikte

dan kan je in zo’n fysieusche cirkel komen …



ik heb het toen zelf gehad het eerste jaar dat ik in het verpleeghuis ging werken… ik was iedere keer niet lekker en vaak ook gewoon echt ziek

gewoon allerlei andere bacteriën en veel verschillende mensen bij elkaar



misschien dat hij het oppikt van klasgenootjes?

hoe snel na zijn koorts is hij weer naar school gegaan?

weet dat bij mijn moeder thuis altijd de regel golt van pas weer naar school als ik 3 dgn koort vrij was

Nee niet 3x dit jaar hihi maar 3x afgelopen 6 weken.

Ik hou hem vaak wel een aantal dagen thuis maar soms als die zich een beetje beter voelt dan wil die ff buiten spelen :oops: mischien moet ik dat maar niet meer doen.

Mijn dochter had met 2 1/2 opeens dat ze om de haverklap ziek was en dat begon ook in de herfst. Toen ik voor de 5e keer in een paar maanden met een hoestend meidje bij de HA zat (en wéér niets kreeg), heb ik kindervitaminepillen gekocht (van die kauwdingen van Davitamon). In de maanden met de R krijgen ze iedere dag een vitaminepil, ook als ze goed eten. Dan zijn ze hier iig veel minder vaak ziek. :wink: (In de zomermaanden vind ik extra vitamine niet nodig)