Vaak blaasontsteking

Erg vaak zeg maar, sinds mijn zwangerschap en na de keizersnede.

Nu dus weer, en heb de huisarts gevraagd of hij het niet op kweek kon zetten.

Dat wilde hij niet, dat kon pas als ik na deze kuur nog steeds ontsteking had (wat meestalniet zo is, maar een maand later vaak wel weer)

En dat als ik het nog weer eens kreeg dat ik maar naar een uroloog moest, om te kijken of ik wel alles uitplas etc.

Is dat nou niet gelijk een drastische maatregel? Is er iemand die vanwege veel blaasontstekingen wel eens bij een uroloog is geweest?

En volgens mij kan de urine best wel op kweek gezet worden, doen we op het werk ook bij de bewoners als daar reden toe is.

En verder doe ik er echt alles aan om het te voorkomen, maar het helpt gewoon niet, ik drink meer dan genoeg, let er nu goed op of ik alles uitplas etc etc.

mijn dochter heeft steeds blaasontsteking en nou is het op kweek gezet en had ze idd een vrij specifieke bacterie erin… ik moet morgen weer bellen voor de uitslag van urine die ik weer in moest leveren en als het weer blaasontsteking aangeeft krijgt ze gerichtere medicijnen…houden de klachten dan nog aan dan moet ze naar de uroloog…

ze is 6 en heeft nu de 4e blaasontsteking in een half jaar… das voor een kind niet gewoon…

Hier ook het probleem van mega vaak blaasontsteking vooral na de menstruatie en na de zwangerschap van Luna :vlinder: is het nog erger geworden.



Na heel veel antibiotica en mijn urine die op de kweek werd gezet kwam nooit wat uit. Ben ik nu heel veel cranberrysap gaan drinken en ik slik elke dag een cranberry pil. Heb er nu al bijna anderhalf jaar geen last meer van.



Gr Marielle :vlinder:

Ik heb er in het verleden ook vreselijk veel last van gehad. Ik denk dat ik op een gegeven moment er wel 6 per jaar had. Toen ben ik inderdaad een MEGA dosis vitamineC + cranberry pillen gaan slikken (overschot plas je uit, kan geen kwaad) MAAR ik heb ze ook aan mijn partner gegeven, op advies van mijn dokter. Die moest verplicht meeslikken :mrgreen: Nog 1 maal gehad en daarna (even afkloppen) al bijna 3 jaar GEEN een meer gehad.

Ik heb ook erg vaak blaasontsteking, ik heb allerlei soorten antibioticakuren gehad, instructies over het goed uit plassen en dat het belangerijk is dat je na het vrijen moet plassen. Maar jammer genoeg helpt het allemaal niks… Ik ben nu zwanger en heb net de 5de kuur weg, ik vind het eerlijk gezegt niet meer normaal…



Maar ja…

zouden die cranberry pillen ook voor kinderen mogen?

ja hier ook veel blaasontsteking gehad :?

maar de cranberrie tip heeft hier ook wonderen verricht!!



weet niet of de pillen voor kinderen mogen maar de sap in ieder geval wel.

hij is wel :sick: je moet de ongezoeten nemen (heb ik me laten vertellen).

werkt als een speer en zeker aan te raden



succes allemaal!!

De vitamineC is trouwens om de urine zuurder te maken…



Ik nam altijd dit ervoor:

http://www.vitotaal.nl/115?navId=5



S6 ermee :thumbup:

@Judith1 wrote:

zouden die cranberry pillen ook voor kinderen mogen?




Moet je even vragen bij Johan de Vries of bij de gezondheidswinkel op de Galliapromenade volgens mij mag het wel.



Gr Marielle :vlinder:

Dat plassen na het vrijen kreeg ik ook als tip na veel blaasontstekingen. Hielp goed.



Als het geen bacterie is, maar ligt aan het uitplassen, kun je ook fysiotherapie doen. Een speciale bekkenbodembehandeling.