urine verlies nabevalling

Hallo



Hier ff een vraagje , ben dus nu 5 weken geleden bevallen , nergens geen last van … nu ben ik op dit moment wel heel erg verkouden en verlies ik ineens wat urine elke keer :cry: kan dit er nog bij horen na 5 weken ??



Alvast bedankt

Ja kan heel goed .Had ik ook. En nog wel langer dan 5 weken. Hoort erbij. De spieren moeten weer aansterken.

pffff wat fijn om te horen , maakte me echt al zorgen … zal toch niet altyd nu met een maandverbandje moeten lopen :?

Ik heb er denk ik wel een half jaar last van gehad. Had het in het begin door, totdat ik na een paar maand verkouden werd :wink:



Maar 't komt weer goed hoor :thumbup:



Groetjes,

Heleen

Ik heb hier dus nog steeds last van :?

Ja je bekkenbodemspieren zijn een stuk slapper.



ik voelde na de bevalling pas dat ik moest plassen als ik al plastte :oops:



Er zijn wel manieren om je bekkenbodem te trainen, maar hoe dat ook alweer ging weet ik niet precies.



Mischien iemand anders?

ja dat is heel normaal hoor. Ik heb er heel af en toe nog last van. Vooral als ik iets te lang wacht, dan haal ik de wc dus net niet.

Hai



Bij superhard sporten moet ik tussendoor ook een keertje naar de Wc, anders houd ik het ook niet droog… :slight_smile:

Jammer maar waar…



Groetjes!

Ik heb er nu af en toe nog steeds last van dus het enige wat ik je zou willen adviseren is je bekkenbodemspieren te trainen en nog eens te trainen :think:

Mazzelaar, heb jij het pas ná de bevalling :?

Ik krijg het dus al tijdens de zwangerschap :oops:

Heb het nu ook nog… niezen of soms zelf hoesten :oops:

Als ik nies kruis ik altijd mijn benen… :mrgreen:

:mrgreen: :mrgreen: heel herkenbaar :mrgreen: :mrgreen: (ik was laatst hardlopen en op het laatste stukkie moest ik me toch een NIES geven :eh: :shock: ik was blij dat ik bijna thuis was :mrgreen: :wink: :think: )

Ik heb nu nog (al sinds zwangerschap 1) dat ik eerst bewust mijn spieren moet spannen voordat ik durf te niezen 8)

Ik ben verbaasd dat iedereen schrijft dat t normaal is. Ja oké 5 weken na een bevalling dat is wel normaal. Maar als je het na een half jaar of langer nog hebt dat is toch echt niet normaal hoor. Helaas wordt er in Nederland vaak gewacht tot vrouwen klachten hebben totdat er bekkenbodemtraining wordt gegeven, en krijgen veel vrouwen pas veeel later klachten en last van verzakkingen. Hou je er last van, dan kun je dus beter een bekkenbodemtraining doen (en niet zelf beetje aan de slag, want het is heel lastig om van onderen goed te voelen wat je met welke spieren moet doen)



Mijn moeder werkt op de kraam/gynecologie, en zij zegt ook het is zo jammer dat vrouwen hier denken dat het er bij hoort, dat je na een bevalling dus een beetje incontinent bent en ook kan blijven.



Hier in Frankrijk krijg je standaard een bekkenbodemtraining na de bevalling, 10 keer :thumbup:



Als je niest, dan gaat er een flinke druk naar beneden, al je organen etc. normaal bij een sterke bekkenbodem (wat een net van spieren is) wordt dit goed opgevangen, bij slappen spieren (na een bevalling/zwangerschap) vangt je bekkenbodem t niet goed op vandaar urineverlies, (evenals lucht uit je vagina, zwaar gevoel naar beneden etc.)

Dus buikspieren doen voordat je een sterke bekkenbodem hebt is ook niet echt aan te raden, want ook dan druk je naar beneden.



Nou heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt :smiley:

dank je vd reactie , ik denk dat t echt even kwam door de verkoudheid . heb nu nergens meer last van gelukkig :thumbup: