Vaak in broek plassen

Onze oudste meid is al ruim een jaar zindelijk. Ze had weinig ongelukjes, maar de laatste maand plast ze vaak in haar broek. En dan is het niet een beetje, maar gewoon echt nat. Vandaag heb ik haar vijf keer een schone onderbroek moeten aantrekken!



Ik heb het idee dat ze gewoon lui is, ze is te druk bezig met spelen of tv kijken en moet eigenlijk naar de wc en doet het dan maar in haar broek. Er zijn geen veranderingen of spanningen ofzo. Als ik het haar vraag geeft ze geen antwoord.



Hebben jullie hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen? Het negeren, haar elk uur laten plassen of hebben jullie andere tips?

Tsja, ik heb nog geen ervaring met het zindelijk worden, onze oudste is dar nog heeeeeeeeeeeeelemaal niet mee bezig :wink:



Maar misschien dan een tijdje weer een luier omdoen? Misschien vindt ze dat dan niet leuk en wordt ze weer alerter?

En natuurlijk als ze wel op de wc plast, haar de hemel in prijzen :inlove:

En vaak op het toilet zetten.



Ik zou denk ik niet boos worden als ze in haar broek plast.



Succes!

Onze oudste dochter heeft het de laatste tijd, al is het een klein beetje, maar wel een natte onderbroek.

Als ik denk dat ze moet plassen dan moet ze nu van mij proberen. Is ze een tijdje niet geweest dan moet ze van mij ook gaan plassen. Bij haar is het duidelijk dat ze geen tijd ervoor neemt, maar als je daaraan twijfelt dan zou ik het even navragen bij de ha. (blaasontsteking ofzo).

hier ook weer een broekplasser…na al maanden droog te zijn overdag en snachts.

sinds 2 weken gemiddeld 2 keer per dag een natte broek.

Hier ook geen veranderingen oid.

Ook opeens te laat naar de wc om te poepen (dan zit het al wat tussen haar billen :wall: )



Ik laat haar nu zelf haar natte kleren in de wasmachine leggen (2 verdiepingen omhoog) en nieuwe kleren halen…hopelijk demotiveerd dit wat maar ben bang van niet.



Ik zie gewoon dat ze moet plassen dus ik vraag het haar maar krijg te horen dat ze niet moet… :roll:

Ik zorg dan wel dat ze gaat maar kan het niet de hele dag in de gaten houden.



Ik hou het er maar op dat het een fase is (die hopelijk weer snel over is)

Misschien is het het tijdstip van het jaar. De buren hebben er met hun 2e zoon ook al last van. Hij was vorig jaar van de ene dag op de andere dag droog. Dag en nacht. En ze kon op haar hand tellen hoe vaak hij een ongelukje had gehad. En nu… ze zijn maar weer begonnen met in de gaten houden wanneer hij plast en regelmatig helpen herinneren dat hij even naar het toilet moet.

Dit is nu al een paar weken zo, meen ik, dus in hoeverre het al helpt weet ik niet. Eergisteren was hij hier en ging het goed, maar er zijn dan ook nog wel een paar andere kids die ook regelmatig moeten. Dat helpt hem natuurlijk ook herinneren.



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Het is blijkbaar idd een fase. We hebben haar regelmatig naar de wc laten gaan en complimenten als haar onderbroek niet nat was. Als ik zag de ze moest en ze geen zin had, haar gewoon zelf op de wc gezet (met soms een beetje drama). En na een weekje ging het weer goed, geen/nauwelijks ongelukjes.

Dochterlief is 3 maanden zindelijk en begon opeens ook “expresjes” zoals wij het noemen te krijgen. Dan zei ze “mama, ik heb een ongelukje en begon daarna pas te plassen” :? Heb met haar een stickerkaart gemaakt waar ze elke avond een stickertje op mocht plakken als ze de hele dag geen ongelukjes gehad had. Meteen vanaf de 1e dag dat ze mocht plakken is ze weer droog geweest. Klein kadootje na een week en sindsdien geen expresjes (of ook ongelukjes) meer gehad. :thumbup: