utrogestan???

Hi!

Ik moet waarschijnlijk gaan beginnen met utrogestan. kent iemand dat?

Ik moet het gebryuiken ivm een te korte luteale fase…

Ik gebruikte progestan voor een te korte luteale fase. het hielp zeker. Ik ging van 7 dagen naar 18 dagen luteale fase. Ik had wel veel last van bijwerkingen. vooral vermoeidheid en misselijkheid. maar je hebt er wat voor over om zwanger te worden. In de 2e cyclus was ik inderdaad zwanger. Sterkte.

Klinkt goed!

Hoe vaak gebruikte jij het? En hoe werkt het?

Ik moet het ook gebruiken ivm te korte LF! Duphaston deed niks, helaas…Eitje is nu 12x10mm, woensdag opnieuw echo.

Ik moest 2 pillen 3 keer per dag (dus 6 in totaal) opsteken (vaginaal). Het zorgt er voor dat mijn progesteron gehalte niet te sterk weer gaat dalen waardoor ik te vroeg ongesteld word.

Vanmorgen weer echo gehad. Eitje was 2 mm gegroeid in 2 dagen, dus da’s niet veel…Maandag a.s. weer, en dan ook samenlevingstest. Ik mag nu weer aan de slag met ovulatietesten en bij positive test moet ik beginnen met utrogestan 3dd2. Ik ben benieuwd…Lijkt me wel gedoe!

Zo’n samenlevingstest lijkt me ook wel spannend! Hoop dat het goed is…

Iedereen alvast fijne feestdagen!!

Het groeit in ieder geval nog.

Een samenlevingstest wil niet alles zeggen hoor. Bij de 2e was die steeds negatief en toch zwanger (we hebben het voor het laatst gedaan de avond voor de laatste negatieve samenlevingstest).

Jullie ook heel fijne feestdagen!

Hi!

Vandaag is vriendlief jarig! Dus druk dagje…schoonouders zijn hier, dus wel gezellig. Vanaf 16uur een hoop bezoek…25 mensen! Maar wel gezellig.

Morgen hebben we echo controle ivm eisprong, en ook samenlevingstest, dus we mogen vanavond nog aan de bak! Maar heb nog steeds geen pos. ovulatietest…verwacht hem een dezer dagen…ben benieuwd!

Hoop dat iedereen fijne feestdagen heeft gehad!

Liefs, babyenschede

Hi!

Net weer echo gehad…eitje was 11x14, en nu 2 dagen later 14x16mm!! Dus dat begint er op te lijken. Ik mag as vrijdag 1/1 weer opnieuw (gelukkig niet zo vroeg). Ben benieuwd hoe het dan is! Ondertussen maar lekker klussen en dan zien we wel. ovulatietest was vandaag nog negatief, dus morgen weer doen.

En dan zodra pos.test een dag later beginnen met utrogestan…spannend!

Gelukkig 8/1 lekker skieen 1 weekje, ff gedachten ergens anders!

Hoe hoog moet je die capsules opsteken? maakt dat nog uit?

Ik heb zo’n inbrenghuls erbij, moet die helemaal inwendig zijn, of een klein stukje?Kan het ook met je vinger worden ingebracht?

Zo hoog mogelijk. En ik deed dat altijd met mijn vingers (wel eerst wassen vantevoren). Van mijn gyn moest ik niet die inbrengcapsules gebruiken.

Ok, goede tip!

Van mijn gyn mocht ik wel die inbrenghulzen gebruiken, maar zonder is makkelijker lijkt me!

Ff ego-update…we zijn gisteravond teruggekomen van vakantie. Heerlijk een weekje geskied. Was super! Lekker ontspannen, goede sneeuw en 5 dagen zon!! Al met al echt een week vakantie!

En ik ben 2 weken geleden begonnen met utrogestan (oftewel de kwarkbolletjes :wink: ), zodat mijn ongesteldheid zou worden uitgesteld omdat ik een hele korte luteale fase had. En dit heeft gewerkt!!! Ik moet tot morgenochtend gebruiken en dan zitten de 2 weken erop. En ik ben niet ongesteld geworden!!! Ben er heel blij mee…

Nu nog zwanger worden, maar ja, dat zien we dan wel weer. Stap 1 is gelukt! Wie weet ben ik al zwanger, maar dat durf ik niet te hopen…ben hier al heeel blij mee!

Zo, nu moet ik ff rustig bijlezen!

Hoe lang duurt het meestal voordat je na utrogestan ongesteld wordt? Ik moet alleen morgen ochtend nog en dan is het klaar! Eindelijk! Vind het wel rotspul, maar ja…als het maar werkt.