Uurtarief oppas

Hoi allemaal,



ik vraag me af wat ongeveer het uurtarief is per uur voor een meisje van 20 jaar.En dan past ze op een baby van 4 mnd,kindje van 2 en een meisje van elf op een zaterdag avond.Ze kwam zelf met E8,- per uur,schrok ik best van eerlijk gezegd.



Ben benieuwd wat jullie hier van vinden!



Groetjes van Melina.

Zelf pas ik ook weleens op 2 kinderen van 5 en 8 en vraag dan 5 euro. Denk dat een euro of 7 niet teveel is, zal gewoon ietsje zakken.

:shock: 8 euro per uur voor een avondje bankhangen? Die van 11 zal wel langer opblijven, maar daar heb je ook geen werk aan… die van 4mnd en 2 jaar zullen wel op bed liggen? Vind het rijkelijk veel hoor, ik zou eerder denken aan een euro of 15-20 voor een avondje, en dat vind ik al veel(ik kreeg vroegah voor een avondje oppassen 25-30 GULDEN en dat was al veel!!!)

Hoi,





8 euro per uur vind ik een beetje veel. Heb zelf veel oppaswerk gedaan en overdag voor 3 of 4 kinderen rekende ik altijd 6 a 7 euro en voor s’avonds 5 euro per uur.





Groetjes Suzanne

Ben het mv2kids eens hoor! En ga na, 15-20 euro is ook al ruim 30 piek!

Dat kreeg ik vroeger echt niet, en ik paste op op 4 jongens van 2-12 jaar!

Was meestal 20 gulden voor 1 avondje van 20.00- 23.30 ofzo.

Ik vind 6 euro p.u. eigenlijk meer als genoeg.

Voor die 8 euro mag ze ook de strijk doen! :wink:

Wij hebben soms oppas via een dienst en daar is het tarief als volgt :



Tarief kinderoppasdienst





Van 8u tot 19u


3 euro per uur

Van 19u tot 24u
2,5 euro per uur

Na 24u
3 euro per uur



Overnachting (24u tot na ontbijt en 7,5 euro

minstens voorafgegaan door een minimum-

prestatie)

Dusssssss ik denk dat 8 euro wel overdreven is hoor!!!
Ik zou eerder 5 euro geven.

8 euro :shock: :shock: :shock:



Dat is echt veel te veel. Dat verdient ze volgens mij in een kledingwinkel nog niet…



Mijn oppas is 19, studeert aan de PABO en krijgt 3 euro per uur…

Wij betalen 5 euro per uur.

Ik vind 5 euro pu precies goed



8 euro :silenced: :doh:

Ik heb een tijdje opgepast en dat was dan overdag en avondeten en ik vroeg 5 euro al was het maar voor het eten en drinken want moest het wel speciaal in huis daar voor halen verder hoef ik er geen geld voor als ik gewoon thuis ben.

Jemig! :shock:



Mijn zusje (17jr) past ook op bij verschillende gezinnetjes voor zo’n 4 euro per uur geloof ik!



Zelf paste ik wel eens hele dagen op kindjes voor een euro of 5…

8 euro is echt veel hoor!

8 euro vind ik te gek. Echt veel te veel.



van het nibud:



RICHTBEDRAGEN INFORMELE OPPAS



Tarief informele oppas

Het tarief dat u afspreekt met een informele oppas, hangt af van het aantal kinderen waarvoor u opvang nodig heeft. Voor één kind is tussen de € 3,- en € 4,50 per uur een redelijke vergoeding. Het is slechts een vergoeding voor het feit dat de oppas gebonden is en de verantwoording heeft voor de kinderen. Het is geen loon voor werkzaamheden. Vraagt uw kind veel aandacht, dan kan een uurbedrag tussen de € 3,- en € 4,50 aan de lage kant zijn. Als er twee kinderen zijn wordt een bedrag tussen € 4,50 en € 6,- per uur aangehouden, bij drie of meer kinderen tussen € 6,- en € 7,50.



Een oppas 's avonds, babysitten

Voor een scholier die 's avonds oppast, kunt u een vast bedrag per avond geven of een uurbedrag van € 2,00 tot € 3,00. Na twaalven kunt u het dubbele tarief afspreken. Blijft de oppas slapen, dan kunt u het beste een bedrag voor de nacht afspreken, bijvoorbeeld € 6,00. Hoeveel u betaalt, is afhankelijk van de leeftijd en ervaring van de oppas. Maar ook of de kinderen al in bed liggen als de oppas komt, of naar bed gebracht moeten worden




Zelf betaal ik heel wisselend, ik ga uit van 2,50 per uur, maar als ik het niet gepast heb rond ik het naar boven af. Eigenlijk rond ik altijd naar boven af…



Van de week heeft de oppas 3 uur opgepast, dan geef ik haar 10 euro en geen 7,50.

Dan slaapt Lev al wel en moet Anna Sofie even naar bed worden geholpen.

ik heb voor ik zwanger werd altijd opgepassen …



Ik kreeg 25 euro voor een avond van 18:00 tot 23:00 (en ik persoonlijk vond het dan veel :shifty: … wand ik deed eingelijk niets anders dan bankhangen … en dan ben ik nog een miep die de afwas wel dee wegwerken … enne dee stofzuigen en dweilen … zodat moeder weer in een schoon huis thuis kwam …



en als ik bleef overnachten daar en moeder kwam dan thuis tegen 10:00 dan kreeg ik er 40 soms 50 …







ik vind eelijk gezegd een uurtarief van 8,00 nogal veel :shifty:

8 euro abnormaal veel hoe durft ze het zich te vragen :eh:

Vind 4 euro per uur voor meisje van 20 echt meer als genoeg (in een winkel verdienen ze niet meer!)

hoi



hier betaal ik de oppas veel meer maar dat is vanuit het pgb van mijn zoon. en omdat mijn zoon een speciaal kind is met extra zorg.



Maar moet zeggen dat ik het best brutaal vindt dat je 8 euro vraagt om op te passen per uur. Dat krijg je nergens als werkende 20 jarige hoor

Wij betalen 4 euro per uur en als het een hele lange avond is dan spreken we een avondtarief af.

8 euro heb ik inderdaad ook als vraagprijs om mijn oren gekregen, maar dat doe ik echt neit hoor!

Ik zou voor een avond een vast bedrag afspreken en geen uurtarief.

Ik heb voor mijn 3 kinderen (2, 4 en 6 jaar) een oppas van 6 tot ongeveer 8 uur, die ze ook in bed moet leggen (dus best wel wat te doen heeft behalve bankhangen) voor 12,50 per avond. Ze brengt de kinderen rond half 8 naar bed en mag naar huis als ze om 8 uur slapen (manlief is dan in aangrenzend kantoor).



Vroeger… deden mijn vriendinnen over een hele avond, zonder naar bed brengen, van 8 tot 1 uur het voor 5 gulden (heb zelf nooit opgepast)!



Is het geen idee om een bebetel aan te schaffen en je oudste te laten oppassen, mits ze dus in bed liggen als je weggaat?

okay… dus jullie vinden 8 euro te veel…



ik pas op 3 kinderen en krijg per kind 3 euro per uur… dus totaal 9 euro…

nou rekenen ze per kind omdat het weleens voorkomt dat ik er maar op 1 of 2 pas…



overigens niet mijn iegen voorstel maar tarief die mijn oom en tante rekenen hiervoor…